NASA atklājusi vairākas Zemei līdzīgas planētas

© Scanpix

Nacionālās aeronautikas un kosmosa administrācijas (NASA) astronomi ir atklājuši septiņu Zemes izmēra planētu sistēmu aptuveni 39 gaismas gadu attālumā no mūsu planētas, vēsta BBC.

Zinātnieki apgalvo, ka uz visām septiņām planētām ir pietiekami apstākļi ūdens esamībai. Savukārt uz 3 no šīm planētām varētu būt pietiekami labi apstākļi, lai tur spētu attīstīties dzīvas būtnes.

Visas jaunatklātās planētas riņķo ap salīdzinoši vēsu pundurzvaigzni "Trappist-1". Šī zvaigzne ir aptuveni 2000 reizes vājāka par Sauli un tieši tāpēc pastāv iespēja, ka uz trijām no jaunatklātajām planētām varētu pastāvēt dzīvība un ūdens.

Lježas universitātes astrofiziķis Mihaels Gilons stāsta: "Zvaigzne "Trappist-1" ir maza un ar mērenu temperatūru, tas nozīmē, ka uz septiņām planētām, kuras riņķo ap šo zvaigzni, varētu būt iespējams atrast ūdeni un pastāv iespēja par dzīvības rašanos."

Viņš arī pauž viedokli, ka visumā varētu būt daudz vairāk Zemei līdzīgu planētu, nekā tika uzskatīts sākumā. Pēc pētnieku domām, teju ap katru zvaigzni teorētiski varētu būt vismaz viena Zemei līdzīga planēta.