"Rīgas Satiksme" šoferus soda par grafika apsteigšanu

Lai arī pasažieru sūdzības par sabiedriskā transporta asu bremzēšanu ir ikdienišķa parādība, Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis lūdz pasažierus būt iecietīgiem.

„Jāatceras, ka ceļš ir visu satiksmes dalībnieku koplietošanai – visi grib paspēt, nevienam nav laika, kāds nogriež ceļu un rezultāts ir asa bremzēšana. Ja būtu iespējams izvairīties no šādām situācijā, nekas tāds nenotiktu, bet satiksmes dalībnieki ir gan vieglo mašīnu šoferi, gan riteņbraucēji, kā arī gājēji – jāprot sadzīvot un atrast zelta vidusceļu. Visvairāk sūdzību mēs saņemam tieši par bremzēšanu un strauju ātruma uzņemšanu. Ir arī pārmetumi par transporta grafika apsteigšanu. Respektīvi, sabiedriskajam transportam ir atļauts kavētas, jo ne vienmēr luksoforā degs zaļā gaisma un arī no sastrēgumiem mēs nevaram izvairīties, bet, ja vadītājs ir pieturā pirms sarakstā norādītā laika, kas nozīmē, ka pasažieris nepaspēj uz sev nepieciešamo transportu, šoferiem tiek izsteigts brīdinājums. Taču, ja šāda situācija atkārtojas, tiek piemērots sods līdz pat 25% no algas,” skaidro V. Zaķis

Sūdzības pienāk arī no riteņbraucējiem – nogriezts ceļš, pārāk tuva braukšana un līdzīgi gadījumi, taču, sazinoties ar Velo Rīga pārstāvi Romānu Meļņiku, noskaidrojām, ka šādus gadījums neizraisa tikai sabiedriskā transporta šoferi: „Velo kultūra Latvijā attīstās tikai pēdējos trīs četrus gadus. Mums jāmācās sadzīvot gan ar sabiedriskā transporta vadītājiem, gan vieglo mašīnu vadītājiem. Ir gadījumi, ka pat gājēji bļaustās un negatīvi izturas pret velobraucējiem, tāpēc teikt, ka lielas problēmas sagādātu tieši sabiedriskais transports, mēs nevaram.”

Viktors Zaķis stāsta, ka liels palīgs komunikācijā ar pasažieriem ir Rīgas satiksmes izveidotais Twitter konts, kurā cilvēki var izteikt gan sūdzības, gan atzinības: „Teikt, ka saņemam tikai nepatīkamas ziņas no sabiedriskā transporta lietotājiem, nevaram – ir atzinības ir dažādi jautājumi, piemēram, kuru transportu izmantot, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B, ka lietot e - talonu un citi interesējošie jautājumi.”

Svarīgākais