ASV datorkompānijas "Apple Inc." ražoto viedtālruņu "iPhone" jaunākais modelis piektdien nonāca veikalos visā pasaulē, un tūkstošiem cilvēku daudzviet veidoja kvartāliem garas rindas, lai pirmie iegādātos pēdējo viedtālruņa modeli, kas veidots harizmātiskā "Apple" dibinātāja Stīva Džobsa vadībā.
Rindas pie veikaliem, kur sāka "iPhone 4S" tirdzniecību, veidojās Sidnejā, Tokijā, Londonā, Parīzē, Minhenē un daudzās citās pasaules pilsētās.
Jaunais "iPhone" modelis vizuāli līdzinās savam priekštecim "iPhone 4", tomēr tam ir uzlabota kamera, ātrāks procesors un detalizēti izstrādāta programmatūra, ko var aktivizēt ar viedtālruņa īpašnieka balsi, kas ļauj "iPhone 4S" lietotājam uzdot jautājumus savam viedtālrunim.
Daudzi fani, jo īpaši Japānā, atzina, ka vēlas, lai viņu rīcībā paliktu kāda taustāma Stīva Džobsa piemiņa, turklāt "Apple" fani atzīst, ka šis nav tikai tālrunis, bet gan līdzinās privātajai sekretārei. Tomēr Eiropā vairums "iPhone 4S" pircēju norāda, ka tas šo viedtālruni iegādājas ne jau, lai izrādītu cieņu Džobsam, bet gan tādēļ, ka tā ir viņu "dzīvesstila izvēle".
Daudzi "Apple" fani, jauno "iPhone 4S" iegādāties uz veikaliem nāca ar svecēm, ziediem un ierāmētām Džobsa fotogrāfijām rokās.
Jau vēstīts, ka Džobss nomira 5.oktobrī savā mājā Kalifornijas štata Paloalto pilsētā 56 gadu vecumā no elpošanas orgānu darbības apstāšanās aizkuņģa dziedzera vēža izplatīšanās dēļ, un 7.oktobrī tika apbedīts vietējā kapsētā, kas nav nevienas reliģiskās konfesijas pārziņā.
Dienu pirms Džobsa nāves tika prezentēts jaunais "iPhone 4S". Sākotnēji to asi kritizēja, jo tam trūkst revolucionāra dizaina, tomēr tā ar balsi aktivizējamā programmatūra "Siri" to izvirzījusi par rekordisti pasūtījumu ziņā, kas veikti sākotnējā tirdzniecībā tiešsaistē.
"Apple" izpilddirektors Tims Kuks un visa kompānijas vadība cer, ka pirmais produkts, kas tirdzniecībā nonācis pēc kompānijas neparastā līdera nāves, ļaus uzvarēt sāncensi "Samsung", kura "iPhone" līdzinieki "Galaxy Tab" veido arvien lielāku konkurenci "Apple".
Džobss "visu darīja labāk un viņa klajā laistie produkti bija pilnīgi pārdomāti līdz vissīkākajai detaļai," teica kāds "Apple" veikala Londonā apmeklētājs, norādot, ka Džobsa radītie produkti bija "skaistuma un vienkāršības apvienojums".
Lai gan "Apple" nepublisko pirmās "iPhone 4S" tirdzniecības dienas pārdošanas rezultātus, pirmajās 24 stundās pēc tā prezentēšanas tiešsaistē to pasūtīja vairāk nekā miljons cilvēku. "iPhone 4" šis rādītājs bija 600 tūkstoši.