Melbārža četriniekam Eiropas bronza, čempions vācietis Arnds [papildināts]

© Romualds Vambuts, bobslejs.lv

Oskara Melbārža bobsleja četrinieks pasaules kausa 7. posmā Sanktmoricā, kas reizē ir arī Eiropas čempionāts, izcīnīja trešo vietu, tā garantējot arī vietu dalībai pasaules čempionātā, bet par Eiropas čempionu kļuva vācieša Maksmiliana Arndta kvartets. Oskara Ķibermaņa ekipāža ierindojās sestajā vietā, bet Uģa Žaļima kvartets otrajā braucienā no 18. vietas pakāpās uz 13. pozīciju, bet Eiropas čempionāta vērtējumā finišēja vēl par vietu augstāk.

Pasaules kausa septītais posms, kas reizē bija arī Eiropas čempionāts, risinājās Šveices Sanktmoricas trasē – vienīgajā dabiskajā trasē, kur risinās šāda mēroga mači. Nakts pirms četrinieku mačiem un arī sacensību rīts pagāja vienā snigšanā, kas turpinājās arī sacensību laikā. Visas trīs Latvijas kvarteti startēja pirmā brauciena otrajā pusē (11. Ķibermanis, 17. Žaļims, 21. Melbārdis), kas šādos laika apstākļos pat nebija slikti.

Kad trasē devās Ķibermanis, Jansons, Miknis un Leiboms, visu pirmo trijnieku aizņēma Vācijas ekipāžas, bet jau trases augšgalā mūsējie parādīja, ka var vāciešu mieru apdraudēt. Startā otrais labākais laiks, taču braucienā savāktās sīkās kļūdiņas trijniekā noturēties neļāva – ceturtā vieta, 0,64 sekundes atpaliekot no līdera Maksimiliāna Arnda, bet 0,21 no trijnieka. Tūlīt pat gan mūsējos par vietu zemāk nobīdīja Bendžemina Maiera kvartets.

Arī Uģis Žaļims, Helvijs Lūsis, Intars Dambis un Raivis Zīrups startā uzrādīja otro labāko laiku, taču brauciena turpinājums nebija sekmīgs – no līderiem atpaliek gandrīz sekundi un tobrīd ieņem 13. vietu. Brauciena noslēgumā Žaļima kvartetam 18. pozīcija, tā kā vismaz tiesības uz otro braucienu nosargātas.

Latvijas līdzjutēji ar nepacietību gaidīja Oskara Melbārža, Daumanta Dreiškena, Arvja Vilkastes un Jāņa Strengas startu, un potenciālie līderi nepievīla. Vispirms tika uzrādīts dienas labākais starta laiks, turklāt arī pats brauciens tika aizvadīts bez rupjām kļūdām, kas ļāva izjaukt vāciešu trio uz pagaidu goda pjedestālu. No Arndta kvarteta Melbārža ekipāža atpalika par 0,37 sekundē, kas ļāva ieņemt trešo vietu, turklāt nemaz ne tik daudz priekšā bija Valtera četrinieks.

 
 
 

Laika apstākļi līdz otrajam braucienam nedaudz uzlabojās, un lielā snigšana mitējās, tiesa, bija arī kļuvis siltāks. Visai karsti bija kopvērtējuma pirmajā desmitniekā, jo tā vidusdaļā pavisam tuvu bija vairākas ekipāžas, bet uz medaļām pretendēja pieci kvarteti.

Ķibermanis ar kompāniju savu otro braucienu sāka ar starta rekordu, kas ļāva cerēt arī uz labu laiku turpinājumā, protams, nepieļaujot rupjas kļūdas trasē. No tādām tiešām izdevās izvairīties, kas tobrīd ļāva arī nobīdīt no pirmā pakāpiena mājinieka Riko Petera ekipāžu. Tomēr līdzīgi kā pirmajā braucienā, arī otrajā tūlīt pat mūsējie priekšā tika austrietis Maiers, kurš bija līderis arī brīdī, kad trasē devās pirmais trijnieks. Un tādi palika arī pēc Melbārža ekipāžas brauciena. Ja trases augšgalā vadībā vēl bija latvieši, tad beigu posmā to nosargāt neizdevās, zaudējot austriešiem 0,09 sekundes. Latvijas līderu medaļu liktenis bija vāciešu rokās, bet Ķibermanim kopvērtējumā bija garantēta sestā vieta.

Pēdējo braucienu laikā sāka snigt vairāk, un, iespējams, tas palīdzēja ne vien austriešiem, bet arī Melbārdim un Ko. Niko Valtera ekipāžai nepadevās ne starts, ne brauciens, kas galu galā neļāva apsteigt ne Maieru, net Melbārdi – austriešiem vismaz sudrabs, latviešiem vismaz bronza! Arndts noteikti neveica labāko braucienu, taču pirmajā braucienā bija iegūts pietiekoši liels pārsvars, lai kopvērtējumā nosargātu pirmo vietu. Līdz ar to Arndts kļuva par Eiropas čempionu, Maeirs izcīnīja sudraba medaļas, bet Melbārdim bronza!

No mūsējiem pirmais otrajā piegājienā trasē devās Žaļima kvartets, kuram šoreiz nelielas ķibeles bija trases augšgalā, bet turpinājums jau sanāca krietni labāks par pirmo. Līdz ar to izdevās ne tikai uzlabot savu pirmā brauciena laiku, bet arī vietu posma kopvērtējumā – finālā 13. vieta pasaules kausā un 12. Eiropā.

Svarīgākais