Kreiss – drošība un ātrums

Ik dienu pa Eiropas ceļiem dodas tūkstošiem pārvadātāju smago automašīnu, kurām uzticēts nogādāt preces no ražotājiem līdz tirgotājiem. Starp tām Eiropā labi zināmi arī lielākā Latvijas pārvadājumu uzņēmuma Kreiss refrižeratori.

Svarīgs ir ātrums

Atšķirībā no lielākās daļas pārvadātājiem Kreiss stratēģija paredz maksimāli īsus piegādes termiņus, ko nodrošina divu šoferu darbs vienā reisā. Uzņēmuma transporta nodaļas vadītājs Pāvels Solovjovs vēsta: «Mūsu darbības pamatvirziens ir īstermiņa realizācijas preču piegādes Eiropā, pamatā augļi un dārzeņi no Spānijas un citām dienvidu valstīm uz Rietumeiropu, Skandināviju, Baltiju un Krieviju. Tāpēc tieši ātrums ir svarīgs faktors, lai prece līdz klientam nonāktu svaiga un nesabojāta. No vienas puses, to garantē mūsu refrižeratori ar temperatūras kontroli, no otras puses, divu šoferu izmantošana vienā reisā. Kā zināms, Eiropā ir ļoti stingri noteikumi attiecībā uz šoferu slodzi diennaktī, tas nozīmē, ka ar vienu šoferi no Spānijas dienvidiem līdz Rīgai preci var nogādāt piecās dienās, bet mūsu firma to nodrošina trīs dienās. Tāpat arī līdz Maskavai mums nepieciešamas piecas dienas, bet citām kompānijām deviņas dienas. Tie ir faktori, kas lielākajai daļai kravu īpašnieku liek izvēlēties tieši mūsu firmas pakalpojumus.»

Kā vienu no laba servisa kvalitātes apliecinājumiem var uzskatīt noslēgtos sadarbības līgumus ar Eiropas vadošajiem ražotājiem. Solovjovs īpaši uzsver līgumu ar IKEA, kas ir viens no prasīgākajiem firmas klientiem.

Vadītājiem nodrošina papildu apmācību

Kreiss ir vienīgais transporta uzņēmums Latvijā, kurā ieviesta kvalifikācijas daļa, kuras kompetencē ir ne tikai vērtēt katra esošā un potenciālā darbinieka kvalifikāciju un atbilstību darba pienākumiem, bet arī sniegt papildu apmācību. Kvalifikācijas daļas vadītājs Ainārs Grundmanis saka: «Autovadītāja apliecība ar tajā atzīmētajām kategorijām nebūt nenozīmē, ka konkrētais cilvēks ir gatavs būt par tālbraucēju, jo, izsniedzot apliecību, CSDD prasa tikai minimālās prasmes un zināšanas, bet tālbraucējs ir augstākā līmeņa autovadītājs, kuram jāprot un jāzina daudz vairāk. Pirms doties pirmajā reisā, katram ir jāiziet papildu apmācība, jāiemācās pareizi nostiprināt kravu, apieties ar mūsdienīgu tehniku, tajā skaitā saldēšanas iekārtām, jāzina, kā pareizi noformēt dokumentus, jāizpēta Eiropas ceļi, lai nesanāktu iesprūst zem kāda tilta vai iekļūt sastrēgumā, jāplāno darba grafiks, lai darba un atpūtas stundas atbilstu noteikumiem, bet tajā pašā laikā krava tiktu piegādāta laikā. Tālbraucējam auto vadīšana ir tikai viena no darba sadaļām.»

Vajag labus šoferus

Vaicāts, kāpēc uzņēmumā ir liela kadru mainība, Ainārs atzīst: «Jā, kadru mainība ir liela, un mums visu laiku vajadzīgi profesionāli auto vadītāji. Tam ir vairāki iemesli – pirmkārt, mūsu autoparks nepārtraukti paplašinās. Piemēram, pagājušajā nedēļā saņēmām vēl 17 jaunas automašīnas. Tām nepieciešami vismaz 35 vadītāji. Labs šoferis bez darba nemētājas, arī mūsu prasības, ir ļoti augstas. Daudzi no tiem, kuri padzirdējuši par labu algu, pie mums atnāk, nav gatavi strādāt saspringtā režīmā ar augstu atbildības pakāpi. Pirmie atsijājas tie, kuri negrib mācīties, otri no darba atsakās pēc pirmā vai otrā reisa. Nebūt nav viegli diviem pieaugušiem vīriešiem 10 dienas, kāds ir parastais reisa ilgums, dzīvot vienā kabīnē. Jāteic gan, ka, apzinoties darba smaguma pakāpi, firma iegādājas automašīnas ar augstu komforta līmeni. Tie, kuri spēj nostrādāt vairākus mēnešus, jau izprot šo darbu, un tas kļūst par viņu dzīves veidu – tādi cilvēki no firmas aiziet reti.»

***

UZZIŅAI

• Uzņēmums dibināts 1994. gadā

• Pieder 500 kravas automašīnas 570 refrižeratoru puspiekabes 45 konteineru platformas

• Nodarbina vairāk nekā 1000 cilvēku

• Sadarbojas ar lielākajiem Eiropas ražotājiem:

IKEA, Proctor&Gambl

LG Electronics u.c. vērienīgākajiem tirdzniecības tīkliem:

Francijas Auchan, Metro Cash&Carry, Rimi, kā arī Krievijas vairāku tūkstošu veikalu tīkliem

• 2011. gadā veiktas 18 000 piegādes

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais