Pure Food produkcija startē uz 55 pasaules valstīm

Kļūt zināmiem visā Austrumeiropā un dubultot apgrozījumu – tik vērienīgus mērķus tuvākajos gados sev izvirzījis Pure Food SIA.

Uzņēmuma pārdošanas un mārketinga direktors Pēteris Žimants uzskata, ka, atrodoties Beļģijas uzņēmuma Puratos paspārnē, mērķu īstenošana ritēs raiti, un uzsver, ka, mainoties Pure Food saimniekiem, nemainīgs paliks Pūre zīmols. Produkciju varēs novērtēt patērētāji 55 valstīs.

– Kopš 2011. gada maija esat pievienojušies Beļģijas uzņēmumam Puratos, kura pārstāvniecības atrodas 100 pasaules valstīs. Kā viņi jūs atrada?

– Beļģijas maizes ceptuvju un konditorejas izstrādājumu nozares izejvielu un pusfabrikātu ražotājs meklēja savu pārstāvniecību Baltijas jūras reģionā, turklāt viņi gribēja atrast augstvērtīgu ražotni, kas spēs piedāvāt augļu un ogu piedevas bez konservantiem, respektīvi, kvalitatīvu ievārījumu, ko likt viņu produkcijā. Mēs atbildām viņu vajadzībām, un tā aizsākās mūsu sadarbība. Jāteic, ka Puratos ir ļoti liels uzņēmums, viņu gada apgrozījums sasniedz 1,1 miljardu eiro. Pievienošanos viņiem uzskatām par lielisku iespēju mums attīstīties un apgūt eksporta tirgus visā pasaulē. Puratos ļoti augstu novērtējuši Latvijas dārza un it sevišķi meža ogas, saredz to pievienoto vērtību.

– Internetā nereti lasāms – redz, vēl viens Latvijas uzņēmums nonācis ārzemnieku rokās. Kas ir mainījies pēc pievienošanās?

– Gribu uzsvērt – nekas nav mainījies uz slikto pusi. Kolektīvs ir saglabāts, nosaukums arī ir palicis nemainīgs. Varu droši apgalvot, ka darba apjomi pieaugs, līdz ar to noteikti palielināsim savus cilvēkresursus. Puratos ir apstiprinājusi investīcijas 2012. gadam, un tās sasniedz vienu miljonu eiro. Par šiem naudas līdzekļiem iegādāsimies jaunu trīstonnīgu vārāmo katlu. Pirms kāda laika noslēdzās jaunas izejvielu noliktavas celtniecības darbi. Turklāt ne mazsvarīgi – Pure Food kļūst internacionāls, šobrīd strādājošie aktīvi apgūst angļu valodu, nesen 46 darbinieki bija pieredzes apmaiņā Briselē, iepazinās ar Puratos vadību, savukārt reizi mēnesī tā ierodas pie mums. Šobrīd ir sagatavota 27 produktu liste, kas tiks pārdoti 55 valstīs – Eiropā, dažās Āfrikas valstīs, Indijā, un šo produktus ražos Pure Food, un arī uz iepakojuma būs lasāms Latvijas vārds. Pērn mūsu apgrozījums sasniedza 22 miljonus eiro, bet esmu pārliecināts, ka pēc pieciem gadiem sasniegsim 50 miljonu apmērus. Vieniem mums tas neizdotos. Būsim reāli – Latvijai nebūs miljardu vērti uzņēmumi, ja mēs darbosimies savrupi. Ja mēs būtu palikuši paši par sevi, lai attīstītos un spētu piesaistīt lielus klientus, mums vajadzētu nokļūt parādu jūgā, ņemot kredītus bankās, bet arī tās ne vienmēr ir tik ļoti pretimnākošas. Taču katrā ziņā Pure Food jūtas līdzvērtīgs partneris uzņēmumam Puratos.

– Līdz šim 15% produkcijas tika ražots ikdienas patēriņam, pārējais – industriālai produkcijai. Vai šajā sadalījumā kas mainīsies?

– Lai arī mazumtirdzniecība nav Puratos pamatbizness, tomēr Pūre produkcija no veikalu plauktiem nepazudīs. Un, lai arī eksports pieaug, mūsu saražotais būs pieejams arī Latvijas pircējiem. Un veltas ir bažas, ka tagad produkcijā netiks izmantotas vietējas ogas, bet kādi nekvalitatīvi izejmateriāli no citām valstīm. Ražošanas procesā un kvalitātē viss paliks kā līdz šim. Esam apņēmības pilni zīmolu Pūre izveidot par pazīstamu kvalitātes zīmi visā Austrumeiropā.

– Kas jauns šobrīd tiek gatavots?

– Aktīvs darbs norit pie jaunu sīrupu izveides, tomēr sīkāk šobrīd neko nevaru stāstīt, tā teikt, lai neuzzina konkurenti. Jauno produktu attīstības nodaļa ir kā mutuļojošs katls, kur rosība nerimst ne uz mirkli. Nedēļā mēs radām aptuveni 40 jaunus produktus, ko pieprasa dažādi pasūtītāji – vieniem vajag piedevu saldējumam, otriem – jogurtam, vēl kādam – desertiem. Katram ir sava specifika, taču mūsu tehnologi ir pieredzes bagāti un viņi ar uzdevumiem tiek galā veiksmīgi. Piemēram, pasūtītāji no Kazahstānas pieprasa jogurtam spēcīgu krāsu, Saūda Arābijai vajag iegūt pēc iespējas saldāku produktu, es pat teiktu – gala produkts ir pārāk salds, bet, tā kā patērētāji to pieprasa, mūsu uzdevums ir izpildīt viņu prasības. Tāpat mums ļoti neierasti ir Dānijas, Holandes jogurti – pēc maniem ieskatiem, tie garšo ļoti savādi, bet tās valsts pircēji tieši tādu vēlas baudīt.

– Jūs meklējat pasūtītājus vai viņi atrod jūs?

– Aktīvi piedalāmies dažādās pārtikas izstādēs, tur arī satiekamies. Piemēram, mūsu trumpis ir Latvijas meža ogas, kas citiem skaitās eksotika. Atceros, reiz kādā izstādē pienāk brazīlieši un taujā, ko mēs varam piedāvāt tādu eksotisku. Mēs no sākuma piedāvājam banānu, ananasu piedevas. Bet viņi saka – nē, mums vajag jūsu eksotiku – upenes!

***

Pure Food

Uzņēmums Pure Food ir dibināts 1994. gadā. Tas nodarbojas ar ogu un augļu pārstrādi un tirdzniecību. Uzņēmums ražo ievārījumus un sulas ar tirdzniecības zīmi Pūre. Uzņēmums ražo arī augu un ogu piedevas vadošajiem Baltijas jūras reģiona valstu konditorejas un piena pārstrādes uzņēmumiem. Pure Food augļu un ogu piedevu ražošanai izmanto iekārtas, kuras ražošanas procesā maksimāli saglabā augļu un ogu formu, dabīgo aromātu, krāsu un garšu. Uzņēmuma produkcijas ražošanai tiek izmantotas jaunākās mūsdienu tehnoloģijas, kas tādējādi ļauj iegūt augstas kvalitātes produkciju.

Latvijā

Iekšlietu ministrija (IeM) rosinās valdību atļaut VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) uzņemties 63 241 806 eiro lielas finansiālās saistības tehnoloģiskās infrastruktūras projektēšanai un būvniecībai uz Latvijas un Krievijas ārējās sauszemes robežas, liecina IeM sagatavotais ierobežotas pieejamības ziņojums.