Šobrīd tūrisma industrijas eksperti dara visu, lai Latviju ārvalstu tūristiem pozicionētu kā galamērķi, kurā apvienota laba kvalitāte un zema cena. Taču šos pūliņus apdraud informācija, kas par Latviju kā galamērķi pieejama pasaulē populāros portālos un liecina – Latvija ir ārkārtīgi dārgs galamērķis.
Viens no ceļotāju interneta resursiem, kur meklēt informāciju par valsti un pašam plānot savus ceļojumus, ir vietne www.expedia.com. Atverot lapu, lai paskatītos, ko tad īsti var darīt Rīgā un galvaspilsētas apkaimē, piedāvājumiem ir tik augstas cenas, kas liek padomāt, vai ir jēga braukt. Izvēloties sadaļu Things To Do un ieklikšķinot Rīga un jūlijs, izlec virkne piedāvājumu. Piemēram, trīs stundu ekskursija ar autobusu pa Rīgu maksā 128,27 ASV dolārus (ap 70 latiem) vienai personai, dienas ekskursija uz Jūrmalu – 150,52 dolārus(ap 82 latiem) vienai personai, Ebreju Rīgas iepazīšana trīs stundu ilgumā – arīdzan 150,52 dolārus jeb apmēram 82 latus vienai personai. Šādas cenas par ekskursijām, kuras izvēlas patiešām ievērojama daļa pasaules apceļotāju, var atsist jebkuru vēlmi doties uz Rīgu un Latviju kopumā. Ir arī virkne ceļotāju vidū pazīstamu interneta vietņu, kurās ir informācija gan par Lietuvu, gan par Igauniju, bet Latvija tur nav atrodama.
«Ne TAVA (Tūrisma attīstības valsts aģentūra), ne Rīgas Tūrisma attīstības birojs nevar ietekmēt komersantu privāto iniciatīvu pārdot šādas tūres par šādu cenu. Tas attiecināms gan uz mazajām tūrisma aģentūrām, gan lielajām rezervēšanas sistēmām, piemēram, www.expedia.com un www.booking.com. Cik esam noskaidrojuši, šīs Latvijas tūres, izmantojot www.expedia.com, tirgo kāds lietuviešu uzņēmums. Taču pieredze un tendences rāda, ka šādus pakalpojumus ārvalstu tūristi gan no tuviem, gan attālākiem tirgiem visbiežāk iegādājas ieradušies uz vietas. Rīgā to var izdarīt Rīgas tūrisma informācijas centros, kur cenas svārstās, sākot ar 7 latiem par ekskursiju grupā. Grupu ekskursijas notiek ik dienu, un tām var pievienoties jebkurš interesents. Individuālas ekskursijas būs dārgākas,» informē TAVA vecākā eksperte mārketinga un tūrisma tirgus jautājumos Ilona Kalniņa.
Parasti, ja kādā no interneta vietnēm parādās nepatiesa vai neprecīza informācija par Latviju, tūrisma eksperti sazinās ar attiecīgo informācijas avotu un tiek veiktas pārrunas par labojumiem. «Nevar vispārināti skatīties uz viena šāda gadījuma ietekmi uz kopējo Latvijas kā tūrisma galamērķa konkurētspēju. Ir dažādas tūrisma produktu kategorijas, kurās Latvija ir daudz konkurētspējīgāka un cenas ziņā pievilcīgāka nekā Viļņa un Tallina, un ir gadījumi, kuros, iespējams, pievilcīgāks varētu būt mūsu kaimiņvalstu piedāvājums. Katrā valstī ir arī citādi konkurences apstākļi,» stāsta I. Kalniņa.