Kvalitatīvi un inovatīvi produkti ikvienam

 
©F64

AS Dzintars vēsture aizsākās 19. gadsimta vidū, kad tika likti pamati parfimērijas un kosmētikas rūpniecības nozarei Latvijā.

Uzņēmuma darbības pirmsākumos dominēja parfimērijas ražošana, bet šobrīd Dzintars var lepoties ar plašu un daudzveidīgu produktu portfeli, kurā ietilpst ķermeņa, sejas un matu kopšanas produkti, dekoratīvā kosmētika un parfimērija sievietēm un vīriešiem.

No mazās Parīzes līdz jaunam sākumam

AS Dzintars veidojies no četriem neatkarīgiem uzņēmumiem – Heinriha Ādolfa Brigera ziepju un parfimērijas fabrikas, A. Rimeika ķīmiskās fabrikas, A. Tomberga fabrikas un Kikerta rūpnīcas. Vissenākais no minētajiem uzņēmumiem bija 1849. gadā dibinātā Brigera ziepju un parfimērijas fabrika, tāpēc šis gads tiek uzskatīts par AS Dzintars dzimšanas gadu. Savu tagadējo nosaukumu uzņēmums ieguva 1951. gada jūnijā, bet akciju sabiedrības statusu – 1991. gada 19. oktobrī. «Mēs saņēmām ārkārtīgi lielu un spēcīgu mantojumu – Brigeram bija zelta medaļas Pēterburgā, Čikāgā, šīs fabrikas produkcija tika sūtīta pa visu pasauli, savukārt Rimeika rūpnīcu uzbūvēja pilnīgi jaunu ar visām iekārtām. Ne mazāk svarīgs veiksmes faktors bija pieredzes bagātu darbinieku kolektīvs,» stāsta uzņēmuma tirgus pētījumu analītiķe Nora Golubova. Uz šā mantojuma bāzes uzņēmums veiksmīgi turpināja savu darbību arī Padomju Savienības pastāvēšanas laikā, kad sevišķi populāras bija Dzintara ražotās smaržas. «Lielāko daļu aromātu sūtīja uz lielo Padomju Savienību – tās uztverē Latvija bija gluži kā mazā Parīze,» stāsta N. Golubova. Šajā laikā uzņēmumā strādāja 1400 darbinieku. Latvijai atgūstot neatkarību, visi finanšu līdzekļi palika Krievijā, tāpēc uzņēmumam nācās meklēt jaunas attīstības iespējas.

Produkti dažādām gaumēm un vajadzībām

Šodien Dzintars ir mūsdienīgs un tehniski augstā kvalitātē attīstīts uzņēmums, kurā strādā 416 darbinieku. Tā produktu portfelī ir vairāk nekā 1300 dažādu izstrādājumu. «Apjomīga ir Kredo Natur sērija, kurā ietilpst produkti visai ģimenei par pieejamām cenām un kuru regulāri papildinām. Pircējiem pieejama arī patiešām ekskluzīva kosmētika no inovatīviem produktiem,» skaidro N. Golubova. Pēc viņas sacītā, vispopulārākā pircēju vidū ir kosmētisko produktu sērija Sea Secret, kas satur bagātīgu bioloģiski aktīvo vielu salikumu. Inovatīvs produkts ir Real Dream līnija. Produktu sastāvā ir divu veidu peptīdi – signālpeptīdi un miorelaksanti. Signālpeptīdi labvēlīgi iedarbojas uz šūnām, palīdzot tām dabiskā procesā sintezēt vielas, kas atbild par ādas jaunību – kolagēnu un hialuronskābi, savukārt miorelaksanti atslābina muskulatūru, radot plastiskās operācijas efektu. Dzintara produktu klāstā ir arī dabiski organiskā kosmētika – līnija Organic Style, kas nozīmē, ka vairāk nekā 95% no visiem augu ekstraktiem, ko izmanto produktu ražošanā, tiek ievākti ekoloģiski tīrās pļavās un laukos. Sērijā Organic Style izstrādātas divas jaunas līnijas – clean skin un hydrocomfort, kas attīra un intensīvi mitrina ādu. Organic Style ir sertificēts Francijā – organizācijā ECOCERT.

«Ļoti ilgi pētījām, kā vislabāk iegūt ekstraktus ar spēcīgiem aktīvajiem komponentiem. Pētījumu rezultātā izstrādājām saudzīgas tehnoloģijas un šobrīd paši izgatavojam ap 50 dažādu ekstraktu. Vielas, ko paši sagādāt nevaram, piemēram, tējas koka eļļu, iepērkam no to dzimtenes, tāpat arī augus, jo tajos ir daudz vairāk aktīvo komponentu,» stāsta uzņēmuma tirgzinības un tirdzniecības speciāliste Elīna Lukjanoviča. Ražošanas process noris pēc pasūtījuma, kas nozīmē, ka ekstrakti tiek sagatavoti konkrētam mēnesim, līdz ar to produkti vienmēr ir svaigi un pārbaudīti. Uzņēmumam ir sava laboratorija – viena no modernākajām Latvijā un Eiropā. Tajā notiek ādas fizioloģisko parametru testēšana, lai pārbaudītu ikviena produkta iedarbību un gūtu apliecinājumu, ka tas tiešām pilda paredzēto uzdevumu. Līdztekus šīm pārbaudēm uzņēmums veic testēšanu arī patērētāju vidū.

Vēl vairāk un labāk

Par uzņēmuma izaugsmi un nākotnes potenciālu liecina tā finanšu rādītāji. 2009. gadā tā apgrozījums bija 4,4 miljoni latu, 2010. gadu beidzot, apgrozījums sasniedza jau 5,4 miljonus latu. «Mūsu prioritāte nenoliedzami ir izaugsme, jo mēs varam ražot vēl vairāk un labāk,» uzsver N. Golubova. 2011. gads Dzintarā pasludināts par parfimērijas gadu – tiek izveidotas jaunas parfimērijas līnijas – Be Trendy, Lady Dream, Floral, Future Code, kā arī ļoti interesanta «Premium» klases parfimērijas līnija Glamstone – tie ir aromāti moderniem cilvēkiem.

Dzintara laboratorijā radīta jauna ekskluzīva hipoalerģiska Nature Recipe sērija, kas palīdzēs risināt alerģisku cilvēku problēmas un veikalu plauktos parādīsies jau septembrī. Arī dekoratīvās kosmētikas sortiments papildināts, pirmo reizi uzsākta birstošo, mirdzošo acu ēnu un krēmveida vaigu sārtumu ražošana sērijā Be Trendy.