Velosipēdistus vilinās ar retro velo parādi

© f64

Svētdien ar velobraucienu no Doma laukuma līdz Mežaparkam tiks dots starts Velonedēļai, kas Rīgā norisināsies no 1. līdz 7. maijam.

"Šīs nedēļas mērķis ir parādīt Rīgas iedzīvotājiem, cik daudzveidīga un plaša ir velokultūra un divriteņu izmantošana pilsētā," uzsver viens no pasākuma organizatoriem Toms Ērenpreiss. 1. maijā pulksten 12 ikviens velosipēdists varēs piedalīties Velonedēļas atklāšanas braucienā no Doma laukuma līdz Mežaparkam, kur vēlāk sekos dažādas sporta un izklaides aktivitātes. Nedēļas vidū tiks rīkotas azartiskas un sportiskas aktivitātes, piemēram, velopolo, velosprints, veloruļļu cīņas, veloorientēšanās. Netiks aizmirsts arī par intelektuālām aktivitātēm – velofilmu vakariem un diskusijām par pilsētas vides padarīšanu pievilcīgāku velosipēdistiem. Svētku laikā tiks atklāts veloceliņš Rīga–Berģi, kurš pašvaldībai izmaksājis 458,8 tūkstošus latu

Kulminācija būs 7. maijā, kad norisināsies tvīda brauciens retro tērpos no Esplanādes cauri pilsētai.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) informē, ka maijā dažādās vietās Rīgā tiks ierīkotas 13–14 jaunas velostāvvietas, katrā no vietām velosezonas laikā atvēlot velosipēdiem vienu vai divas automašīnu stāvvietas. No 1. jūnija riteņbraucēji drīkstēs izmantot sabiedriskā transporta joslas Bruņinieku, Stabu un Bauskas ielā.

***

PROGRAMMA

1. maijā Velonedēļas atklāšana ar braucienu no Doma laukuma līdz Mežaparkam.

2. maijā Velokino vakars: īsfilmas par divriteņu vēsturi.

3. maijā Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā norisināsies velopolo sacensības.

4. maijā visi gaidīti velosipēdu detaļu un aksesuāru tirdziņā Andrejsalā.

5. maijā disko bārā Straume velokino un disko.

6. maijā velo orientēšanās sacensības komandās ar startu Andrejsalā.

7. maijā Velonedēļas kulminācija – Rīgas tvīda brauciens, kurā piedalīsies dalībnieki ar retro velosipēdiem un tērpiem.

Latvijā

Dzinēju trūkuma dēļ lidmašīnas paliek uz zemes, tāpēc tiek atcelti reisi, un nacionālā aviokompānija “airBaltic” cieš zaudējumus – tādu cēloņsakarību ķēdi atklājis “airBaltic” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss. Bet jau pirms diviem gadiem tapa zināms, ka aviokompānija pasūtījusi lidmašīnas ar garu mūžu nestrādājošiem dzinējiem. Bija iespējams prognozēt, ka tie visi ātri vien izies no ierindas.

Svarīgākais