Februāra beigās būs zināms atlikušo 11 zemās grīdas tramvaju saņemšanas grafiks, pastāstīja Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) preses sekretārs Viktors Zaķis.
Pēc viņa teiktā, februāra beigās būs zināms grafiks, kādā RS saņems atlikušos 11 zemās grīdas tramvajus un, iespējams, kāds no jaunajiem zemās grīdas tramvajiem tiks piegādāts jau līdz februāra beigām.
Viņš klāstīja, ka pašlaik Rīgā ir saņemti deviņi no kopumā plānotajiem 20 zemās grīdas tramvajiem un visi arī piedalās satiksmē. V. Zaķis atzina, ka visi deviņi zemās grīdas tramvaji satiksmē nepiedalās vienlaicīgi, jo daļai tramvaju vēl jāveic dažādas pārbaudes un tie pasažierus pārvadā izmēģinājuma režīmā.
V. Zaķis norādīja, ka līdz ar pēdējos mēnešos visā Eiropā piedzīvoto lielo sniega daudzumu RS līdz janvāra beigām nav saņēmusi visus 20 zemās grīdas tramvajus, kā paredzēts līgumā ar piegādātāju. Viņš sacīja, ka, visticamāk, RS ražotājam nepiemēros nekādas sankcijas, jo piegādes būtībā kavējas no ražotāja neatkarīgu iemeslu dēļ.
Jau vēstīts, ka atbilstoši noslēgtajam līgumam līdz 2011.gada janvāra beigām RS bija jāsaņem visi 20 zemās grīdas tramvaji, kuru kopējās izmaksas ir 52 miljoni eiro (36,5 miljoni latu).
RS pirmo zemās grīdas tramvaju prezentēja 2010.gada aprīļa vidū, savukārt pirmajā reisā tas devās pagājušā gada 1.jūnijā. Pašlaik jaunie tramvaji kursē tikai vienā maršrutā - 6.tramvaja maršrutā (Stacijas laukums-Jugla). Tramvaji ir pasūtīti Čehijas uzņēmumam "Škoda Transportation s.r.o.".
Zemās grīdas tramvaju projektā Rīgā ir plānots atjaunot infrastruktūru un 5.tramvaju depo Brīvības ielā 191, kur saņemti jaunie tramvaji, un pagarināt 6.tramvaja līniju. Kopējās projekta izmaksas ir 142 miljoni eiro, un aizdevumu projekta īstenošanai piešķīra trīs bankas. Kredīts ir uz 30 gadiem, un pamatsummas atmaksa ir jāsāk pēc pieciem gadiem.
Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49 kilometri stundā. Kopējais sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 kilometri. RS ir deviņi tramvaju maršruti ar 243 pieturvietām.
"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.