"Rīgas satiksmei" nepieciešama papildu dotācija 2,1 miljona latu apmērā

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmumam "Rīgas satiksme" (RS) degvielas cenu kāpuma dēļ šogad nepieciešama papildu pašvaldības dotācija 2,1 miljona latu apmērā, aģentūru BNS informēja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš klāstīja, ka, augot degvielas cenām, uzņēmuma rīcībā ir trīs varianti – pakalpojuma, reisu skaita samazināšana, biļešu cenu paaugstināšana vai arī Rīgas domes (RD) dotācijas palielināšana.

"Lai nodrošinātu pašvaldības uzdotos pakalpojumus noteiktajā apmērā, RS ir nepieciešama papildu dotācija," atzina Zaķis un piebilda, ka atbilstoši uzņēmuma aplēsēm līdz gada beigām papildus nepieciešams 2,1 miljons latu.

RS lūgums trešdien vai ceturtdien, 21.aprīlī, tiks iesniegts RD, lai to izskatītu atbilstošajā kārtībā, pastāstīja RS pārstāvis.

Arī Rīgas mērs Nils Ušakovs trešdien intervijā laikrakstā "Neatkarīgā Rīta Avīze" apliecina, ka līdz ar degvielas cenu kāpumu tiks palielināta RD dotācija sabiedriskajam transportam. Pēc viņa teiktā, situācijā, kur degvielas cenas tuvojas vienam latam par litru, pašvaldības rīcībā ir varianti – samazināt reisu skaitu un paaugstināt tarifus vai palielināt domes dotāciju sabiedriskajam transportam. "Diemžēl no valsts palīdzību nav ko gaidīt. Mēs tātad palielināsim dotācijas," norāda Ušakovs.

Savukārt Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas biedrs un Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins ("Vienotība") aģentūrai BNS atzina, ka tā vietā, lai turpinātu palielināt subsīdijas, RD būtu jāizvērtē iespēja pilsētas autobusos izmantot autogāzi, kas ir lētāka un arī videi draudzīgāka.

"RD skaļi runā par to, ka tramvaju un trolejbusu satiksmes nodrošināšanai tiks meklēta iespēja iegādāties elektroenerģiju ārvalstu tirgos, savukārt iespēja ietaupīt uz degvielas patēriņu netiek analizēta. Tā vietā pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" tikai piesūta jaunus rēķinus Rīgas nodokļu maksātājiem – šajā gadījumā 2,1 miljonu latu," klāstīja Olšteins.

Pēc viņa sacītā, ar pašreizējām degvielas cenām ietaupījums, izmantojot autogāzi, būtu 30%.

"Iespēja ietaupīt un tajā pašā laikā samazināt kaitīgos izmešus būtu jāņem vērā, gan plānojot jauno autobusu iegādi, gan meklējot iespējas ietaupīt jau pašlaik. Pieļauju, ka esošo autobusu pārveidošana tā, lai tajos varētu izmantot autogāzi, prasītu vienreizējus ieguldījumus, bet jau vidējā termiņā atmaksātos," teica Olšteins.

Viņš arī piebilda, ka otra iespēja, ko RD var izmantot, ir dīzeļdegvielas vietā lietot Latvijā ražoto biodīzeļdegvielu.

Rīgas pašvaldības 2011.gada budžetā paredzētā dotācija RS ir 47,5 miljoni latu, kas ir par 2,5 miljoniem latu jeb 5,6% vairāk nekā pērn.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Svarīgākais