Noord Natie Ventspils Terminals strādā ar pozitīvu tendenci

Arī viens no modernākajiem kravu pārkraušanas centriem Baltijas reģionā – Noord Natie Ventspils Terminals – manāmi izjutis krīzi pasaulē: līdz ar patēriņa samazināšanos globālajā tirgū samazinājusies arī kravu plūsma.

Šāgada jūnijs iezīmējies jau ar pozitīvu tendenci – kravu pārkraušanas apjoms minētājā terminālī pieaug, pakāpeniski atjaunojas gan Latvijas, gan citu valstu klientu aktivitātes, dodot iespēju terminālim atsākt strādāt ar peļņu. Pirmie pieci šāgada mēneši, pēc termināļa valdes locekļa Sergeja Gončarova (attēlā) vārdiem, bijis visai sareēģīts laika posms – kravu apjoms būtiski samazinājies gandrīz visos segmentos.Tagad ir panāktas vairākas nozīmīgas vienošanās ar raēotājiem, klientiem un ekspeditoriem par kravu plūsmas atjaunošanu un palielināšanu caur Noord Natie Ventspils Terminals. Uzņēmuma kapacitāte un tehnoloģiskās iekārtas šobrīd nav pilnībā noslogotas, taču gada beigu posmā paredzams ievērojams kravu pieaugums. Sākuma stadijā ir sadarbība

ar Baltkrievijas lauksaimniecības tehnikas raēotājiem, kuri savu produkciju eksportē uz Rietumiem, vienlaikus notiek arī atgriezeniskā kravu plūsma no ietumiem uz Baltkrieviju.Tas ir tikai viens no projektiem, ko aktīva darba rezultātā ir izdevies uzsākt. S. Gončarovs stāsta, ka liela daļa laika tiek avadīta komandējumos Baltkrievijā, kā arī citās NVS valstīs. S. Gončarovs

uzskata, ka liela loma kravas plūsmas atjaunošanai caur Ventspili ir arī Ķīnai – šīs valsts ārējais tirgus būtiski nesamazinās, un tuvākajā laikā no Ķīnas gaidāms vēl lielāks kravu eksports. Svarīgs faktors ir to piesaistīt arī tieši Latvijas ostām, tostarp mūsu terminālim. Tāpat viņš uzskata, ka ir jāpieņem valsts mēroga tranzīta attīstības politika, kas nediskriminētu nevienu Latvijas ostu – tarifu politikai ir jābūt tādai, lai kravu nosūtītājam būtu vienlīdz izdevīgi kravu pārvadāt caur Liepāju, Ventspili vai Rīgu. Tad šīs ostas varētu savstarpēji konkurēt tikai ar pakalpojuma un servisa kvalitāti. Pašlaik kravu

nosūtītājam nereti lētāka ir Rīgas ostas pakalpojumu izmantošana; šī osta ir tuvāk NVS valstīm, līdz ar to zemākas ir arī dzelzceļa pārvadājumu izmaksas.

Gončarova kungam ir viedoklis, kas vēlreiz apstiprina sen zināmo patiesību:

«Biznesā svarīgs ir ne tikai ekonomiskais izdevīgums, bet arī klienta un pasūtītāja savstarpējās attiecības un personīgās simpātijas. Ostu biznesā strādāju jau 26 gadus. Šajā laikā ir iegūts prāvs draugu un paziņu loks no

turpat vai visām Austrumeiropas un Vidusāzijas valstīm. Uzskatu, ka labas attiecības starp sadarbības partneriem ir laba biznesa pamats, lai veicinātu termināļa ekonomisko aktivitāti un nodrošinātu tā konkurētspēju nākotnē.»

Latvijā

Latviešu nacionālo partizānu sīkstās un ilgās cīņas ar padomju okupantiem kopumā zināmas arī tiem, kuri par tām nav daudz interesējušies. Taču nupat kā bija atzīmējama 80. gadadiena vācu okupācijas zonā notikušai kaujai, kas “plašākā un ilgstošākā visā Latvijas nacionālās pretestības kustības vēsturē”.

Svarīgākais