Latvijas basketbolists Kristaps Porziņģis vienojies par līguma nosacījumiem ar populāro sporta apavu firmu ”adidas”, ziņo ”Yahoo” un ESPN. Līgumā ierakstītā summa būs lielākā, kāda vien līdz šim bijusi Eiropas basketbolista sporta apavu reklāmas līgumā.
Kristapam Porziņģim iepriekšējos četrus gadus bija sadarbības līgums ar „Nike”, kas viņam ik gadu par šī brenda sporta apavu izmantošanu un reklamēšanu ienesa 25 tūkstošus ASV dolāru. Šis līgums tika noslēgts, kad Porziņģis vēl spēlēja Spānijā un NBA drafts vēl bija tikai plānos un sapņos, bet līguma beigu termiņš bija šī gada pirmais oktobris.
Neapšaubāmi, ka pēc savas veiksmīgās NBA debijas sezonas un Ņujorkas fanu atzinības iegūšanas Porziņģa reklāmas vērtība bija krietni lielākā nekā iepriekšējā līgumā. „adidas” viņam piedāvājusi sadarbību uz vairākiem gadiem, kas paredz Porziņģa spēlēšanu šī uzņēmuma ražotajos apavos un „adidas” brenda popularizēšanu citos veidos. Abas puses vienojušās par līgumu, kurā katru gadu Porziņģis saņems 3-6 miljonus ASV dolāru. Konkrēta summa būs atkarīga no tā, cik daudzus līgumā ierakstītos bonusus Porziņgis spēs izpildīt.
„Yahoo” vēsta, ka šāda apjoma līgums būs lielākais, kādu vien līdz šim noslēdzis Eiropas basketbolists ar sporta apavu uzņēmumu. „Nike” gan ir tiesības atspēkot „adidas” piedāvājumu, taču „Yahoo”, atsaucoties uz saviem avotiem, vēsta, ka šī kompānija neplāno to darīt, lai arī iepriekš par līgumu ar Porziņgi cīnījās ne tikai šīs divas kompānijas, bet arī „Under Armour” un daži Ķīnas uzņēmumi.
Viens no iemesliem, kādēļ Porziņgis izvēlējies tieši „adidas”, bija šī uzņemuma apņemšanās padarīt viņu par vienu no saviem galvenajiem brendiem. Tāpat arī līgums paredz, ka nākotnē tiks izgatavota īpaša sporta apavu sērija ar Porziņģa vārdu, ja vien Porziņgim izdosies piepildīt dažus noteiktos kritērijus, kā piemēram, tikt iebalsotam Visu Zvaigžņu spēlē. Porziņģa jaunais reklāmas līgums būs līdzīgs tādu NBA basketbolistu reklāmas līgumiem kā Bleikam Grifinam, Raselam Vestbrukam un Polam Džordžam.
„Viss, ko es varu teikt, ir tas, ka uzskatu gan „Nike”, gan „adidas” par augstākās klases uzņēmumiem,” sacīja Porziņgis sarunā ar „Yahoo” pārstāvjiem, ne apstiprinot, ne noliedzot jauno reklāmas līgumu. „Es būtu priecīgs, ja izdotos noslēgt līgumu ar jebkuru no tām. Saņemtais uzmanības daudzums ir glaimojošs, taču šīs biznesa lietas es atstāju savu aģentu pārziņā.”
Porziņģis pēc nokļūšanas NBA ātri pierādīja, ka „Knicks” ar viņa draftēšanu nav izgāzusies, un savu debijas sezonu 21 gadu vecais latviešu basketbolists noslēdza ar otra augstākā punktu skaita saņemšanu balsojumā par gada debitantu. Porziņģis toties bija pārliecinoši labākais jauno spēlētāju vidū, aprēķinot NBA pārdotos spēļu kreklus ar viņa vārdu, kā arī sponsori Ziemeļamerikā augstu vērtē viņa labās angļu valodas zināšanas un izturēšanos komunikācijā ar medijiem.