Kamēr Igaunija ir sasniegusi otro augstāko elektroautomobiļu īpatsvaru pasaulē, Latvijā šobrīd ir tikai 12 šāda tipa auto, kas ir aptuveni 100 reizes mazāk nekā pie ziemeļu kaimiņiem.
Kā vēsta CSDD, Latvijā ir reģistrēti 12 ar elektrību darbināmi auto, un viens auto, kas darbojas gan ar elektroenerģiju, gan ar benzīnu. No 12 elektroautomobiļiem tikai trīs pieder privātpersonām, bet atlikušie deviņi - uzņēmumiem. Tik mazs šo auto lietojums galvenokārt ir skaidrojams ar elektroenerģijas uzpildes staciju trūkumu un ilgo auto uzlādi, bet būtisks faktors ir arī to cena, kas mērāma vairāk nekā desmit tūkstošos latu.
Kā nra.lv apliecināja gan Statoil Latvija, gan Lukoil, tad šiem uzpildes staciju tīkliem nav izveidots neviens punkts, kurā savus auto varētu uzlādēt elektromobīļu īpašnieki.
Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas projektu vadītāja Zane Rone pastāsīja, ka vispopulārākais uz elektrību darbināmais auto Latvijā ir „Think City” ražojums, kura aptuvenā cena ir 20 tūkstoši latu. Šie automobiļi tiek nomāti „Rīgas Satiksmei”.
Kā telefona sarunā ar nra.lv norādīja „Rīgas Satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis, iegādātie elektromobili lietošanai ir diezgan ērti un draudzīgi dabai, taču mīnuss ir tas, ka ar tiem ir iespējams veikt maksimums tikai ap 160 kilometru un to lādēšanas ilgums aizņem gandrīz 10 stundas. Vaicāts, vai pagājušā gada laikā ar elektroautomobiļiem ir gadījies iekļūt ceļu satiksmes negadījumos, V. Zaķis bija noraidošs, sakot, ka pašlaik visi pieci elektroautomobiļi ir sveiki un veseli, un atzina, ka tuvākajā nākotnē „Rīgas Satiksme” ir nolēmusi iepirkt vēl vairākus šāda tipa auto.