Lai kontrolētu, vai politiskās partijas priekšvēlēšanu laikā nepārkāpj aģitācijas kārtību arī starptautiskajos interneta sociālajos tīklos, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis sadarbību ne vien ar "Facebook", bet arī ar "Twitter" un "Google", otrdien vēstīja raidījums "LNT Ziņas".
“Mēs pārrunājam tehniskas nianses. Viņiem ir jāizprot, kāds ir normatīvais regulējums Latvijā, kas ir atļauts, kas nav atļauts. Tad viņi no savas puses piedāvā, kā viņi var sniegt šo atbalstu KNAB," saka KNAB priekšnieks Jēkabs Straume. Sarunas sāktas ar “Facebook” un “Twitter”, un nākamnedēļ notiks arī ar “Google”, kam pieder populārākais videoklipu portāls “YouTube”.
KNAB ir uzradušies jauni sabiedrotie lielo ASV interneta korporāciju izskatā.
Tomēr KNAB šefs neatklāj, ar kādu informāciju dalīties interneta giganti ir piekrituši. “Ja mēs visas kārtis noliekam uz galda, tad varbūt radām priekšnoteikumus, ka tie, kuri vēlas pārkāpt [politiskās aģitācijas regulējumu], zinās, kādā veidā to izdarīt.“ Kamēr amerikāņu megakorporācijas ir piekritušas sadarboties, tikmēr Krievijā populārais sociālais tīkls “Odnoklassniki” KNAB aicinājumam sākt saziņu nav atsaucies.
Politoloģe Iveta Kažoka norāda, ka sociālie tīkli, īpaši “Facebook”, saņēmuši ļoti negatīvu publicitāti pēc tam, kad atklājās, kā Krievija izmantojusi sociālo tīklu, lai ietekmētu ASV vēlēšanas. Šī un citu skandālu dēļ tagad sociālie tīkli kļuvuši atvērtāki sadarbībai ar demokrātisko valstu institūcijām. “KNAB ir uzradušies jauni sabiedrotie lielo ASV interneta korporāciju izskatā. Tas pats fakts kā tāds, ka KNAB ir šī sadarbība sākusies, liks šīm organizācijām, valstīm, kas varbūt vēlējās ietekmēt Latvijas vēlēšanas nelikumīgā veidā, tomēr šos savus plānus nerealizēt. Tas, manuprāt, jau būtu milzīgs šo vēlēšanu sasniegums.”
Priekšvēlēšanu aģitācijas kontroles periods sāksies 9. jūnijā, bet vēlēšanas notiks 6. oktobrī.