LDz Cargo aprit 5 gadi

2007. gada 5. jūlijā Uzņēmumu reģistrā reģistrēta valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš meitassabiedrība – SIA LDz Cargo, kuras pamatnodarbošanās ir dzelzceļa kravu un starptautisko pasažieru pārvadājumi.

Savukārt kravu ekspedēšanas un loģistikas pakalpojumus nodrošina SIA LDz Cargo meitasuzņēmums – SIA LDz Cargo Loģistika, kas ir arī konteinervilciena ZUBR operators Latvijā un piedalās NATO nemilitāro kravu pārvadājumu organizēšanā. SIA LDz Cargo nodrošina starptautiskos pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu trijos virzienos: uz Maskavu, Sanktpēterburgu un uz Minsku, kā arī starptautiskā pasažieru vilciena Viļņa–Sanktpēterburga kustību posmā Kurcums–Kārsava. Par uzņēmuma darbu stāsta tā rīkotājdirektora vietnieks organizatoriskos jautājumos Eduards Čerņavskis.

Augšupeja pat krīzes laikā

Kravu apjomi ir bijuši mainīgi, bet LDz Cargo gājis tikai uz augšu. Starptautiskie kravu pārvadājumi ir nozīmīgākā, valstiski un starptautiski novērtētākā uzņēmuma darbības sfēra. 2011. gadā sasniegts jauns rekords kravu pārvadājumu apjomā, gandrīz 60 miljoni tonnu. Līdz ar to Latvija ierindojusies starp noslogotākajiem dzelzceļa kravu pārvadātājiem Eiropā, ieņemot ceturto vietu aiz Vācijas, Polijas un Čehijas.

Tātad mums ir ar ko lepoties, jo šobrīd esam ceļā uz jaunu rekordu, pārsniedzot iepriekšējā gada grafiku par 12,8%.

Pat krīzes situācijā LDz Cargo kravu apjomi bija stabili, tāpēc faktiski krīzi neizjutām. Darba pietika visiem, tas bija pamats mūsu vislielākajam nopelnam – spējai pasargāt no bezdarba mūsu cilvēkus, mūsu darbiniekus. Kopējās personāla izmaiņas šo gadu laikā ir bijušas minimālas, pārsvarā tās saistās ar darbinieku pensijas vecuma sasniegšanu. Savulaik likvidējot refrižeratoru sekciju, mēs piedāvājām darbu visiem, un daudzi turpina darbu LDz Cargo,kā arī citās mātes uzņēmuma struktūrās.

Protams, bija arī problēmas, piemēram, nolietojies un arī nepietiekams ritošais sastāvs.

Pa sliedēm – ātri, ērti un droši

Kopumā pēdējos gados ir iegādātas ap 1200 ritošā sastāva vienību, tostarp konteineru platformas un kravas vagoni. Turpinot iesākto programmu, jau šogad esam iepirkuši 200 hopervagonu jeb graudu vagonus. Atbilstoši tirgus pieprasījumam modernizējām piecdesmit refrižeratorvagonu, pārbūvējot tos par segtajiem vagoniem ar siltinātu virsbūvi. Ja vairākus gadus tie stāvēja neizmantoti, tad tagad atkal ir apritē. Tādējādi uzņēmuma rīcībā ir vairāk nekā 6000 vagonu, no tiem 4911 tiek nomāti no mātesuzņēmuma – VAS Latvijas dzelzceļš.

Otra, ne mazāk svarīga, lieta ir starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kurus mēs esam paņēmuši savā aprūpē. Ir saglabāts ļoti problemātiskais maršruts no Rīgas uz Sanktpēterburgu, veikti uzlabojumi, kas deva iespēju palielināt vilcienu kustības ātrumu, maršrutā uz Maskavu,. Ir atklāta arī pilnīgi jauna līnija Rīga–Minska. Pateicoties kvalitatīvam servisam, ir palielinājies pasažieru skaits. Tas Latvijā nenotiek katros piecos gados!

Joprojām esam vieni no pirmajiem, kas vilcienos piedāvā interneta pieeju. Tāpat esam pirmie, kas kopā ar mūsu partneriem Krievijā biļetes tirgo internetā, bet mājaslapā http://travel.ldz.lv sniegta visaptveroša un aktuāla informācija par starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu.

Es neceru uz brīnumiem, bet apzinos, ka mums ir kvalificēts personāls, ka cilvēki ir sapratuši – LDz Cargo ir stabila kompānija, kurai ir nākotne. Mums ir pamats optimistiskam skatam nākotnē.

Starptautiskie sakari – kravu apjoma pieauguma izšķirošais faktors

Kravu apjomu palielināšana vienmēr ir bijusi komplicēta darbības joma, jo dzelzceļa normatīvus un likumdošanas regulējumus Latvijā nosaka Eiropas Savienība, savukārt būtiskākā stratēģiskā sadarbība notiek Austrumu virzienā – ar Krieviju, Baltkrieviju, Ukrainu un citām Eirāzijas un Centrālās Āzijas valstīm. Tieši šī sadarbība, kuru nodrošina sliežu platuma, 1520 mm, vienojošais faktors, veido gandrīz 95% no pārvadāto kravu apjoma, kas vests pa Latvijas sliežu ceļiem.

Mums ir izdevies panākt, ka kravu pārvadājumu jomā sadarbojamies ar vairāk nekā 3 800 klientiem, kuri pārstāv kravu īpašniekus, stividorkompānijas un ekspeditoru organizācijas Eiropā un NVS valstīs, bet tagad arī ASV. [..] Mēs esam stabili sadarbības partneri.

Konteineru plūsma Ziemeļu koridorā

Ņemot vērā transporta attīstības tendences pasaulē, arī LDz Cargo prioritārais pārvadājumu veids ir konteinerpārvadājumi. 2011. gadā darbojās vairāki konteinervilcienu maršruti: Baltika–Tranzīts, Eirāzija–1, Eirāzija–2, kas nodrošina pārvadājumus maršrutā Baltijas valstis–Kazahstāna un Centrālās Āzijas valstis. Rīgas ekspresis kursē starp Rīgu un Maskavu, bet konteinervilciens ZUBR veic pārvadājumus maršrutā Latvija–Baltkrievija–Ukraina. Lielākā vērība 2011. gadā tika vērsta uz ZUBR iespēju paplašināšanu. Par sadarbību ar Latvijas, Baltkrievijas un Igaunijas kopīgi izveidoto konteinervilcienu ZUBR pašreiz aktīvu interesi izrāda Turcija un Zviedrija. Pagaidām nav bijušas lielas vai neatrisināmas problēmas nodrošināt NATO nemilitāro kravu pārvadājumus no Latvijas ostām uz Afganistānu. Tas arī ir kvalitātes rādītājs mūsu cilvēku profesionalitātei.

Latvijā

Kārtējie trīs miljoni, kas iztērēti valstij neizdevīgi un izšķērdīgi. Zaļais kurss drīzāk izmantots kā aizsegs nepamatotam līdzekļu izlietojumam. Tik skarbi ir Valsts kontroles secinājumi par zemkopības ministrijas e auto uzlādes staciju tīklu. Revidenti materiālus nodevuši tiesībsargiem un Iepirkumu uzraudzības birojam, vēsta "Nekā Personīga".

Svarīgākais