Ar negaidītu "Red Bull" komandas dubultuzvaru Malaizijā noslēdzies F1 pasaules čempionāta 16. posms, par uzvarētāju kļūstot Danielam Rikjardo, bet otro vietu izcīnot Maksam Verstapenam.
"Mercedes" komandai šis posms bija dramatisks - Lūisa Hamiltona mašīna neizturēja, kad pilots bija sacīkšu vadībā, bet Niko Rosbergs startā atkrita uz beigām, vēlāk tika sodīts par sadursmes izraisīšanu, tomēr finišēja trešajā vietā, spējot palielināt pārsvaru F1 kopvērtējumā pār Hamiltonu līdz 23 punktiem.
Kvalifikācijas uzvarētājam Hamiltonam startā izdevās noturēties priekšā konkurentiem, Rosbergs pirmajā līkumā iebrauca kā otrais, bet tad saņēma pēkšņu triecienu no Sebastiana Fetela pilotētās "Ferrari" formulas. Rezultātā F1 sezonas līderis Rosbergs saslīdēja un atkrita uz otrā desmitnieka beigām, kamēr Fetels, kurš startā bija ļoti ātrs, bet reizē arī pārvērtēja savas izredzes, ar nolauztu priekšējo kreiso riteni apstājās trases malā. Šo incidentu tiesneši izmeklēs pēc finiša. Estebans Gutjeress tikmēr bija pamanījies pārplēst savas "Haas" formulas aizmugurējo riepu. Trasē tika nodrīkots virtuālās drošības mašīnas periods.
Sacīkstes atsākās trešajā aplī, Hamiltonam noturot pirmo vietu, kamēr Rikjardo, kurš starta haosa rezultātā bija pacēlies uz otro vietu, saglabāja savu pozīciju. Pa to laiku trešo vietu ieņēma "Force India" pilots Serhio Peress, taču viņam ātri garām tika gan Verstapens, kuru startā bija aizķēris agresīvais Fetels, gan "Ferrari" pārstāvis Kimi Raikonens.
Devītajā aplī Sepangas trasē atkal vajadzēja pasludināt virtuālās drošības mašīnas periodu, jo bremžu problēmu dēļ grants joslā izlidoja "Haas" pilots Romēns Grožāns, noslēdzot jau otru ārkārtīgi neveiksmīgu sacīkšu nedēļas nogali pēc kārtas.
Situāciju izmantoja Verstapens un Rosbergs, kuri iebrauca boksos. Verstapens, ticis pie mīkstākā sastāva riepā, zaudēja tikai vienu pozīciju, kamēr Rosbergs kādu laiku pēc riepu maiņas pamanījās pakāpties uz pirmo desmitnieku, saglabājot cerību, ka pārāk daudz punkti cīņā par F1 titulu netiks zaudēti pat pēc tik neveiksmīga starta. Savu ātrumu vācietis pierādīja, veicot vienu apdzīšanu pēc otras, pēc veiktiem 20 apļiem jau nokļūstot sestajā pozīcijā.
21. aplī pirmajā pitstopā devās līderis Hamiltons un trešajā vietā esošais Raikonens, bet vēl pēc apļa pie jaunām riepām tika arī Rikjardo, kurš uz brīdi bija kļuvis par sacīkšu līderi. Rosbergs tikmēr apdzina Valteri Botasa "Williams" formulu un pacēlās jau uz piekto vietu, taču Raikonenam izdevās atgriezties trasē viņam priekšā. Verstapens tobrīd bija nokļuvis vadībā, Hamiltons atkrita uz otro vietu, zaudējot nepilnas desmit sekundes, bet Rikjardo tagad brauca trešajā vietā. Līderis Verstapens bija vienīgais no līderiem, kurš tobrīd izmantoja mīkstā sastāva riepas, pārējie brauca ar cietā sastāva riepām, tāpēc bija skaidrs, ka 19 gadus vecais holandietis otrajā pitstopā dosies daudz ātrāk nekā pārējie.
27. aplī, sacensību vidū, tas notika, Verstapenam tiekot pie cietā sastāva riepām un atkrītot uz trešo pozīciju. Hamiltons atguva vadību, bet 12 sekundes viņam tobrīd zaudēja Rikjardo. Verstapenam līdz komandas biedram bija četras sekundes, taču bija paredzams, ka viņam boksos vairs nebūs jādodas. Tikmēr 32. aplī no piektās pozīcijas otrajā pitstopā iebrauca Rosbergs, apli vēlāk viņa piemēram sekoja ceturtajā vietā esošais Raikonens, noturoties konkurentam priekšā. Dažu apļu laikā gan Rosbergs noķēra Raikonenu. Tāpat Verstapens pa to laiku bija pietuvojies otrajā vietā esošajam Rikjardo.
38. aplī Rosbergs pirmajā līkumā sāka uzbrukumu Raikonenam un otrajā līkumā apdzīšanu arī paveica, turklāt ietriecoties "Ferrari" formulā. Lai gan šķieta, ka mašīnas nav cietušas, tiesneši steidza izmeklēt šo gadījumu, vēlāk piešķirot Rosbergam desmit sekunžu sodu. Tikmēr jau brīdi vēlāk Verstapens uzsāka divkauju ar komandas biedru Rikjardo, kas turpinājās daudzu līkumu garumā. Neviens no viņiem negrasījās piekāpties, bet Verstapens atkal nodemonstrēja savu aukstasinību, pat tik "karstā" cīņā pamanoties nepārkāpt robežu un neizraisot sadursmi.
41. aplī notika neticamais - pēkšņi aizdegās līdera Lūisa Hamiltona "Mercedes" formula un viņš bija spiests apstāties trases malā. Būdams sašutis par notikušo, pasaules čempions izkāpa no mašīnas un lēnām devās pāri zālienam. Pienāca jau trešais virtuālās drošības mašīnas periods, bet vadībā pēkšņi izvirzījās abas "Red Bull" formulas. Tobrīd jau tieši šīs komandas sportisti uzsāka atklātu cīņu par uzvaru Malaizijas posmā, vispirms reizē dodoties boksos. Tas nozīmēja, ka Verstapens bija spiests nogaidīt dažas sekundes aiz pārinieka, pirms arī viņa mašīnu mehāniķi varēja apkalpot. Arī Raikonens un Rosbergs iebrauca boksos. Tikmēr trases malā ar pēkšņi nolūzušu priekšējo riteni apstājās Gutjeress. Tobrīd Rikjardo bija ieguvis trīs sekunžu pārsvaru pār Verstapenu, kamēr sodītais Rosbergs sekoja vēl pēc aptuveni pusminūtes.
43. aplī cīņa atsākās, taču Rikjardo turpinājumā centās neļaut Verstapenam strauji samazināt atstatumu - desmit apļus pirms beigām abus šķīra nepilnas divas sekundes. Rosbergam tikmēr bija svarīgi finišēt vairāk par desmit sekundēm priekšā Raikonenam, lai sods neietekmētu viņa izcīnīto pozīciju. Atlikušajos apļos Rikjardo droši noturēja pārsvaru pār Verstapenu, izcīnot pirmo uzvaru sezonā. Rosbergs finišēja trešais, spējot to izdarīt ar vairāk nekā desmit sekunžu pārsvaru pār Raikonenu. Piekto vietu izcīnīja Botass, aiz sevis atstājot Peresu. Augstā septītā vieta "McLaren" pilotam Fernando Alonso, kurš startēja no beigām, bet jau startā pakāpās uz pirmo desmitnieku, kamēr pārējos punktus sadala Niko Hilkenbergs ("Force India"), Džensons Batons ("McLaren") un Džoljons Palmers ("Renault"), kuram tas ir pirmais punkts F1 karjerā.
"Mercedes" komandai pēc šīm neveiksmēm līdz ar to vēl nav izdevies nodrošināt uzvaru 2016. gada sezonas Konstruktoru kausā, lai gan daudzi prognozēja, ka tas notiks tieši vienības titulsponsora "Petronas" māju posmā Malaizijā.
Jau pēc nedēļas, 9. okrobrī Japānā, Suzukas trasē norisināsies F1 pasaules čempionāta 17. posms.