Augulis pēc dzelzceļa satiksmes posma Madona-Gulbene slēgšanas sola nodrošināt autobusu satiksmi

Arī pēc dīzeļvilciena Rīga-Gulbene maršruta saīsināšanas līdz Madonai tiks nodrošināta pietiekama satiksme starp Madonu un Gulbeni, aģentūrai BNS pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš klāstīja, ka piektdien vizītē Gulbenē iepazinies ar pasažieru pārvadājumu organizēšanu, un pauda pārliecību, ka satiksme starp Madonu un Gulbeni arī pēc 1.februāra tiks nodrošināta pietiekamā apmērā.

Ministrs teica, ka pasažieru plūsma starp Madonu un Gulbeni ir ļoti maza - vidēji dienā pārvietojas 17 cilvēku, tādēļ pieņemts lēmums no februāra satiksmi starp abām pilsētām organizēt ar autobusiem, nevis vilcienu. Augulis arī atzina, ka pasažieriem tas izmaksās lētāk.

Viņš sacīja, ka Gulbenes pašvaldība paudusi sapratni par pieņemto lēmumu un pašlaik nav bažu, ka tiks ierobežota cilvēku pārvietošanās. Ministrs arī norādīja, ka nākotnē, pieaugot pasažieru plūsmai un samazinoties pārvadājumu izmaksām, pateicoties gaidāmajiem jaunajiem vilcieniem, vilcienu satiksmi starp Madonu un Gulbeni iespējams atjaunot.

Savukārt uz svētku dienām, vienojoties pašvaldībai un Autotransporta direkcijai, vilciens starp Madonu un Gulbeni varētu kursēt.

Augulis sacīja, ka piektdien Gulbenē pārrunāta arī šaursliežu dzelzceļa "Gulbenes-Alūksnes bānītis" nākotne. Mazbānīti plānots veidot arī kā kultūrnozīmīgu objektu. Pēc viņa teiktā, ir jāizveido fonds vai uzņēmums, kas varētu piesaistīt investorus un attīstīt mazbānīša darbību. Pašlaik tiek izstrādāts biznesa plāns, tāpēc pagaidām nav zināms, cik lielas investīcijas mazbānīša attīstībai nepieciešamas.

Pašlaik šaursliežu dzelzceļu "Gulbenes-Alūksnes bānītis" daļēji dotē valsts.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka vilciena maršrutu Rīga-Gulbene plāno saīsināt, proti, vilciens kursētu līdz stacijai Madona katru dienu, bet tālāka satiksme līdz Gulbenei tiktu nodrošināta ar autobusu. Līdz šim dīzeļvilciens Rīga-Gulbene-Rīga kursēja vien divas reizes nedēļā - piektdienās un svētdienās uz Gulbeni, bet sestdienās un pirmdienās atpakaļ. Pārējās dienās satiksme līdz Gulbenei tika nodrošināta ar autobusu no Pļaviņu dzelzceļa stacijas.

Kompensācijām pārvadātājiem par 2010.gadā sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem valsts budžetā paredzēts 61,1 miljons latu, bet par 2011.gadā sniegtajiem pakalpojumiem - 51,9 miljoni latu.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais