Ledlauzis "Varma" un Rīgas brīvostas velkoņi dienā atbrīvo ap 10 līcī iesalušu kuģu

Rīgas brīvostas ledlauzis "Varma" un visi četri ostas velkoņi pašlaik strādā diennakts režīmā, lai nodrošinātu Rīgas ostas darba nepārtrauktību, un katru dienu atbrīvo aptuveni desmit Rīgas jūras līcī iesalušu kravas kuģu, apsekojot situāciju Rīgas jūras līcī, pārliecinājās Rīgas domes (RD) priekšsēdētāja vietnieks, brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks un viņa vietnieks Viesturs Silenieks.

RD Sabiedrisko attiecību nodaļā aģentūru BNS informēja, ka pašlaik Rīgas jūras līci klāj aptuveni 35 centimetrus bieza ledus kārta, kas bezvēja un ilgstošā sala apstākļos Rīgas jūras līci izveidojusi par grūti caurbraucamu ledus lauku. Rīgas brīvostas amatpersonas novēroja, ka lielākā daļa kuģu, kas bija devušies Rīgas ostas virzienā vai no tās, pašlaik stāv uz vietas – tie ir iesaluši ledū.

Apsekojot Rīgas jūras līci, Ameriks un Silenieks apmeklēja arī brīvostas ledlauzi „Varma”, kas tobrīd, atrodoties vairākus desmitus kilometru no krasta, vagoja ledus ceļu, lai uz Rīgas ostu aizvestu divus lielus kravas kuģus.

RD Sabiedrisko attiecību daļā klāstītā, „Varmas” kapteinis Edgars Ūķis pastāstīja, ka pašlaik ziema kuģošanai Rīgas jūras līcī radījusi īpaši sarežģītus apstākļus, jo ilgstošā aukstuma un bezvēja apstākļos pat tikko uzlauzts ledus pēc neilga laika tūlīt atkal sasalst. Ūķis norādīja, ka līdz ar to, lai no ledus atbrīvotu pēc iespējas vairāk iesalušu kuģu, ledlauzim jāstrādā ar dubultu intensitāti.

"Varmas" kapteinis sacīja, ka situāciju būtiski uzlabotu stiprāks vējš, kas varētu ledu iekustināt. Tajā pašā laikā Ūķis arī atzina, ka daļā gadījumu pie vainas kuģu iesalšanai ledū ir kravu pārvadājumiem nepārdomāti izvēlēti transporta līdzekļi, kas nemaz nav piemēroti kuģošanai ziemas apstākļos.

RD Sabiedrisko attiecību nodaļā informēja, ka pēdējā tik barga ziema, kad Rīgas jūras līcī biezas un neizbraucamas ledus kārtas dēļ daļa kravas kuģu bija spiesti uz laiku pārtraukt uzņemto kursu, fiksēta pirms astoņiem gadiem – 2003.gadā.

Rīgas brīvosta pēc pārkrauto kravu apmēra un apkalpoto pasažieru skaita pērn bija lielākā osta Latvijā.

Latvijā

Par kārtējiem "pārsteigumiem" iedzīvotājiem parūpējušies tautas kalpi - Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Svarīgākais