Lai gan SIA Jēkabpils siltums jau paziņojusi, ka pēc vasarā veiktajiem darbiem ir gatava apkures sezonas uzsākšanai, tomēr vēl daudzviet pilsētā steidz nomainīt siltumtrašu posmus, kas gaidāmo ziemu nebūtu izturējuši un sagādātu avārijas situācijas siltuma nodrošināšanā pilsētā. Tomēr lielākās bažas siltumražotājiem sagādā lielie debitoru parādi uzņēmumam un zemā iedzīvotāju maksātspēja.
SIA Jēkabpils siltums valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Karpenko Neatkarīgo informē, ka debitoru parāds SIA Jēkabpils siltums uzņēmumam šā gada 1. septembrī bija gandrīz 900 000 latu. Pagājušā gada septembrī tas bija apmēram 630 000 latu, šogad pieaugums sasniedzis apmēram 300 000 latu.
Jēkabpils pilsētas pašvaldības izpilddirektors Dainis Līcis norāda, ka, neraugoties uz gāzes cenas pieaugumu, šosezon izdevies izvairīties no būtiska siltumenerģijas maksas palielinājuma. Jēkabpilī iepriekšējā sezonā maksa par vienu megavatstundu bija 41,72 lati, bet šosezon sagaidāms, ka tā būs 43,37 lati par megavatstundu. D. Līcis atzīst, ka maksa par apkuri paaugstināsies par apmēram 3,9%. Salīdzinot ar citām Latvijas pilsētām, šosezon apkure Jēkabpilī būs vidējā līmenī. SIA Jēkabpils siltums valdes priekšsēdētājs A. Karpenko bilst, ka jāņem vērā, ka prognozētā siltumenerģijas cena balstīta uz a/s Latvijas gāze prognozēto dabasgāzes cenu. Mainoties tai, mainīsies arī siltumenerģijas cena. Jēkabpils tomēr ietaupa, daļu siltuma ražojot no koksnes atkritumiem. "Lielie parādi par siltumu baida. Vai jēkabpilieši par apkuri spēs samaksāt, nezinu, jo cilvēkiem nav darba un vajadzīgā sociālā nodrošinājuma," atzīst A. Karpenko. Viens no lielo apkures tarifu iemesliem Jēkabpilī ir lielais siltumtrašu kopgarums, turklāt daļai trašu vēl nav veikta renovācija. Apkures caurules Vienības ielā, kas pievada siltumu gandrīz ceturtdaļai Jēkabpils, arī vecpilsētas daļai, bija tik katastrofālā stāvoklī, ka šo apkures sezonu nebūtu izturējušas, kādēļ tika nolemts tās steidzami nomainīt. Līdzīgā avārijas stāvoklī siltumtrases ir arī citviet pilsētā, kur kritiskākajās vietās vēl tiek steigts tās mainīt, stāsta Aleksandrs Karpenko.
SIA Jēkabpils siltums speciālisti katru gadu veic trašu hidrauliskās pārbaudes, lai zinātu, kāda ir situācija trasēs, un spētu prognozēt situāciju, kā arī novērstu iespējamās avārijas, kas varētu atgadīties sezonas laikā slikto trašu posmu dēļ. Tādēļ vasaras periodā trases tiek pārbaudītas, nereti pat vairākas reizes, un, tiklīdz atrodam iespējami vājo posmu trasē, tā šo problēmu cenšamies atrisināt, stāsta A. Karpenko. "Protams, arī rūpīga trašu profilaktiskā pārbaude pilnībā negarantē to, ka sezonas laikā būsim pasargāti no avārijas, tomēr šāda prakse ir daudz drošāka un vismaz vienu daļu potenciāli bīstamu vietu mums izdodas novērst un salabot." SIA Jēkabpils siltums valdes priekšsēdētājs bilst, ka šovasar atsevišķās vietās trases pārbaudītas pat vairākas reizes, piemēram, Celtnieku ielas mikrorajonā. Veicot pārbaudes, atklāti vairāki trašu posmi, kuri bija ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. Savukārt šovasar Jēkabpils siltums uzlika maģistrālajai trasei noslēgarmatūru.