Šodien atjaunotajā “Biķernieku kompleksajā sporta bāzē” (BKSB) norisinājās vēsturisko automašīnu sacensību “Dzintara Aplis” 2015. gada sezonas pēdējais posms jeb “Sezonas Noslēguma Sacensības”. Līdz ar finiša karoga pacelšanu trasē tika noskaidroti gan 6. posma uzvarētāji, gan visas sezonas kopvērtējuma līderi piecās ieskaites klasēs – “VAZ 1300”, “VAZ 1600”, “Volga”, “Formula Easter” un “Formula Mondial”.
“Dzintara Aplis” 2015. gada sezona sākās martā, un BKSB rekonstrukcijas laikā pirmie četri posmi notika Pērnavā, Igaunijā. Tomēr, jau sezonas izskaņā vēsturisko automašīnu sacensības atgriezās Biķerniekos, kur norisinājās divi atlikušie posmi – “Rīgas Motormuzeja Kauss” un “Sezonas Noslēguma Sacensības”. Atbilstoši “Dzintara Aplis” tehniskajiem noteikumiem sezonas kopvērtējumā no divpadsmit braucieniem (katrā posmā ir divi braucieni) tiek skaitīti tie desmit, kuros dalībnieks izcīnījis lielāko punktu skaitu.
Līdz pat pēdējam “Dzintara Aplis” posmam plašākais pretendentu skaits uz uzvaru “Dzintara Aplis” kopvērtējumā bija “VAZ 1300” ieskaites klasē. No teorētiski pieciem iespējamajiem pretendentiem, veiksmīgākais izrādījās sestā posma abu braucienu uzvarētājs Mārtiņš Lagzdiņš, kurš tādējādi nodrošināja arī uzvaru visas sezonas kopvērtējumā. Otrajā vietā ierindojās Aivars Laipnieks, šodien pārliecinoši abos braucienos finišējot otrajā vietā, bet trešajā vietā - Ģirts Vecvanags.
“VAZ 1600” klasē par uzvaru kopvērtējumā cīnījās divi piloti. Sezonas kopvērtējumā vislielāko punktu kopsummu izcīnīja Adomas Petrovas, kurš abos 6. posma braucienos finišēja otrajā vietā un nodrošināja lielāko punktu skaitu sezonā. Sešu posmu kopvērtējumā otrajā vietā ierindojās Konstantin Samushiya, lai gan 6. posmā viņš finišēja pirmais. Savukārt, trešajā vietā ierindojās Arnis Alksnis.
Visplašāk pārstāvētajā “Volga” klasē, 23 dalībnieku konkurencē, šogad visvairāk ieskaites punktus izcīnīja Ivars Janeks, kurš 6. posma abos braucienos pārliecinoši finišēja pirmais. Kopvērtējuma otrajā vietā ierindojās Ainārs Šēnfelds, kurš sezonas gaitā izcīnīja uzvaru 4 posmos, bet trešajā vietā sezonā – Normunds Dobums.
“Formula Easter” klases kopvērtējumā šodien uzvaru izcīnīja Roberts Toms. Otrajā vietā ierindojās igauņu autosportists Taivo Ninas, kurš šodien no sacensībām izstājās, bet “Dzintara Aplis” 2015. gada kopvertējuma trešajā vietā ierindojās Andris Griķis, kurš sezonas gaitā izcīnīja divas uzvaras.
Tikmēr jaudīgākajā “Formula Mondial” klasē pirmajās trīs vietās ierindojās ārvalstu piloti – ātrākais no visiem šogad bija igaunis Jāks Kūls, kurš arī 6. posmā izcīnīja uzvaru. Savukārt otrajā vietā ierindojās lietuviešu braucējs Alberts Pundis, kurš izcīnīja arī otro vietu noslēguma posmā. Un trešajā vietā kopvērtējumā ierindojās igaunis Tāvi Krons (viņam arī trešā vieta “Sezonas Noslēguma Sacensībās”).
“Dzintara Aplis” sacensību laikā BKSB šodien bija iespēja satikt Latvijā zināmus autosportistus, kuri sacensību norises vietā bija nogādājuši arī savu sporta tehniku, tādējādi apmeklētājiem ļaujot izzināt vairākas motoru sportu disciplīnas vienuviet. Autosporta disciplīnas šodien pārstāvēja Ralfs Sirmacis, Haralds Šlēgelmilhs, Beate Klipa, Jānis Vanks, kā arī “Sports Racing Technologies” un “LMT Autosporta Akadēmija”. Savukārt motosporta pārstāvju rindās šodien varēja redzēt Bruno Rožkalnu, Andri Grīnfeldu, Mārtiņu Feteru-Fekteru un Mārtiņu Aleksandroviču, kurš ne tikai stāstīja par savām gaitām motopasaulē, bet klātesošos skatītājus priecēja arī ar elpu aizraujošu mototriku priekšnesumu.
BKSB vēsture sniedzas teju pusgadsimta senā pagātnē, kad ar mototrases atklāšanu 1966. gadā aizsākās nebeidzamais ceļojums ātruma pasaulē. Gadu desmitu gaitā moto un auto šosejas sacensībām ir pievienojušies ne tikai dažādi tehniskie sporta veidi kā spīdvejs, drifts, motobols, dragreiss, kartings, bet arī vairāki tautas sporta veidi – skriešana, slēpošana, nūjošana un velobraukšana, padarot Latvijas galvaspilsētas centrā izvietoto trasi par plašai sabiedrības daļai nozīmīgu aktīvās atpūtas norises vietu.
“Latvijas Antīko automobiļu kluba” rīkotās sacensības “Dzintara Aplis” šogad norisinājās jau trešo gadu. Sacensību 5. posms augustā un 6. posms šodien norisinājās pēc vērienīgajiem atjaunošanas darbiem, kādus Biķernieku trase nebija pieredzējusi kopš tās atklāšanas 1966. gadā – pirmo reizi atjaunots trases asfaltbetona segums (750 metrus garā posmā no starta finiša taisnes sākuma līdz otrā līkuma izejai), izvietotas jaunas trases apmales, kā arī Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) prasībām atbilstošs trases drošības nožogojums.