Novembra beigās pasažierus Rīgā pārvadās jau vairāki zemās grīdas tramvaji

Novembra beigās Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) pasažierus pārvadās jau vairāki zemās grīdas tramvaji, aģentūrai BNS pastāstīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pašlaik pasažierus Rīgā pa 6.tramvaja maršrutu (Stacijas laukums-Jugla) pārvadā viens zemās grīdas tramvajs, taču vēl septiņi, kurus RS jau saņēmusi, iziet visus nepieciešamos drošības testus un braucienus pa maršrutu bez pasažieriem.

Zaķis norādīja, ka novembra pēdējā nedēļā, kad daļai tramvaju būs beidzies tā dēvētais testēšanas režīms, arī pārējie zemās grīdas tramvaji pakāpeniski varēs iziet 6.tramvaja maršrutā un apkalpot pasažierus.

Jau vēstīts, ka līdz 2011.gada janvāra beigām RS saņems visus 20 zemās grīdas tramvajus.

RS pirmo zemās grīdas tramvaju prezentēja aprīļa vidū, savukārt pirmajā reisā tas devās 1.jūnijā. Pašlaik jaunais tramvajs kursē tikai vienā maršrutā - 6.tramvaja maršrutā (Stacijas laukums-Jugla). Līdz 2011.gada janvāra beigām RS plāno saņemt visus 20 jaunos zemās grīdas tramvajus, kuru kopējās izmaksas ir 52 miljoni eiro (36,5 miljoni latu). Tramvaji ir pasūtīti Čehijas uzņēmumam "Škoda Transportation s.r.o.".

Zemās grīdas tramvaja projektā Rīgā ir plānots atjaunot infrastruktūru un 5.tramvaju depo Brīvības ielā 191, kur saņemts jaunais tramvajs, un pagarināt 6.tramvaja līniju. Kopējās projekta izmaksas ir 142 miljoni eiro, un aizdevumu projekta īstenošanai piešķīra trīs bankas. Kredīts ir uz 30 gadiem, un pamatsummas atmaksa ir jāsāk pēc pieciem gadiem.

Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49 kilometri stundā. Kopējais sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 kilometri, kopējais pieturvietu skaits - 244.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Latvijā

Jautājums par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.

Svarīgākais