Nike cenšas uzlabot Taigera Vudsa reputāciju

Jaunā reklāmā, kuru izstrādājis sporta preču ražotājs Nike, redzams nežēlastībā kritušais golfa spēlētājs Taigers Vudss, kam tēvs dod pamācības. Emocionālais klips ir paredzēts, lai atjaunotu viņa morālo reputāciju pēc ārlaulības sakaru skandāla. Tomēr reklāma ir bijusi ļoti pateicīgs materiāls arī dažādām parodijām.

Reklāma, kuras aizkadrā dzirdama T. Vudsa tēva balss, ir iznākusi visai diskutabla. Melnbaltajā klipā tiek rādīta sportista seja un viņš izskatās tuvu asarām. Savukārt aizkadrā ir dzirdama T. Vudsa pirms četriem gadiem mirušā tēva Ērla balss, kuras ieraksts izrauts no konteksta. Balss ieraksts tapis 2004. gadā un tika izmantots dokumentālā filmā. Konkrētajā epizodē tēvs stāstīja, kā viņa audzināšanas stils atšķiras no tā, kādu izmanto viņa sieva. "Taiger, es vairāk esmu tendēts uz izzināšanu, lai veicinātu diskusiju," tēvs saka. "Gribu zināt, kādas ir tavas izjūtas un vai tu no tā kaut ko esi iemācījies."

Nike, kam arī citkārt ir bijušas efektīgas reklāmas, šī nav vienīgā zīmīgā arī ar T. Vudsa piedalīšanos. Piemēram, 1996. gada reklāma vēstīja, ka T. Vudsam ādas krāsas dēļ joprojām var liegt iespēju spēlēt dažos klubos, un tika uzdots jautājums: "Vai jūs esat gatavi man?" Jaunākā reklāma rāda atšķirīgu – pēcskandāla Taigeru, kurš pa rūpīgi izplānotu maršrutu ar grēku nožēlošanām un atvainošanos mēģina atgūt publikas cienīta sportista slavu. Daži kritiķi gan izteikušies, ka sportists, atļaujot reklāmā izmantot savu privāto dzīvi, ir pilnībā pārdevies. "Tas ir jaunais tirgvedības žanrs – pateikt: "Es atvainojos" – un vienlaikus nošķindināt kases aparātu," saka reklāmas speciāliste Mariana Salcmena, EuroESCG prezidente.

Pats sportists preses konferences laikā izteicās, ka reklāma esot "ļoti atbilstoša". "Domāju, ka tā mans tēvs tagad sacītu. Ir apbrīnojami, ka mans tēvs ar mani var runāt tik dažādi, pat ja viņa sen jau vairs nav," teica

T. Vudss. Reklāma tika parādīta pagājušajā nedēļā sporta kanālā ESPN un Golf Channel, un nav paredzēts, ka tā tiks rādīta atkal – vismaz ne šādā formā.

Tomēr ar to, ka reklāmu vairs nerāda televīzijā, tās dzīve nebūt nav beigusies. Jau dažas stundas pēc reklāmas klipa parādīšanās neskaitāmi entuziasti tīmeklī ir publicējuši savu versiju par tēmu Tētis runā ar Taigeru. Vienā no šīm parodijām aktieris T. Vudsam stāsta, ka viņš novērtētu, ja viņa balss vairs nekad netiktu izmantota reklāmās. Citā aizkadra balss saka tā: "Taiger, es zinu, ko tu domāji. Tu domāji, ka netiksi pieķerts. Bet tu tiki pieķerts, un par to tu dabūji pa galvu ar golfa nūju. Tagad tev ir jāizliekas, ka nožēlo notikušo. Tavai sievai ir jāizliekas, ka viņa vēlas saglabāt laulību, lai varētu saņemt vēl vairāk miljonu dolāru. Un mums visiem jāizliekas, ka tu neesi neģēlis un ka tu reklamē izstrādājumus, kurus mēs vēlamies

iegādāties."

Pēc visa spriežot, reklāma savu mērķi ir panākusi – interneta analītikas dati rāda, ka šī reklāma internetā ir izraisījusi vairāk diskusiju nekā šī gada Super Bowl reklāmas, kur mēdz parādīties labākās un radošākās.

Pasaulē

Miera sarunas, kuru rezultātā Krievija leģitimizētu kontroli pār okupētajām Ukrainas teritorijām, būtiski iedragātu pašreizējo starptautisko sistēmu, tai skaitā Rietumvalstu kā galveno noteikumu uzturētāju uzticamību un prestižu, savā jaunākajā rakstā secinājis Satversmes aizsardzības birojs (SAB).

Svarīgākais