"Kāda iedzīvotāja ieradās pie mums un pateica, ka pēc ūdensvada avārijas pie Brasas dzelzceļa stacijas ūdens bija duļķains, tāpēc viņa par to nemaksās," stāsta dzīvokļu īpašnieku kooperatīvās sabiedrības Nams 1938 pārvaldītājs Vitauts Lācītis.
Tāpat duļķošanās dēļ aizsērējuši ūdens filtri, un nav skaidrs, kam jāsedz radušies zaudējumi.
Brīvības ielas 90. nama iedzīvotāja paziņojusi apsaimniekotājam, ka nemaksās par nedaudz vairāk nekā kubikmetru patērētā ūdens, jo tas bijis duļķains. V. Lācītis atklāj, ka Nams 1938 pat būtu ar mieru iedzīvotājai ļaut nemaksāt par patērēto ūdeni, bet nav skaidrības, kas segs šos izdevumus. "Visticamāk, šo summu varētu kompensēt no kopējiem iedzīvotāju maksājumiem, bet tas būtu netaisnīgi pret pārējiem," pieļauj V. Lācītis. Tāpat ūdens duļķošanās radījusi aizsērējumus filtros, un tie tagad ir jāmaina. Ar līdzīgām problēmām pēc avārijas varētu būt saskārusies daļa Daugavas labajā krastā dzīvojošo rīdzinieku. "Atceros, ka kādreiz SIA Rīgas ūdens kompensēja zaudējumus, kas radušies avāriju rezultātā," piebilst V. Lācītis.
Pašlaik Rīgas ūdens (RŪ) pieņem pieteikumus par avārijas radītajiem bojājumiem un veic konkrēto objektu apsekošanu, lai novērtētu zaudējumu apmēru, stāsta RŪ sabiedrisko attiecību speciālists Artūrs Mucenieks. Pieteikties kompensācijai var gan pa tālruni, gan elektroniski, gan personīgi ierodoties uzņēmuma sekretariātā. "Iesniegti vairāki desmiti sūdzību. Mēs gaidījām, ka to būs vairāk," atklāj A. Mucenieks un piebilst, "sūdzības iesniedz gan privātpersonas, gan uzņēmumi. Galvenokārt pretenzijas ir par applūdušām telpām."
Atbildot uz Neatkarīgās jautājumu par to, vai kompensācijas saņems arī tie, kam ūdens bija saduļķojies vai radās aizsērējumi, A. Mucenieks norāda, ka katru gadījumu izvērtēs atsevišķi, bet, visticamāk, šādus zaudējumus nekompensēs. "Tā ir ūdens filtru funkcija – aizturēt saduļķojumus. Apsaimniekotājam tie tāpat agrāk vai vēlāk būtu jāmaina. Bet, ja ūdens ir duļķains, to var redzēt, jau atgriežot ūdens krānu, un nelietot."
Tāpat A. Mucenieks uzsver, ka iedzīvotāji pēc 4. marta tika informēti gan par iespējamo ūdens saduļķojumu, gan par iespējām dabūt tīru ūdeni. Turklāt saduļķojums, ko radīja ūdensvada avārija, neesot kaitīgs cilvēka veselībai, jo galvenokārt sastāv no dzelzs nosēdumiem. "Tāds ūdens ir visā Latvijā, un tas nav nekāds noslēpums, ka Rīgas ūdenī ir dzelzs daļiņas," piebilst A. Mucenieks. Viņš atklāj, ka saduļķojums bija ļoti neliels, jo pēc avārijas noslēgtos aizbīdņus izdevās atvērt ļoti lēni. Gadījumos, kad saduļķojums Rīgas ūdensvadā ir liels, RŪ pārstāvji mēdz atvērt hidrantus un notecināt netīro ūdeni.
***
UZZIŅAI
Ūdensvada 4. marta avārijas radītos bojājumus var pieteikt:
- pa diennakts tālruņiem: 80002122; 67088455, 67333185
- pa epastu: dispeceriutd@rigasudens.lv
- SIA Rīgas ūdens sekretariātā Rīgā, Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 1, 301. kabinetā, darba laikā no plkst. 8 līdz 17
Pieteikumā jānorāda:
- pieteicēja vārds, uzvārds; juridiskai personai – nosaukums, pārstāvja vārds, uzvārds
- kontakttālrunis
- apsekojamā objekta adrese
- bojājuma raksturojums
Avots: www.rw.lv