Ar Austrumu maģistrāles būvniecības gaitu vakar iepazīstināja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks un Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods, apmeklējot vienu no Austrumu maģistrāles posmiem – Viestura un Meža prospektu divlīmeņu pārvada būvniecības laukumu.
«Padarīts ir daudz, bet jādara vēl,» par būvniecības norisi saka a/s A.B.C. projektu vadītājs Jānis Dūdelis. Pašlaik esot paveikti 90% darba – izbūvēta Meža prospekta šķērsojuma laiduma konstrukcija, ūdensvadi un dziļās komunikācijas, kā arī ieguldīti sadales tīkla kabeļi Meža prospekta posmā no Varoņu ielas līdz Siguldas prospektam. Tāpat daļēji ir veikta jaunas ielas izbūve, Meža ielas seguma rekonstrukcija, izbūvēts gājēju un velosipēdistu ceļš, ierīkotas apgaismojuma un citas komunikācijas.
Nepilno trīs mēnešu laikā, kas atlikuši līdz projekta nodošanai, vēl jāpagūst izbūvēt abu tiltu brauktuves daļas visā to garumā un virskārtas tiltu pieejās, uzstādīt skaņas aizsargsienas un uzklāt asfaltbetona segumu. Tāpat vēl jāizbūvē lietusūdens kanalizācijas sistēmas Meža prospektā, kā arī jānodrošina kustības organizācija Viestura prospektā.
V. Baraņņiks apgalvo, ka pašlaik maģistrāles būvniecība rit bez aizķeršanās un termiņi tikšot ievēroti. Būvniecību uzsāka pērn maijā, un to plānots pabeigt līdz 30. septembrim. Projekta kopējās izmaksas ir 10,87 miljoni latu (bez PVN).
Viestura un Meža prospektu divu līmeņu šķērsojums ir Austrumu maģistrāles posms, kas savieno Gustava Zemgala gatvi ar Viestura prospektu. Divu līmeņu satiksmes pārvads ar divām braukšanas joslām katrā virzienā ir vairāk nekā kilometru (1240 metru) garš un šķērso Meža prospektu tā krustojumā ar Varoņu ielu. Plānots, ka Austrumu maģistrāle uzņems tranzīta satiksmi, atslogojot Rīgas vēsturisko centru no kravas transportlīdzekļiem.