SIA Lyngson – par siltumu katrā mājā

© Raitis Plauks F64

Slavenā Abrahama Maslova vajadzību hierarhija lieliski definē cilvēka pamatvajadzības – pārtika, ūdens, gaiss, ko elpojam, miegs, veselība, dzīves telpa. Un, protams, siltums, kas ir gan vajadzība, gan ērtība.

Siltuma avoti ir ļoti dažādi – saule, ugunskurs, kamīns, elektriskie sildītāji vai radiatori. Šoreiz par pēdējiem. SIA Lyngson ir vienīgais uzņēmums Baltijas valstīs, kas nodarbojas ar ūdens apkures radiatoru ražošanu. Kopš 2008. gada kvalitatīva produkcija top jaunā, modernā, automatizētā ražotnē Olainē.

Uzņēmums ražo pilnībā aprīkotus un kvalitatīvus ūdens apkures radiatorus. Kā norāda uzņēmuma rīkotājdirektors Uldis Benhens, produktam ir liela pievienotā vērtība, jo radiatori tiek izgatavoti tikai pēc pasūtījuma un tajos iemontē visu klientam nepieciešamo aprīkojumu. Katrs pasūtījums tiek iepakots atsevišķi, turklāt uz iepakojuma ir norādīta visa klientam nepieciešamā informācija – kurā stāvā, zem kura loga radiators jāliek, kādas caurules jāpievieno. "Neviena no lielajām kompānijām, kas ražo radiatorus, šādu informāciju nedod," uzsver U. Benhens.

Ražošana ir ciešā saistībā ar ekonomiskajiem procesiem. SIA Lyngson attīstības stratēģijas paredz – tiklīdz Latvijā stabilizēsies ekonomiskā situācija, klientu lokā ietilps visas trīs Baltijas valstis, jo nedz Lietuvā, nedz Igaunijā šāda tipa ražotnes nav. Vaicāts, vai tirgus situāciju var uzskatīt par stabilizējušos, U. Benhens atbild noliedzoši, gan piebilstot, ka pozitīvas izmaiņas ir novērojamas. "Ja līdz šim mūsu produkcija pamatā tika realizēta Zviedrijā un Norvēģijā, tad šogad sākam radiatorus tirgot arī Latvijā. Laba sadarbība veidojas ar Norvēģijas kompāniju, kas Ventspilī būvē modeļmāju ražotni. Lai arī šobrīd apjomi, kādus pieprasa kompānija, ir samērā nelieli, nākotnē plānots tos krietni palielināt.

Izmaiņas notikušas arī uzņēmuma sadarbības partneru lokā. Kompānija Herz Baltija, kuras galvenie darbības veidi ir tirdzniecība ar sanitārtehniskajām un siltumtehniskajām iekārtām un to detaļām, piemēram, ventiļiem, termostatiem un citiem nepieciešamiem komponentiem, kļuvusi par oficiālo Lyngson produkcijas tirgotāju. "Šo darījumu vadīja apbusēja ieinteresētība – Herz nav jāiegulda pieklājīgas investīcijas, lai uzturētu lielu noliktavu, jo produkcija tiek uzglabāta pie mums, respektīvi – uzņēmumam paliek brīvie līdzekļi, savukārt mums ir augstāks apgrozījums," skaidro Lyngson rīkotājdirektors.

Būtiski priekšnoteikumi, lai izpatiktu klientiem un viņu vēlmēm, ir ne tikai konkrētu produktu kvalitāte un cena, bet arī novitātes un esošo produktu portfeļa papildināšana un pilnveidošana. Viena no SIA Lyngson šā brīža aktualitātēm ir jaunas produkcijas izstrāde. "Jaunais produkts nav tipisks standarta paneļu radiators, bet gan vērsts pretēji. Izejmateriāls, no kā radiators izgatavots, ir atšķirīgs, un ieguldīts vairāk roku darba, kas radiatora dizainu padara pievilcīgāku. Vietējā tirgū jaunais modelis būs konkurētspējīgs gan ar dizainu, gan cenu," stāsta U. Benhens.

Arī informācija mūsdienās ir nozīmīgs produkts, tādēļ SIA Lyngson plāno rīkot īpašus seminārus arhitektiem un sanitārtehnikas montāžas kompānijām, kuru laikā uzņēmuma pārstāvis informēs tā dalībniekus par radiatoru tehniskajiem parametriem, pieslēgšanas veidiem, kā arī iespējamajiem risinājumiem nestandarta situāciju gadījumā.

"Nākamie trīs gadi varētu skaidrāk parādīt ekonomikas tendences un līdz ar to tirgus iespējas. Būtisks attīstības priekšnoteikums ir celtniecības atdzīvošanās un apjomu palielināšanās. Šobrīd strādājam divās maiņās, bet tā nebūt nav mūsu iespēju robeža – varam palielināt ražošanas jaudas vēl vismaz par 30 procentiem. Kapacitāte mums ir, nepieciešami vien labvēlīgi nosacījumi apjomu palielināšanai," spriež U. Benhens.

Maksa par pakalpojumu: 0.00 LVL

Latvijā

Medijpratības uzlabošanai Latvijā nepieciešams sistemātiski un mērķtiecīgi ieguldīt gan izglītībā, gan sabiedrības informēšanā, gan arī atbalstot kvalitatīvus medijus, aģentūrai LETA norādīja Kultūras ministrijā.