Rīgā izbūvēts ūdensvads zem Pilsētas kanāla

URBĒJS. Iesākumā ar speciālas tehnoloģiskās iekārtas palīdzību ūdensvadam tika sagatavota eja zem Pilsētas kanāla, bet pēc tam pa izurbto tuneli atvilkts pats cauruļvads © Vladislavs Proškins, F64 Photo Agency

Pagājušās nedēļas nogalē tika pabeigta ūdensvada izbūve zem Pilsētas kanāla, posmā no Radio ielas līdz Raiņa bulvārim. Vizuāli iespaidīgie darbi piesaistīja arī lielu garāmgājēju interesi.

Ūdensvada būvdarbi zem Pilsētas kanāla noritēja ar horizontāli vadāmās urbšanas metodi, kopējais posma garums - aptuveni 50 metri. Ņemot vērā to, ka ūdensvads tika iebūvēts aptuveni divus metrus zem kanāla gultnes, būvnieki cauruļvadu guldīja piecu metru dziļumā. Ūdensvads tika vilkts no nogāzes apstādījumos pie tramvaju loka Radio ielā, tā trase bija zem kanāla, bet pretējā pusē tas pievārēja aptuveni 50% leņķi un tika pieslēgts pie vada Raiņa bulvāra malā. Lai gan pastāvēja bažas, ka darbus varētu apgrūtināt Pilsētas kanāla rievsienu grūti prognozējamais biezums, viss noritēja gludi.

KĀ LIELA ČŪSKA pa Raiņa bulvāri piektdien vijās jaunais ūdensvads, kas vēlāk tika guldīts zem Pilsētas kanāla / SIA "Rīgas ūdens"

Šis posms ietilpst vērienīgajā projektā, kura ietvaros pēc SIA Rīgas ūdens pasūtījuma tiks pārbūvēts ūdensvads no Marijas ielas un Raiņa bulvāra krustojuma līdz Aspazijas bulvārim ar kopējo garumu 565 metri. Šī projekta kopējās izmaksas ir 902 850 eiro, būvdarbu pabeigšanas provizoriskais termiņš - nākamā gada rudens. No tehnoloģiskā viedokļa šis projekts ir interesants ar to, ka ietver četrus dažādus ūdensvada izbūves veidus: ar atklāto tranšeju (atrokot); ar horizontāli vadāmās urbšanas metodi; ar cauruļvada ievilkšanas metodi, veco ūdensvadu sagraujot; ar caurspiešanas metodi, izbūvējot vadam cietu apvalkčaulu (šī metode tiks izmantota divās vietās, būvējot jauno ūdensvadu zem tramvaja sliedēm).

Iesākumā trase no esošā ūdensvada pieslēguma Marijas ielā virzīsies pa Raiņa bulvāri, šķērsos Pilsētas kanālu, Radio ielu un pieslēgsies pie esošā ūdensvada Aspazijas bulvārī. Plānots, ka Raiņa bulvārī ūdensvads tiks izbūvēts ar beztranšejas metodi, jauno ūdensvadu ievelkot jau esošajā, to sagraujot. Ar beztranšejas metodi tiks izbūvēts ūdensvads arī Radio ielā, zem tramvaja sliežu šķērsojuma. Lai varētu izbūvēt šo šķērsojumu, tiks renovēts esošais kanalizācijas vada posms 55 metru garumā. Ūdensvada šķērsojumu ar tramvaja sliedēm Aspazijas bulvārī, kā arī pārējos minētās trases posmos plānots izbūvēt ar atklātās tranšejas metodi. Apgrūtinājumi satiksmei ūdensvada izbūves darbu laikā netiek prognozēti.

Jauna ūdensvada izbūve šajā posmā nepieciešama ūdensapgādes drošības uzlabošanai šīs apkaimes iedzīvotājiem. Līdz šim ūdensvads no Marijas ielas virzījās pa 13. janvāra ielu un bieži tika piedzīvoti tā bojājumi, kas bija gan apgrūtinoši satiksmes organizācijai un, protams, nepatīkami arī klientiem.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais