Domes lēmumprojekts paredz, ka RD projekta finansēšanai ņems aizņēmumu no Valsts kases vai komercbankām, kas piedāvā izdevīgākos aizdevuma nosacījumus. Šogad RD plāno aizņemties septiņus miljonus latu, bet nākamgad – līdz 10,383 miljoniem latu, ja likumā par valsts budžetu Rīgas pilsētas pašvaldībai tiks paredzēta iespēja ņemt aizņēmumu.
RD plāno uzdot RD Finanšu departamentam sagatavot nepieciešamos dokumentus Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomei, lai saņemtu atļauju aizņēmuma ņemšanai.
Savukārt, ja, aizkavējoties projekta realizācijas termiņiem, attiecīgajā saimnieciskajā gadā plānotais aizņēmuma apmērs netiks apgūts, RD lēmumprojektā ir paredzēts noteikt, ka aizņēmuma apmērs tiks apgūts nākamajā saimnieciskajā gadā, paredzot to attiecīgā gada Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā.
Jau vēstīts, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē 24.janvārī tika atbalstīta līguma slēgšana par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu ar konkursa uzvarētāju piegādātāju apvienību "ACB, Tilts un viadukts". Līgums ar iepriekšējo būvnieku "Transport Systems" tika lauzts pagājušajā gadā pēc uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010.gada vidū. Savukārt pērn decembrī Rīgas dome izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu. Paredzēts, ka tilta būvdarbi atsāksies, tiklīdz tiks saņemti aizņēmuma līdzekļi.
Konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu bija pieteikušies četri pretendenti – AB "Kauno tiltai", būvfirmu grupa "Binders un Arčers", "Transport Systems", kā arī piegādātāju apvienība "ACB, Tilts un viadukts".
Dienvidu tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums ‒ "Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas – "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".