E-talona biļešu automāti izdod viltotu naudu

© Andrejs Terentjevs, f64

Nepatīkams pārsteigums var sagaidīt tos Rīgas sabiedriskā transporta pasažierus, kas e-talonu iegādājas biļešu automātos, jo tie atlikumā mēdz izdot viltotas monētas. Problēmas ar neatbilstošu monētu lietošanu biļešu automātos konstatēja jau maijā. Tad SIA Rīgas satiksme (RS) solīja nepilnības novērst dažu nedēļu laikā, tomēr risinājums joprojām nav atrasts.

Sestdienas vakarā Māra gribēja nopirkt e-talonu 10 braucieniem, tomēr tuvumā nebija nevienas biļešu tirdzniecības vietas. Viņa stāsta, ka bija ļoti priecīga, ieraugot biļešu automātu. Tomēr prieki izrādījās īsi, jo par biļeti nācās samaksāt par latu dārgāk nekā plānots. Proti, biļešu automāts viena lata un 20 santīmu vietā izdeva divas slīpētas Ungārijas forinta monētas un divdesmit santīmu. Viltotās monētas līdzinās 50 santīmiem pēc izmēra, to malas ir gludas, nevis rievotas.

"Gadījumu, kad, maksājot par biļeti biļešu automātā, iedzīvotāji sastopas ar viltotām vai citu valstu monētām, ir maz, vidēji viens vai divi nedēļā," stāsta RS preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Tā kā iepriekš biļešu automātos bija problēmas ar viena lata monētām, tās vairs neizsniedz atlikumā. RS pārstāve norāda, ka tādējādi problēma ir samazināta līdz minimumam, tomēr automāts var izdot viltotu monētu vai citas valsts valūtu 50 santīmu vietā.

Uzņēmums joprojām meklē veidus, kā novērst viltotu monētu izmantošanu biļešu automātos, tomēr publiski neatklāj, kādi tieši pasākumi jau ir veikti un ko vēl plānots darīt, lai problēmu atrisinātu. I. Bērziņa stāsta, ka neatbilstošu monētu lietošana uzņēmumam rada lielus zaudējumus.

Ja iedzīvotājiem rodas kādas problēmas vai jautājumi, kas saistīti ar biļešu automātiem un norēķināšanos tajos, RS aicina zvanīt pa bezmaksas tālruni 80001919. Uzņēmuma pārstāve sola, ka risinājumu noteikti atradīs, tikai jāatceras, ka nepieciešams saglabāt čeku.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.