"Rīgas satiksme" autobusa šoferus pārbauda pavirši un mudina steigties

© f64

SIA Rīgas satiksme (RS) pārstāvji apgalvo, ka vadītājam, kas sēdēja pie stūres nedēļas nogalē avarējušajam autobusam, pirms maiņas veikta pārbaude un alkohols asinīs neesot konstatēts, tomēr autobusa vadītāji atklāj, ka vēl pagājušajā nedēļā alkohola tests pirms maiņas bija formalitāte un pārbaudes veica tikai atsevišķos gadījumos.

Turklāt izstrādātais transporta kustības grafiks neatbilst reālajai situācijai, tāpēc atsevišķos posmos vadītājiem nākas pārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus.

Neatkarīgā jau rakstīja, ka narkologa pārbaude RS šoferiem ir obligāta prasība, bez kuras nav iespējams uzsākt darbu. RS pārstāvis Viktors Zaķis apgalvo, ka pirms katras maiņas vadītājus pārbauda sertificēts narkologs, kas ar parakstu apliecina, vai pārbaudē konstatēti pārkāpumi. Arī nedēļas nogalē bojāgājušajam vadītājam pārbaudi veica. Tajā konstatēja, ka pirms darba uzsākšanas viņa asinīs bija nulle promiles alkohola.

Tomēr RS autobusa vadītāji ir pārliecināti, ka pārbaudes varēja arī nebūt, jo pirms traģiskā negadījuma tās veica pavirši vai neveica vispār.

"Strādāju šeit 2,5 gadus, un līdz šim nevienu reizi man tests uz alkoholu nebija veikts. Vakar pirmo reizi, kopš šeit strādāju, mani pārbaudīja," atklāj RS 7. autobusa parka šoferis Uldis Siliņš un turpina, "ārstam ir saraksts ar autovadītājiem, kam agrāk bijušas problēmas ar alkoholu. Viņš pārbauda tikai tos. Ja iepriekš vadītājs nav pieķerts dzērumā un pārbaudes laikā viņš neizskatās piedzēries, nekādu papildu testu neveic."

U. Siliņš stāsta, ka pēdējās dienās situācija ir mainījusies un tagad pārbaudes notiek pirms katras maiņas – par to, ka testus veic, liecina kaut vai daudzās izlietotās alkometra caurulītes, kas novērojamas ārsta kabinetā. Pirms katra reisa pārbaudes gan nenotiek, jo vadītājiem nepietiek laika, lai aizietu uz ārsta kabinetu.

Arī U. Siliņam ir bijis jābrauc pa 23. autobusa maršrutu – tas neesot viegls darbs, jo kustības grafiku, kas jāievēro reisa laikā, realitātē ir ļoti grūti izpildīt un, lai autobuss katrā pieturā ierastos paredzētajā laikā, atsevišķi posmi jāveic vai nu ļoti lēni, vai ātri. Tādas pašas problēmas ir arī citos maršrutos.

"Šoferu viedokli jau vērā neņem. Jau kādu gadu vadībai stāstām, ka netālu no Baložiem virzienā no centra nevaram iekļauties grafikā un nākas braukt ļoti ātri, bet nekas nemainās," atklāj U. Siliņš.

Sabiedriskā transporta pasažiere Līga stāsta, ka pēdējā laika notikumi, kas saistīti ar sabiedrisko transportu, viņu īpaši nesatrauc: "Neesmu novērojusi, ka vadītāji brauktu agresīvi. Arī ar citiem Rīgas satiksmes darbiniekiem pārpratumi man nav bijuši."

Citās domās gan ir autobusa vadītājs un bijušais RS darbinieks, kas vēlējās palikt anonīms: "Vadītājiem trūkst braukšanas kultūras. Lai iekļautos grafikos, viņi bieži brauc agresīvi, kaut gan vajag braukt vienmērīgi – ja grafiks prasa kādu posmu braukt ļoti ātri, bet citu lēni, jādomā līdzi, jo galapunktā laiks tāpat izlīdzināsies un dažas nokavētas minūtes reisa vidū jau nekādu postu nenesīs.

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais