Otrdiena, 30.aprīlis

redeem Liāna, Lilija

Prioritāte – atbalsts skolēniem

© F64

Ikviens bērns neatkarīgi no viņa spēju robežām ir pelnījis iespēju iegūt kvalitatīvu izglītību un iemaņas darbam un dzīvei sabiedrībā. Gaismas speciālajā internātpamatskolā šo nebūt ne vieglo darbu veic profesionāli un ar pilnu atdevi, katru gadu kā izglītības, tā rehabilitācijas procesā ieviešot pozitīvus un vērtīgus uzlabojumus.

«Šajā mācību gadā esam uzsākuši jaunu pamatizglītības programmu – ēdināšanas pakalpojumi. Jauniešiem divos gados iespējams apgūt pavāra palīga specialitāti,» stāsta Gaismas speciālās internātpamatskolas direktore Vita Felsberga. Liela uzmanība tiek veltīta arī prioritārajiem jautājumiem, kas attiecas uz mācību saturu tādās jomās kā starppriekšmetu saiknes nodrošināšana mācību satura īstenošanā un zināšanu praktiskā pielietojuma akcentēšanā. 2011.–2012. mācību gada plānā kā galvenie pīlāri minēti atbalsts skolēniem, personāla un dažādu dienestu sadarbības kvalitātes uzlabošana un iespēju paplašināšana. Divas reizes nedēļā audzēkņiem ir iespēja apmeklēt aušanas nodarbības profesionālas pasniedzējas vadībā. Paplašinājušās mūzikas terapijas izmantošanas iespējas, un arī pieaudzis skolēnu skaits, kuri to apmeklē. Sadarbībā ar VSIA Bērnu klīniskās universitātes slimnīca skolēniem, kuriem ir nepieciešams, tiek nodrošināta mākslas terapija, savukārt pēc mediķu ieteikuma vai vecāku lūguma var saņemt speciālo terapeitisko psihologa palīdzību.

Paralēli intelektuālajam darbam pedagogi aktīvi raksta projektus ES fondu atbalstam, un tā rezultātā ir izdevies sakārtot skolas infrastruktūru un vidi tādā līmenī, lai varētu pilnvērtīgi īstenot akreditētās mācību programmas. «Mēs noteikti neapstāsimies pie sasniegtā. Vēl nepieciešams labiekārtot skolas teritoriju, un ļoti ceram, ka mums būs plaša sporta zāle. Metu projekts jau ir gatavs,» saka V. Felsberga. Skola var lepoties ar talantīgiem sportistiem – pagājušajā vasarā 13. pasaules speciālās olimpiādes vasaras olimpiskajās spēlēs triumfēja divas Gaismas speciālās internātpamatskolas audzēknes – Jeļena Ķimene un Līga Liepiņa.

Pērn sekmīgi noslēdzās pārrobežu projekts ar Viru Jarves speciālo skolu Igaunijā, kā rezultātā tapa divas mācību procesā izmantojamas grāmatas latviešu un igauņu valodā. Šogad uzsākts darbs divu skolu projektos kā sadarbības partnerim ESF programmā Cilvēkresursi un nodarbinātība. Projektu ietvaros plānotas skolēnu un skolotāju praktiskās aktivitātes un metodiskais darbs, lai noārdītu sabiedrībā iesīkstējušos uzskatus par atšķirīgajām vispārizglītojošo un speciālo skolu funkcijām. «Patiesībā šīs mācību iestādes ir vienlīdzīgas, tās viena otru nenoliedz, bet gan papildina,» uzskata V. Felsberga.