Otrdiena, 30.aprīlis

redeem Liāna, Lilija

Knauf – augstas kvalitātes standarts

© F64

Recesija ir beigusies, un šis gads nācis ar pozitīvām izmaiņām Latvijas ekonomikā, kas liek domāt, ka atdzims arī būvniecības un ar to saistītais būvmateriālu ražošanas apjoms.

"Esam pārliecināti, ka viss sliktais ir pagājis un sākas jauns izaugsmes posms. Šogad lielu akcentu liekam uz eksporta tirgu pieaugumu." Norāda SIA Knauf valdes priekšsēdētājs Jānis Kraulis

Knauf vienmēr atbalsta darba kvalitāti un inovācijas, un varbūt tieši šī pieeja ir pamatakmens ģimenes uzņēmuma attīstībai un popularitātei – 70 gadu laikā uzņēmums ir radījis jaunas ražotnes vairākās pasaules valstīs, tostarp pirms 15 gadiem arī Latvijā, Stopiņu pagastā. Pierīgā izvietotās ražotnes galvenais uzdevums ir nodrošināt būvmateriālu tirgus pieprasījumu Baltijas valstīs, Baltkrievijā un Kaļiņingradas apgabalā, – tikai ap 20% no saražotās produkcijas paliek Latvijas iekšējā tirgū, – pārējā daļa tiek eksportēta.

Knauf iestājas par ilgtspējīgu būvniecību

Vaicāts par šī gada perspektīvām būvniecības tirgū, Jānis Kraulis skaidro: "Mums ir pamats domāt, ka šogad būvniecības apjomi, līdz ar to arī pieprasījums pēc mūsu ražotajiem būvmateriāliem palielināsies." Labas perspektīvas redzam jomā, kas attiecas uz māju siltināšanu un renovāciju, jo bankas ir atsākušas kreditēšanu, tai skaitā projektiem, ko līdzfinansē ES fondi. Arī privātie patēriņa kredīti ir atkal pieejami, un tas nozīmē, ka cilvēki remontēs mājokļus, jo latvieši vienmēr ir gribējuši dzīvot skaistos un sakārtotos namos un dzīvokļos." Runājot par ēku siltināšanu, jāatzīmē Knauf līdzdarbība biedrības Zaļās mājas aktivitātēs. Biedrība dibināta, lai veicinātu ilgtspējīgu būvniecību, kas respektē ekoloģiskos ierobežojumus un ir sociāli un finansiāli izdevīga. "Mēs vēlamies mainīt attieksmi pret būvniecību un paaugstināt gan privāto, gan sabiedrisko objektu kvalitatīvos kritērijus. Saprotam, ka tas nav izdarāms vienā gadā, tāpēc pakāpeniski iniciējam un iesakām tehnoloģijas un risinājumus, kas uzlabo ēku kalpošanas ilgumu, siltumnoturību un citus ekspluatācijai būtiskus uzlabojumus. Tas ir ilgtermiņa projekts, kurā iesaistās arhitekti, būvnieki, materiālu ražotāji, nevalstiskās organizācijas. Mūs pieaicināja šajā projektā, jo esam ražotājs, kas izmanto ekoloģiskas izejvielas, un mūsu izstrādājumiem ir augstas kvalitatīvās īpašības."

Viena zvana attālumā

Viens no Knauf uzņēmuma jauninājumiem ir plaša informācijas pieejamība – popularitāti ieguvis Knauf info centrs, kas nodrošina iespēju, pat neizejot no mājām vai būvobjekta, zvanīt uz Knauf info centra tālruni 67032999, prasīt padomu kompetentiem būvniecības speciālistiem un saņemt ieteikumus, kā pareizi veikt remontu, noskaidrot, kāds ir Knauf produktu lietojums, specifikācija un kur tos var iegādāties. Nepieciešamības gadījumā pie klienta dodas arī Knauf tirdzniecības pārstāvji, lai kopā ar klientu pieņemtu vispareizākos lēmumus, kas ir optimāli sabalansēti starp produkta kvalitatīvajām īpašībām un izmaksām. Knauf info centrā katra klienta zvans ir vienlīdz svarīgs un vienmēr gaidīts, tāpēc cilvēki savus jautājumus var uzdot arī darbdienu vakaros un brīvdienās – atstājot ziņu automātiskajā atbildētājā vai uzrakstot e-pastu: info@knauf.lv. Knauf speciālisti sazināsies ar interesentiem maksimāli īsā laikā un sniegs vajadzīgo informāciju. Plaša informācija visu diennakti ir pieejama arī Knauf interneta vietnē www.knauf.lv un www.knaufmaja.lv

Sociālā atbildība

Izvērtējot lūgumus atbalstīt vienu vai otru pasākumu vai procesu, Knauf kā galveno izvirza ieguvumus sabiedrībai kopumā – necaurspīdīgi un apšaubāmi projekti atbalstīti netiek. Vispirmām kārtām atbalstīta tiek vietējā pašvaldība – finansiāls atbalsts tiek dots kultūras un mākslas aktivitātēm, kā arī sociāliem projektiem. Jānis Kraulis saka: "Mēs esam gatavi piedāvāt savus materiālus par ļoti izdevīgu cenu ēku siltināšanas projektu realizācijai, diemžēl šie procesi norit pārāk lēni." Mēs nodarbinām 170 cilvēkus, galvenokārt vietējos iedzīvotājus, un uzskatām – ja reiz esam šeit, tad mūsu pienākums ir parūpēties, lai arī pēc darba viņi varētu labi atpūsties. Esam sociāli atbildīgs uzņēmums, un tas ir mūsu pienākums.