Sliežu ceļu rekonstrukciju Jūrmalas gatvē plānots pabeigt mēneša beigās

TOP. Patlaban ir pabeigta projekta sadaļa centra virzienā, bet līdz mēneša beigām objekts tiks nodots ekspluatācij © F64

Oktobra beigās plānots pabeigt jūnijā uzsākto tramvaja sliežu ceļu rekonstrukciju Jūrmalas gatves krustojumā ar Dzirciema ielu. Rekonstrukcijas ietvaros tiek izveidota atsevišķa transporta josla un pieturvietas, kas paredzētas gan tramvajam, gan autobusiem un minibusiem.

Projekts paredz pārbūvēt kopš 1984. gada kalpojušo un nolietoto tramvaja sliežu ceļu, izveidojot jaunu sliežu klātni uz noturīgāka materiāla pamata, kā arī pārbūves procesā tiks uzbūvēta zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas prasībām atbilstoša infrastruktūra, tajā skaitā kontakttīkls, ko varēs izmantot gan ar pantogrāfu, gan ar kontaktstieni aprīkoti tramvaju sastāvi. Tiks uzbūvētas jaunas, zemās grīdas transporta parametriem atbilstošas pieturvietu platformas tramvaju un autobusu pasažieru uzņemšanai. Vienlaikus bruģa seguma nomaiņas pret dzelzsbetona plātņu segumu rezultātā samazināsies trokšņa līmenis autotransporta kustības zonā. No jauna izveidota infrastruktūra faktiski ir sabiedriskā transporta josla, ko vienlaikus izmantos tramvaji, autobusi un maršruta mikroautobusi, tādējādi atslogojot satiksmi uz Jūrmalas gatves brauktuvēm, kas īpaši svarīgi sastrēgumstundās. Izbūvēts būs arī jauns autotransporta ceļa segums tramvaja sliežu pārbraukšanas vietās.

ĒRTĀK. Vadims Baraņņiks un Jānis Cerbulis uzsver, ka jaunā infrastruktūra ir ambiciozs projekts, kas būtiski uzlabos pasažieru ērtības / F64

Faktiski sliežu ceļu rekonstrukcija Jūrmalas gatvē krustojuma ar Dzirciema ielu rajonā ir daļa no jau iepriekš uzsāktā tramvaja sliežu rekonstrukcijas projekta Imantas virzienā. Jau iepriekš sliežu ceļš atjaunots un izveidots betona plātņu klājums ir no satiksmes pārvada līdz Radiotehnikai. Šobrīd projektā iekļauts posms no satiksmes pārvada līdz apgriešanās vietai centra virzienā, bet nākamais rekonstrukcijas posms iecerēts no apgriešanās vietas līdz Slokas ielai. Tādējādi tiks izveidota mūsdienīga infrastruktūra, kas kalpos kā sabiedriskā transporta josla, vienlaikus uzlabojot pasažieru ērtības, jo visu šajā maršrutā kursējošo sabiedriskā transporta pieturas atradīsies vienuviet, uzlabosies drošība gan autobraucējiem, gan pasažieriem, kā arī paaugstinātie pieturvietu peroni atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no sabiedriskā transporta. Rīgas satiksmes Ceļu saimniecības vadītājs Jānis Cerbulis skaidro: «Projekts ir ambiciozs - tā kopējā vērtība ir ap trim miljoniem eiro. Šeit būs pirmais paaugstinātais pieturvietas perons, ko izmantos ne tikai tramvaju, bet arī autobusu un mikroautobusu pasažieri. Šobrīd projektā iekļautajā posmā sliežu ceļu rekonstrukcija un pazemes komunikāciju sakārtošana ir pabeigta sliežu ceļam centra virzienā un norit aktīvs darbs sliežu ceļa rekonstrukcijai Imantas virzienā. Šos darbus ir plānots pabeigt oktobra beigās. Būvnieki iekļaujas plānotajos termiņos - kopumā projekta realizācijai bija ieplānoti četri mēneši.»

Ekrānšāviņš no avīzes

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks uzsver, ka ieguvēji būs visi, kuri izmanto sabiedrisko transportu Imantas virzienā un ikdienā pārvietojas ar personisko transportu minētajā posmā: «Ar sabiedriskā transporta joslas izveidošanu varēsim efektīvāk nodrošināt sabiedriskā transporta kursēšanas grafiku, it īpaši attiecībā uz autobusiem un maršruta mikroautobusiem, kuriem šajā posmā rīta un vakara stundās bieži nākas stāvēt sastrēgumos. Manuprāt, apvienojot pieturvietas, pasažieriem būs daudz ērtāk un drošāk pārsēsties no viena transporta citā, nešķērsojot ielu.».

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais