18. oktobrī uzsāktos deformēto šuvju remontdarbus uz tilta pār Daugavu Jēkabpilī nācies pabeigt agrāk nekā plānots, paveicot tikai pusi no darba – salabojot tikai vienu no tilta šuvēm, kas pašvaldībai izmaksās vairāk nekā 4000 latu, Neatkarīgo informē Jēkabpils domes Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs.
Viena no galvenajām tilta šuvēm bija sākusi sēsties, un, to atverot, tika konstatēts, ka remonts nav atliekams. Vēl neesot pārbaudītas divas mazākas tilta šuves, kādēļ neesot zināms to stāvoklis, kā arī iespējamās turpmāko remontdarbu izmaksas. Tiltu Jēkabpilī apsekošot Latvijas valsts ceļu speciālists, un pēc viņa slēdziena tiks lemts, vai atlikušie remontdarbi ir steidzami. Tiek lēsts, ka katras tilta mazās šuves remonts izmaksātu apmēram 3000 latu, turklāt pašvaldībai daudz līdzekļu nepieciešams arī satiksmes regulatoru atalgojumam.
Jēkabpils pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Bite norāda, ka tilta deformācijas šuvju, kas ražotas Francijā, kalpošanas laiks ir tikai trīs līdz četri gadi, bet nu jau pagājuši 4,5 gadi pēc remonta un ir pienācis laiks tās nomainīt. Garantijas laikā ik pēc sešiem mēnešiem SIA Viadukts pievilka stiprinājuma skrūves. Metāla tiltiem ar laidumu virs 150 metriem parasti izmanto metāla deformācijas šuves, kas ir četras reizes dārgākas un kam kalpošanas termiņš ir 10 gadu. Remontdarbos tādas dārdzības šuves gandrīz neizmanto, jo pārējo remontējamo konstrukciju garantijas laiks ir pieci gadi, tādējādi šajā laikā tāpat būtu jāiejaucas tilta darbībā.
Pēdējo reizi tilts pār Daugavu Jēkabpilī pēc Latvijas valsts ceļu pasūtījuma tika remontēts pirms 4,5 gadiem, un darbu garantijas laiks bijis trīs gadi.