Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Sports

Kimi Reikenens palikšot F1

© Scanpix

F1 šāgada sezona jau ir tālu aiz ekvatora, un tuvojas laiks, kad komandām nāksies tikt skaidrībā ar pilotu sastāvu nākamajam čempionātam.

Lielākās komandas gaida "Ferrari" izvēli, lai mēģinātu tikt pie, iespējams, kurvīti saņēmušā Kimi Reikenena, kurš nedēļas nogalē negaidīti uzvarēja Beļģijas GP. Aizkulisēs komandas turpina apspriest jauno sporta un tehnisko reglamentu, kā arī kalendāru, kurā paredzēta Kanādas GP atgriešanās un Austrālijas posma pārbīde.

Reikenenam vēl ir, ko darīt F1

Kamēr Felipe Masa Brazīlijā dziedē savainoto galvu, turpinās diskusijas par to, kāds nākamsezon būs "Ferrari" sastāvs. Domājams, šis ir jautājumu jautājums, pēc kura atrisināšanas pārējās vadošās komandas varētu domāt par to, ar kādiem spēkiem sagaidīt jauno sezonu. Vai Kimi Reikenens būs brīvs? Kad Fernando Alonso oficiāli kļūs par "Ferrari" pilotu? Kad atgriezīsies Masa un vai būs kaujasspējīgs? Vai Mihaels Šūmahers par spīti pirms nedēļas paustajai atklāsmei, ka vairs nekad neatgriezīšoties F1, tomēr mainīs domas? Vai nākamsezon vadošajām komandām tiks atļauts startēt ar trim mašīnām? Kas nopirks un vai vispār tas notiks ar "BMW–Sauber"? Cik komandu startēs jaunajā sezonā?

Runājot par pirmo jautājumu, Kimi Reikenens noliedz baumas, ka viņš pēc šīs sezonas, ja "Ferrari" priekšlaikus lauzīs ar viņu līgumu, pāries uz rallija pasaules čempionātu. Tomēr viņš pieļauj, ka nākamsezon pārstāvēs citu komandu. "Ja kaut kādu iemeslu dēļ nākamsezon nevarēšu braukt "Ferrari", sēdīšos pie citas mašīnas stūres," saka Reikenens. "Tā nav problēma. Komandas interesējas par mani, un esmu pietiekami jauns, lai neaizietu no F1. Šobrīd ir spēkā mans līgums ar "Ferrari" 2010. gadam. To nebūtu parakstījis, ja nevēlētos braukt."

Alonso pievienošanās "Ferrari" ir reāls iemesls, tiesa, pagājušonedēļ paklīda runas, ka spānieša oficiālā priekšāstādīšana Moncā nenotikšot – tā esot atlikta uz vēlāku laiku, kad Masa būs atguvis veselību un būs skaidrība par viņa braukšanas iespējām turpmāk.

Trīs mašīnas un Šūmahers!

"Renault" šefs Flāvio Briatore drīzumā sola nosaukt jauno sastāvu. "Mums ir labas attiecības ar "Ferrari", un tādas arī paliks. Šī komanda ir pelnījusi cieņu, taču darīsim visu, lai trasē būtu labāki. Vusā drīzumā pieņemsim galīgo lēmumu un nosauksim sastāvu," uzsver Briatore. Klīst runas, ka nākamsezon Romēns Grožāns saglabās vietu sastāvā, bet Alonso aizstās Roberts Kubica.

Par somu pilotu interesi izrādot "Brawn" un "McLaren"... Jāpagaida. Kā zināms, zem lielas jautājuma zīmes ir Heiki Kovalainena palikšana "McLaren". Baumo, ka viņu varētu aizstāt Niko Rosbergs no "Williams", un to apstiprina arī Frenks Viljamss ("Niko, protams, ir mūsu sarakstā, taču domāju, ka viņš ir arī "McLaren" sarakstā, ja viņi patiešām šķiras no Kovalainena."). Ar Masu, domājams, viss būs kārtībā – šonedēļ viņam jāierodas Parīzē uz vispusēju medicīnisko pārbaudi, tad arī kļūs skaidrs, vai priekšpēdējā posmā Brazīlijas GP viņš būs gatavs atgriezties ierindā ("Ferrari" uz to ļoti cer, jo tas būs brīdis, kad vajadzēs izmēģināt nākamās sezonas iestrādes...).

Pagājušonedēļ britu "Times" publicētajā intervijā "Ferrari" komandas vadītājs Stefano Domenikali apstiprināja, ka komanda nākamsezon vēlētos startēt ar trim mašīnām, un kāpēc gan lai pie trešā braucamā stūres nesēstos Šūmahers? "Ja nebūs problēmu ar veselību, kāpēc gan neiesēdināt Mihaelu pie stūres vienai no mūsu mašīnām? Patiešām notiek pārrunas, trīs mašīnas no spēcīgākajām komandām, kurām ir nepieciešamie resursi un piloti, būtu pozitīvs solis F1 attīstībā. Līdzjutēji startā gribētu redzēt vairāk pazīstamu mašīnu un pilotu," uzsver Domenikali.

Moncā būs karsti

Pēc nepilnām divām nedēļām Moncā, kur notiks nākamais F1 posms, komandu apvienības (FOTA) pārstāvji diskutēs par šo jautājumu. Iepriekšējā Konkordijas līgumā bija punkts par to, ka komandas startē ar trešajām mašīnām, ja vienību skaits būs mazāks par desmit. Moncā komandām nāksies spriest arī par citām tehniskajām lietām.

Pagaidām nav jaunumu "BMW–Sauber" komandas pirkšanas–pārdošanas procesā. Beļģijā "BMW Motorsport" direktors Mario Tijsens žurnālistiem paziņoja, ka nedēļas laikā sarunās ar potenciālajiem pircējiem viss palicis pa vecam un jaunu piedāvājumu arī neesot: "Nekas nav mainījies. Pārrunas turpinās, taču situācija ir iepriekšējā – mēs izvērtējam piedāvājumus un pagaidām esam tālu no galīgā lēmuma. Ir informācija, ka FIA pieņēmusi mūsu pieteikumu 13. komandas vakancei. Nekādu priekšrocību mums nebūs, taču ir labas izredzes ieņemt šo brīvo vietu (kā zināms, saskaņā ar BMW pēkšņo lēmumu un ar to saistīto neziņu, "BMW–Sauber" laikus nepaspēja pieteikties jaunajam čempionātam, un tagad paliek bez priekšrocībām. – A. P.). Darīšu visu, lai komandai atrastu jaunu īpašnieku. Pilotiem notiek pārrunas par līgumiem nākamajai sezonai, taču būtu lieliski, ja mēs atrastu pircēju un saglabātu sastāvu".

Bez degvielas uzpildes

Komandām nākamnedēļ nāksies apspriest arī jauno sporta un tehnisko reglamentu, kurā ir vairākas izmaiņas. Kvalifikācijas formāts paredzēts 13 komandu 26 mašīnām. Paliek spēkā trīs sesiju nolikums. Pēc pirmās un otrās no tām izstāsies pa astoņām mašīnām (ja būs 12 komandas, – pa septiņām). Tiks aizliegta degvielas uzpilde sacīkstes laikā, taču to varēs veikt pēc kvalifikācijas, tāpēc cīņa par pole–position notiks ar gandrīz tukšām bākām.

Vēl lielāki ierobežojumi skars testus. Komandai būs atļauts nobraukt 15 000 km, izmēģinājumi būs aizliegti, sākot ar pirmdienu pirms pirmā GP un beidzot ar 31. decembri. Izņēmums būs astoņi viendienas aerodinamikas testi taisnēs, kā arī trīs viendienas izmēģinājumi pēc čempionāta beigām jaunajiem pilotiem, kuri nav piedalījušies vairāk nekā divās F1 sacīkstēs. Mašīnu minimālais svars tiks palielināts līdz 620 kg, komandas formāli varēs izmantot KERS sistēmu. Spēkā paliks arī punktu skaitīšanas sistēma. Eklstona ierosinātā shēma ("Viss – uzvarētājam"), ko apstiprināja FIA Pasaules padome, neiekļuva reglamenta pēdējā versijā.

Eklstons turpina pārrunas ar komandām par nākamās sezonas kalendāru. Šobrīd, kā ziņo britu žurnāls "Autosport", F1 aizkulisēs virmo versija ar vienu jautājuma zīmi attiecībā uz Lielbritāniju – Britu salā Doningtonā 11. jūlijā notiks pašmāju "Grand Prix", vai arī Silverstonā tajā pašā datumā – Eiropas GP.