Ceturtdiena, 28.marts

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

Atmiņas par svētceļojumu

© Sintija Krievāne

Ir pienācis aukstais ziemas laiks, taču svētceļniekiem tā ir puse no gaidīšanas līdz nākamajam svētceļojumam. Tikmēr varam atsaukties un atmiņām. Šajā rakstā tiks vēstīts par Rīgas Svētā Alberta draudzes svētceļniekiem – par spilgtākajiem svētceļojuma notikumiem.

1.diena

Alberta draudzes svētceļnieki posās uz kopējo dievkalpojumu, lai pēc Mises ar vilcienu no Rīgas brauktu uz Ludzu - šī gada svētceļojuma sākumpunktu.

Pēc četru stundu garā brauciena nonācām savā pirmajā galapunktā - Ludzas 2. vidusskolā, kur paēdām gardas pusdienas un devāmies gida pavadībā apskatīt Latvijas vecāko pilsētu un iepazīt tās vēsturi.

Vakaru pavadījām, spēlējot spēles un iepazīstot citam citu.

2. diena

Lietainais rīts iesākās kā parasti, skanot trombonam. Devāmies 21 km garajā ceļā uz Sarkaņiem.

Vakarā dalījāmies grupiņās, lai pārrunātu svētceļojuma moto un dalītos ar savu līdzšinējo pieredzi svētceļojumos. Kā arī spēlējām spēles un jautri pavadījām laiku sadraudzē citam ar citu līdz kompletorijam.

3.diena

Sintija Krievāne

Trešās dienas drēgnais un lietainais rīts, kā parasti, sākās agri. Paēduši kopīgas brokastis, tā skaitā kliņģeri, jo iepriekšējā vakarā vēlu atbrauca dalībnieka mamma, lai gaviļnieku apsveiktu 18 gadu jubilejā. Ieguvuši enerģiju un līksmu noskaņu, devāmies ceļā.

Pēdējos kilometrus pieveicām pa spīti stiprajam vējam. Devāmies uz Nautrēnu vidusskolu. Vakaru pavadījām dziedot, dejojot un slavējot Dievu.

4.diena

4. dienas rītā katra ar jaunpienākušajiem dalībniekiem paēdām spēcinošu putru un devāmies ceļā uz netālo Nautrēnu baznīcu. Pēc dievkalpojuma klausījāmies vietējās gides stāstījumā par baznīcas un Nautrēnu pagasta vēsturi.

Turpmāko ceļa posmu apzinīgi gājām līdz brīdim, kad sastapām viesmīlīgo Diānu un viņas ģimeni, kuri laipni mūs uzņēma savā saimniecībā “Ābeles” pie ezera. Kopīgi atpūtušies un mielojušies ar labdaru, Jurēviču ģimenes, sagādāto saldējumu, bijām gatavi turpināt ceļu.

Gājām cauri aizaugušām pļavām un mežiem, meklējot ceļu uz mūsu naktsmājām Audriņos.

Dienas beidzamajā atpūtas posmā klausījāmies brāļa Jāņa stāstījumā un radoši izpaudāmies ar dabas materiāliem. Īsi pirms vakariņām, veiksmīgi sasnieguši galamērķi, mielojāmies ar pavārītes gardi pagatavoto griķu putru. Pēc vakariņām apkopām savas nogurušās kājas, noslaucītājām iegūto putekļus un uzkrājām spēkus jaunai dienai.

5.diena

5. dienas rīts iesākās ar kliņģera ēšanu un sirsnīgiem apsveikumiem dalībnieces 16 gadu dzimšanas dienā.

Tālāk devāmies uz Kaunatu pa gleznainiem un līkumainiem lauku ceļiem. Pusdienu pauzi un konferenci noturējām ceļa malā, nelielā meža klajumā. Palikušo nelielo posmu pievarējām raitā solī, veiksmīgi sasniedzot galamērķi - Kaunatas vidusskolu.

Pēc kārtīgas atpūtas un vakariņām devām uz Kaunatas baznīcu, kurā lūdzāmies un piedalījāmies aizlūgšanā. Naktsmītnē atgriezāmies vēlu, bet bijām emocionāli un priekpilni saviļņoti.

6.diena

Svētceļojuma 6. diena ir piedzīvojumu, emociju un prieka satraukuma pilna, pamazām jūtama “drīz būsim Aglonā” sajūta.

Šajā dienā redzējām skaistas ainavas un ezerus, kuros svētceļnieki atvēsinājās. Turpinot ceļu un ieturot gan pusdienu, gan konferences pauzi, satikām citu svētceļnieku grupu, kuras ar dziesmām sveicinājām. Tālāk mērojām ceļu, ejot gan pa lietus pielijušām pļavām, gan pa dubļu gadiem mežiem. Pat šķērsām meža upīti, pa šauru un apšaubāmu koku baļķu tiltiņu.

Pēc 22 km garā gājiena svētceļnieki sasniedza Andrupenes pamatskolu, kurā nakšņosim. Vakaru ceļinieki pavadīja, līksmi muzicējot un dodoties uz dalībnieka krustmātes netālo pirti, lai atpūstos, nomazgātos un iegūtu spēkus jaunai dienai. Paldies par gardo un dāsno cienastu ceļiniekiem!

7.diena

Sintija Krievāne

Laimīgi Albertieši ar skanīgām dziesmām ienāk Aglonas teritorijā un Aglonas bazilikā. Gandarīti un sejās smaids līdz ausīm. Protams, kā gan bez asarām. Viss beidzies.

Cerams, izdevās atsaukt siltas atmiņas. Vai jau gatavojaties nākamajam gadam?