Katrai saimniecei sava recepte kopā ar Anatola garšvielām

Iespējams, ka tikai McDonald’s ēstuvēs visā pasaulē garša ir vienāda, taču katrā virtuvē soļanka vai kotletes garšo citādi.

Tas ir saimnieces meistarstiķis, ko nokopēt nav iespējams un precīzi pierakstīt arī ne, jo izpratne par šķipsniņu sāls, drusku piparu un mazliet koriandra katram ir sava. Tā nu no vienādām garšvielām un izejvielām top unikālas maltītes.

Patlaban viens no vadošajiem garšvielu ražotājiem un izplatītājiem SIA Anatols, bija uzņēmums, kas jau 1992. gadā atrisināja problemātisko garšvielu jautājumu – veikalos parādījās krustnagliņas, smaržīgie pipari, kanēlis, muskatrieksts, koriandrs, kurkuma un vēl virkne citu garšvielu, kas padomju laikos bija tikai pavārgrāmatās lasāmi. Tā bija kā atpestīšana mājsaimniecēm, un katra steidza atgūt zaudēto – bija iestājusies garšvielu pārpilnība. Tagad jau kaislības norimušas un jautājums jau sen vairs nav par pieejamību, bet gan kvalitāti, jo konkurence garšvielu tirgū ir visai sīva. Domājot par to, kura ražotāja piedāvājumu labāk izvēlēties, vajadzētu zināt vienu patiesību – jo garšvielas ilgāk tiek uzglabātas, jo vairāk tās zaudē no sava aromāta un garšas īpašībām – īpaši tas attiecas uz smalcinātām garšvielām un to maisījumiem. SIA Anatols valdes priekšsēdētājs Anatolijs Kitins stāsta: «Mūsu ražotne atrodas Siguldā, un noliktavās preču ir pavisam maz. Visas garšvielas un to maisījumus sagatavojam un fasējam tikai pēc pasūtījuma un pieprasījuma, pamatā tie ir veikali, konditorejas un kulinārijas cehi. Tāpēc kaut vai tāda ierasta lieta kā malti melnie pipari ar SIA Anatols zīmolu veikalos būs svaigi un aromātiski – no ražotnes līdz veikala plauktam tie aizceļo dažās dienās. Cik ilgi ceļā pavada importētās garšvielas un kad tās ir ražotas,mēs varam tikai minēt. Protams, liela nozīme ir iepakojumam, kas saglabā smaržu un optimālo mitrumu.»

SIA Anatols piedāvā 72 dažādu nosaukumu produkciju, kas pagatavota no izejvielām, kuras iegādātas tajās valstīs, kur tās padodas vissmaržīgākās un ar visspēcīgāko garšu. Septiņpadsmit gadu laikā jau ir nostabilizējies piegādātāju loks un sadarbības partneri ir gan Irānā, Turcijā, Holandē, Vācijā, kā arī Latvijā. Anatolijs Kitins ar gandarījumu uzsver: «Latvijā aug vissmaržīgākās ķimenes, un gadā mēs no vietējiem audzētājiem iepērkam 8 līdz 10 tonnu šo smaržīgo sēklu. Mūsu pircēji citās valstīs Latvijas ķimenes ir īpaši iecienījuši.»

Jāteic, ka paveicies ir Siguldas apkārtnes saimniecēm – garšvielas var iegādāties tieši ražotnē, un tam ir divkāršs pozitīvs efekts – tās būs nule kā maltas un sagatavotas pārdošanai, var izvēlēties iepakojuma lielumu, sākot no 5 g paciņas līdz 1,5 kg pakai. Kā veicinošs faktors ir arī 8% cenas atlaide, ja pirkums tiek veikts tieši ražotnē. Varbūt tiešām ir vērts sastādīt garšvielu sarakstu tuvākajiem mēnešiem un aizbraukt uz Siguldu pēc svaigām eksotiskām un ne tik ļoti īpašām garšvielām?

Kaut arī šā gada astoņos mēnešos SIA Anatols ir strādājis tieši tādā pašā apjomā kā iepriekšējā gadā, apzinoties lielo konkurenci tirgū, arī šī sabiedrība ar ierobežotu atbildību domā par jaunu produktu ieviešanu tirgū. Uzņēmēja dzīvesbiedre Ināra papildina savas zināšanas LLU 4. kursā un daļu no iegūtajām zināšanām un jaunajām idejām vēlas ieviest ražošanā. Tikko ir uzsākta sauso biezputru ražošana, kuru pagatavošana prasa tikai dažas minūtes. Biezputras sastāvā ir kartupeļu pārslas, sausais piens un garšvielu maisījums. Paciņas saturu ieber traukā, pievieno karstu ūdeni, un pēc 3 minūtēm ir gatava biezputra. Biezputra ir safasēta paciņās, līdz ar to neaizņem ceļa somā vietu un to ir ērti ņemt līdzi tūristiem ceļojumos,sportistiem sporta un koristiem koncertu izbraukumos. Ātri, ērti, garšīgi.

Svarīgākais