Masu saziņas līdzekļu uzņēmuma News Corp. vadītāja Ruperta Mērdoka dēls Džeimss ir paziņojis, ka raidsabiedrības BBC dominējošais stāvoklis apdraud neatkarīgo žurnālistiku Lielbritānijā.
Dž. Mērdoks ir News Corp. Eiropas nodaļas vadītājs. Šim uzņēmumam pieder britu laikraksti The Times un Sun, Amerikā iznākošie Wall Street Journal un New York Post, kā arī citi mediji. Dž. Mērdoks kritizē Lielbritānijas valdību par veidu, kādā tā pārvalda BBC.
"Valsts sponsorētas žurnālistikas attīstība ir drauds ziņu daudzveidībai un neatkarībai," Dž. Mērdoks sacīja Edinburgas Televīzijas festivāla laikā. Viņš uzskata, ka BBC ambīciju un darbības mērogs ir "stindzinošs", jo tādas organizācijas kā BBC, kas tiek finansētas par nodokļu maksātāju naudu, padara grūtāku izdzīvošanu citām raidsabiedrībām. "BBC ir dominējošā stāvoklī," uzskata Dž. Mērdoks. "Citas organizācijas var parādīties un izzust, bet BBC ir garantēti un pieaugoši ienākumi."
Pagājušajā finanšu gadā, kas beidzās jūnijā, News Corp. zaudēja 3,4 miljardus dolāru. Uzņēmuma vadītājs R. Mērdoks pagājušo ir nosaucis par visgrūtāko gadu nesenajā vēsturē. Arī citi masu saziņas līdzekļu uzņēmumi cieš zaudējumus.
Dž. Mērdokss arī paziņoja, ka bezmaksas ziņas, kas pieejamas BBC tīmekļa vietnē privātajām mediju organizācijām, kas par savu saturu vēlas prasīt naudu, rada lielas grūtības nopelnīt. "Neatkarīgas digitālās žurnālistikas nākotnei ir svarīgi, lai cilvēki par to maksātu godīgu samaksu," uzskata Dž. Mērdoks. Pagājušajā mēnesī News Corp. paziņoja, ka par savā paspārnē esošo mediju tīmekļa vietnēs publicēto saturu prasīs samaksu.
BBC darbību pārraugošās organizācijas BBC Trust priekšsēdētājs Maikls Lionss norāda, ka Dž. Mērdoks nav pietiekami novērtējis konkurentu Sky, kas ir Lielbritānijas lielākais maksas kanāls, un pieder News Corp. "Sky aug aizvien spēcīgāks un spēcīgāks visu laiku, līdz ar to mediju vide nav vien bars grunduļu un lielais, varenais BBC," sacīja M. Lionss. "Sky ir liels BBC konkurents, un to nedrīkst ignorēt."
Arī bijušais BBC ģenerāldirektors Gregs Daiks pārmetumus noraida: "Žurnālistikai slikti laiki ir ne tikai pie mums –laikrakstiem, radio un televīzijai komerciālajā pasaulē grūtības ir ikvienā valstī." G. Daiks norāda, ka ekonomiskās krīzes dēļ ir samazinājušies ieņēmumi par reklāmām, un komerciālajiem medijiem grūtības rada tieši šis aspekts, nevis sabiedriskie masu saziņas līdzekļi. "BBC nav nekā kopēja ar to, kas pašlaik notiek," uzskata G. Daiks.