Ar labiem un ļoti labiem rezultātiem Latvijai noslēgušies 2016. gada pasaules un Eiropas ledusburāšanas čempionāti, kas no 24. līdz 29. janvārim norisinājās uz Glan ezera ledus Zviedrijā. Latvijas godu un ledusburāšanas tradīcijas aizstāvēja septiņi sportisti. Uz gludā un ātrā zviedru ledus kopumā sacentās 160 ledusburātāji no 17 valstīm, kuri tika sadalīti trīs grupās, ņemot vērā katra sportista pasaules reitinga rezultātu.
Pasaules čempionātā dominēja Polijas pārstāvis, nu jau desmitkārtējs pasaules čempions Karols Jablonskis (Karol Jablonski P-36), otrais arī bija polis Mihals Burčinskis (Michal Burczynski P-114), trešais igaunis Vaiko Voremā (Vaiko Vooremaa C-6), augsto sesto vietu izcīnīja Matīss Alviķis (O-311), un septīto Madars Alviķis (O-31). Eiropas meistarsacīkstēs bronzas godalgu Latvijai izcīnīja Madars Alviķis, Matīss Alviķis ieņēma sesto vietu. Uzvaru izcīnīja amerikānis Rons Šerijs (Ron Sherry US-44), otrais bija polis Mihals Burčinskis (Michal Burczynski P-114).
Spītējot pavasarīgajam laikam, aizvadītajā nedēļā uz Glan ezera ledus veiksmīgi norisinājās pasaules un Eiropas ledusburāšanas čempionāti DN klasē. Pēc bezvējā aizvadītas treniņu dienas, 23. februārī notika oficiālā sacensību atklāšana, un jau nākošajā dienā mērena vēja apstākļos (2-5 m/s) tika veikti pirmie trīs Pasaules čempionāta starti. Apkopojot pirmos rezultātus spēcīgakajā „Zelta” grupā Matīss Alviķis ar divām otrajām un vienu astoto vietu ieņēma trešo vietu, Madars ar desmito un divām piektajām vietām ierindojās sestajā pozīcijā un Gatis Graudums dienas beigās ar 18., 29. un 24. Ieņēma 21. Vietu.
Nākamā sacensību diena nesa bezvēju un starti nebija iespējami, taču trešā diena tika aizvadīta spēcīgā vējā (6-9 m/s), kurā jahtu ātrums jau pārsniedza 100 km/h, kas likumsakarīgi nozīmē ievērojami vairāk bīstamu sadursmju un kaudzi salauzta inventāra. Ķibeles piemeklēja arī mūsu komandu, Matīsam, vienā no braucieniem ieplaisāja jahtas korpuss, kas iespējams liedza sasniegt maksimālos ātrumus, savukārt Artis Bērziņš iekļuva piecu jatu sadursmē, kur par laimi pats necieta, taču tika nolauzta priekšējā jeb stūres slida un sabojāta jahtas vadības iekārta. Kopumā Latvijas burātājiem diena atnesa kritumu un Matīss Pasaules čempionātu noslēdza ieņemot augsto sesto vietu, Madars uzreiz aiz viņa septītais un Gatis trīsdesmit ceturtais. Sudraba grupā Gunārs Rozenbergs desmitais, Artis Bērziņš divdesmit otrais. Bronzas grupā Rūta Eistreiķe četrpadsmitā. un Valdis Alviķis četrdesmit septītais.
Ceturtajā un piektajā sacensību dienā Zviedrijā valdīja ļoti spēcīgi vēji, kādos regate nav iespējama, tādēļ Latvijas komanda laiku aizvadīja labojot un pielāgojot inventāru solītajai laika un vēja prognozei, kā arī ledus stāvoklim.
Organizatori un dalībnieki sestajā sacensību dienā sagaidīja brīdi, kad vējš ir ledusburāšanai piemērots un Eiropas čempionāts tika veiksmīgi novadīts ar četriem braucieniem Zelta grupai un trīs Sudraba. Sportisti cīnījās spēcīga vēja apstākļos (8-12 m/s), kas ir maksimāli pieļaujamais šajā sporta veidā. Nu jau jahtu ātrumi sniedzās pāri 120 km/h robežai, kas nozīmē sadursmes, salauztus mastus un citu inventāru. Latvijas burātāji, pateicoties brīvajām dienām, šīm sacīkstēm bija sagatavojušies pamatīgāk, kā rezultātā Madars Alviķis izcīnīja bronzas godalgu aiz sevis atstājot spēcīgo Pasaules čempionu Karolu Jablonski. Uzvarētājs šoreiz amerikānis Rons Šerijs, otrais polis Mihals Burčinskis, savukārt Matīss Alviķis atkārtoja savu Pasaules čempionāta rezultātu, izcīnot sesto vietu. Gatim Graudumam visai neveiksmīgs čempionāts, vinš savā kontā ierakstīja divas sadursmes, braucienu uz netālo slimnīcu un 41. pozīciju. Sudraba grupā mūsu pieredzējušākais vīrs Gunārs Rozenbers 4. vietā, Valdis Alviķis 24. pozīcijā un Rūta Eistreiķe 33.
"Ļoti saspringta cīņa ar mainīgu vēju un daudz sadursmēm, salauzti masti un burāšana uz riska robežas", čempionātus raksturo burātājs.
"Bez incidentiem neiztikām arī mēs, tādēļ nespēju apmeklēt apbalvošanu. Sacensība bija ļoti sīva un cieša. Bronzu izrāvu pēdējos 500 metros un jūtos ļoti pacilāts, jo mana taktika - pēdējā startā spiest uz maksimālo ātrumu nevis izdevīgāko kursu, kas izrādījās labāks par citu konkurentu - attaisnojās. Un vēl svarīgi bija statibili nobraukt visus satartus, bez zaļotiem (sliktiem finišiem). Ir prieks, ka ar brāli esam nostabilizējušies pasaules spēcīgāko desmitniekā, kas nozīmē, ka tikai sīkumi un nianses mūs šķir no lielām uzvarām. Saprotams Gold Cup galvenā balva/Pasaules čempiona tituls ir tas uz ko ejam. Pie sasniegtā neapstāsimies un celsimies vēl augstāk" pēc sacensībām atzina Eiropas čempionāta bronzas medaļas ieguvējs, ledusburātājs Madars Alviķis.