Galvenais nepievilt klientu

© Ojārs Lūsis

«Lai arī būvniecības apjomi ir sarukuši, mums ir izdevies noturēties tirgū,» gandarīts ir pilnsabiedrības A.A.&Būvkompānijas Kvalitātes vadības sistēmas vadītājs Helmuts Banders.

Uzņēmuma viens no galvenajiem uzstādījumiem: turēt klientam doto vārdu un lai darba galarezultāts būtu ar pievienoto vērtību – apmierināts pasūtītājs un ieguvēja arī sabiedrība. Bet, kā atzīst H. Banders, galvenās rūpes rada nepilnības valsts un pašvaldību iepirkumu konkursos, kas ļauj pasūtījumus iegūt uzņēmumiem ar apstrīdamu reputāciju.

Pilnsabiedrībai drīz apritēs jau sestais darbības gads, līdz ar to arī jau paveikto darbu saraksts gana plašs. Piemēram, pavisam nesen tika uzlikts punkts uz i Lazdonas ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu rekonstrukcijas un paplašināšanas projektam. Tika izbūvēti ūdensvada un kanalizācijas tīkli, jaunas automatizētas pazemes tipa sūkņu stacijas. «Turpmāk šā pagasta iedzīvotāji saņems tīru ūdeni, par kura kvalitāti nav jāuztraucas. Saņemtas jau pirmās pozitīvās atsauksmes,» uzsver H. Banders.

Tomēr uz lauriem gulēt nav laika, jo Madonas novada dome pilnsabiedrībai A.A.&Būvkompānijas uzticējusi īstenot sporta un atpūtas bāzes Smeceres sils rekonstrukcijas projektu. «Objekts ietvers Smeceres sila rekonstrukcijas otrās un trešās kārtas (kompleksa loģistikas centrs) darbus, kuri tiks pabeigti līdz 30. augustam. Pirmajā stāvā plānotas telpas slēpju sagatavošanai, inventāra noliktava, neliela kafejnīcas zona, dušas, labierīcības. Savukārt mansardā atradīsies telpas personālam un tiesnešiem, kā arī, iespējams, mediju pārstāvjiem,» stāsta H. Banders, piebilstot – galarezultāts būs kā dāvana Madonas pilsētai 85 gadu jubilejā.

Tuvākajā laikā uzsāksim ūdenssaimniecības projektu realizāciju Pļaviņās. «Aktīvi piedalāmies iepirkumu konkursos, jo mums ir svarīgi noturēt un nepazaudēt savus darbiniekus.Viņiem ir ģimenes, saistības bankās, un viņiem ir svarīga šī pārliecība par rītdienu. Turklāt mūsu darbiniekiem ir uzkrāta bagātīga darba pieredze, viņi ir profesionāli sava darba pratēji. Tāpēc tas būtu liels zaudējums, ja nespēsim motivēt darbinieku turpināt darbu mūsu komandā. Strādājošie ir uzņēmuma lielākā vērtība,» uzsver H. Banders.

Lai arī nemitīgi tiek meklēti jauni pasūtījumi, tomēr bažas rada fakts, ka bieži vien valsts un pašvaldību izsludinātajos konkursos nākas saskarties ar negodīgu konkurenci, kas kropļo būvniecības tirgu un apgrūtina godīgi strādāt citiem tirgus dalībniekiem. «Situācija nemainās uz labo pusi. Joprojām ir 101 iespēja, kā palīdzēt konkursos vinnēt uzņēmumiem, pār kuru darbību klājas aizdomu ēna. Palieku pie viedokļa, ka būvniekiem neizdevīga ir konkursu vērtēšanas sistēma – tajos bieži prevalē tikai zemāka cena, bet labs tehniskais piedāvājums un uzņēmuma nomaksāto nodokļu apjoms arī ir nozīmīgi faktori. A.A.&Būvkompānijas godprātīgi maksā nodokļus pilnā apmērā, un es par to esmu lepns. Arī darbiniekiem tā ir garantija – ja notiek ļaunākais un darbs tiek zaudēts, viņi ir tiesīgi saņemt visas sociālās garantijas. Attiecībā uz zemāko cenu, saprotu arī pasūtītāju – viņam ir svarīgs ikviens ietaupīts lats. Diemžēl netiek domāts ilgtermiņā, kādas būs ekspluatācijas izmaksas objekta apsaimniekošanas laikā. Jā, uz šo brīdi ir ietaupīta kāda konkrēta summa. Cik ilgi kalpos tie lētie materiāli, kas ļauj piedāvāt šo zemāko cenu konkursā? Pasūtītājiem tomēr būtu rūpīgāk jāizvērtē, kurš no piedāvājumiem būtu saimnieciski izdevīgāks ilgtermiņā.» A.A.&Būvkompānijas Kvalitātes vadības sistēmas vadītājs ir pārliecināts, ka «labākais veikto darbu kvalitātes rādītājs ir klienta vēlme atkārtoti izmantot mūsu pakalpojumus, un kopā mēs varam būt lepni par paveikto».

Svarīgākais