Pieejami un kvalitatīvi pakalpojumi

Ikviens vēlas dzīvot sakārtotā vidē un saņemt pieejamus un kvalitatīvus komunālos pakalpojumus. Carnikavas novadā par to rūpējas pašvaldības aģentūra Carnikavas komunālserviss, kas apkalpo plašu teritoriju – no Kalngales līdz Lilastei.

Aģentūras pamatfunkcijas ir siltumenerģijas padeve daudzdzīvokļu mājās, ūdens un kanalizācijas nodrošināšana, namu apsaimniekošana, kā arī dažādi labiekārtošanas un sakopšanas darbi.

Vasaras sezonā Carnikavas novadā ievērojami pieaug iedzīvotāju skaits vasarnīcu un atpūtas bāžu teritorijās. Līdz ar to pastiprināta uzmanība jāpievērš atkritumu saimniecībai. Pie sezonas darbiem pieder arī regulāra zāles pļaušana un rūpes par publiskajām atpūtas vietām. "Pēc domes pasūtījuma top trīs jaunas autostāvvietas piejūras teritorijā un plānota četru atpūtas zonu sakārtošana," stāsta aģentūras direktors Ivars Elksnis.

Pērnajā gadā ievērojami samazinājās centralizētās apkures izmaksas. Domājot par iespējamajiem risinājumiem izmaksu samazināšanai un situācijas uzlabošanai, Carnikavas komunālserviss 2009. gada decembrī uzsāka siltuma ražošanu pašu spēkiem. "Līdz tam katlu mājas īrēja firma Wesemann, kas veica iekārtu tehniskās apkopes, pirka gāzi un saražoto siltumenerģiju pārdeva iedzīvotājiem. Kopš pērnā gada decembra mēs paši iepērkam gāzi un pārdodam siltumu, bet uzņēmums veic tikai tehniskās apkopes. Cenas kļuvušas zemākas par 25 procentiem," saka I. Elksnis. Vaicāts, cik aktīvi iedzīvotāji interesējas par māju siltināšanu, lai paaugstinātu to energoefektivitāti un samazinātu siltuma izmaksas, I. Elksnis atzīst, ka vērojama visai liela pasivitāte. Viņš to skaidro gan ar neticību projekta efektivitātei, gan izpratnes trūkumu. "Ir nepieciešami māju vecākie, lai komunikācija ar iedzīvotājiem nebūtu haotiska, arī skaidrojot būtisku informāciju par projektu."

Šā gada martā ekspluatācijā tika nodoti Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētā ūdenssaimniecības attīstības projekta Ūdenssaimniecības attīstība 19 Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2.kārta, Carnikava ietvaros izbūvētie un rekonstruētie ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli. Papildus jau realizētajiem darbiem šā projekta ietvaros turpinās vēl virkne citu. I. Elksnis uzsver: "Ūdens kvalitāte Carnikavā šobrīd ir laba, bet ar jauno sistēmu palīdzību kļūs vēl labāka un, kas nav mazsvarīgi – tiks samazināti vides piesārņojuma riski." Perspektīvā plānota ūdenssaimniecības renovācija Kalngalē, Garciemā un Garupē, jaunu attīrīšanas iekārtu ierīkošana Lilastē.

Katrai teritorijai ir savas īpatnības un problēmas, ar kurām saskaras tieši komunālo pakalpojumu sniedzēji. "Mums tie ir ceļi, it sevišķi vasarnīcu teritorijās. Daudzi privātmāju īpašnieki savas zemes robežas pabīdījuši uz ceļa pusi un ceļa pusē sastādījuši košumkrūmus. Specializētās mašīnas bez saskrāpētiem sāniem cauri netiek. Atkāpties atpakaļ savās robežās nevēlas neviens, tāpēc ceļu inženieris nodarbojas ar kritiskāko vietu izpēti. Viens no risinājumiem varētu būt vienvirziena kustības ieviešana atsevišķās ielās," stāsta aģentūras direktors. Ļoti aktuāls jautājums ir polderu sistēma (ar šo terminu saprot speciālas meliorācijas sistēmas – aut.). Ne visi zina un saprot, ko tas nozīmē, un pieļauj kļūdas, aizberot notekgrāvjus, kas ir daļa no sistēmas, un, kā norāda I. Elksnis, "nepadomā, ka noslīks kaimiņš un arī paša teritorija pēc kāda laika var applūst". Lai jautājumu risinātu, polderu apsaimniekošanā ir nepieciešams piesaistīt kompetentu polderu inženieri vai jautājumu risināt starpnovadu līmenī.

Latvijā

Vēl viena vasara – vēl viena apgleznota siena! Ar iespaidīgu Francijas ielu mākslinieka Aéro darbu Krišjāņa Valdemāra ielā 56, Liepājā, šajā nedēļas nogalē tiks papildināts sienu gleznojumu maršruts, ko, kā ierasts, pateicībā par vēl vienu brīnišķīgu vasaru Liepājas pludmalē, dāvina pludmales kafejnīca "Red Sun Buffet", informē "Red Sun Buffet Beach Bar" līdzīpašnieks Mareks Alberts.

Svarīgākais