DG Terminālis turpina attīstību

© Ojārs Lūsis

2010. gadā Liepājas DG Terminālī ir pārkrauti 400 tūkstoši tonnu naftas produktu. Piemērojot pasaulē pieņemto aprēķinu, ka no katras ostā pārkrautās tonnas valsts ekonomikā paliek ap 10 latiem, DG Termināļa darbība Latvijas ekonomikā ir devusi 4 miljonu pienesumu.

Pagājušajā gadā DG Terminālis atzīmēja savas pastāvēšanas 10. gadadienu, un tas ir pietiekami ilgs laiks, lai apkopotu paveikto. Šajā laikā ir uzbūvēti 13 jauni rezervuāri naftas produktu uzglabāšanai, jauna administrācijas ēka, mūsdienīgas darbnīcas un laboratorija, kā arī būtiski uzlaboti strādājošo darba apstākļi. DG Termināļa izpilddirektors Imants Vismins norāda, ka pagājušajā gadā ir atjaunots 2008. gada kravu apjoms, bet uzņēmuma mērķi ir daudz lielāki. Pakāpeniski piesaistot jaunas kravas, plānots sasniegt līdz miljons tonnu apgrozījumu gadā. Tas nozīmē, ka Latvijas ekonomika gadā kļūs par 10 miljoniem latu bagātāka. Ja valsts ekonomikā nav pietiekami skaidri redzams jēdziens, tad uzņēmuma strādājošo darba alga, kas pērn pēc nodokļu nomaksas bija 350 latu mēnesī, izsaka vairāk. Izpilddirektors atzīst, ka tā nav pietiekami liela un būtu jāpalielina, bet to liedz arvien palielinātie nodokļi valstij. Pagājušajā gadā valstij nodokļos uzņēmums samaksājis 200 tūkstošus latu, bet pēc nodokļu paaugstināšanas šogad tiek plānots nodokļos samaksāt ap 270 tūkstošiem. Tāpat pieaug maksājumi par elektrību un gāzi. Loģiski, ka starpība kaut kur ir jāatrod.

Šā gada sākums, neraugoties uz salu un ledu Karostas kanālā, kur atrodas terminālis, ir bijis visai veiksmīgs – janvārī apkalpoti 10 kuģi un kopumā pārkrauti 40 tūkstoši tonnu, februāris bijis mazāk darbīgs – apkalpoti 7 kuģi un pārkrauti 30 tūkstoši tonnu. Imants Vismins uzteic kapteiņu dienesta, velkoņu un ledlauža darbu, kas arī ārkārtējos apstākļos spēja nodrošināt ritmisku kuģu ienākšanu un iziešanu.

Vērtējot attīstības perspektīvas, ir pamats būt optimistiem, jo šogad, pēc daudzu gadu sarunām un diskusijām, beidzot plānots uzsākt Karostas kanāla tīrīšanu. Kanālā ir daudz nogrimušu vraku un citu priekšmetu, kas šeit palikuši no padomju armijas laikiem. Iztīrot kanālu un to arī nedaudz padziļinot, DG Terminālis varēs uzņemt kuģus ar 10 tūkstošu GT. Līdz šim terminālis varēja uzņemt kuģus ar GT līdz 7 tūkstošiem.

«Mēs nedomājam apstāties pie sasniegtā, jo zinām, ka šodiena – tā jau ir vakardiena, bet turpināsim investēt tehnoloģijās, lai palielinātu termināļa kapacitāti. Taču kā vienu no galvenajiem uzdevumiem esam izvirzījuši vides sanāciju, jo no padomju laikiem grunts ir piesārņota ar naftas produktiem, kas nonāk arī gruntsūdeņos. Meklējam iespējas, kā attīrīt zemi, lai šī vieta būtu tīra un sakopta.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais