Siguldas trase – spilgts punkts pasaules kartē

Arī pirms šā gada 17. septembra Siguldas bobsleja un kamaniņu trase bija starptautiskajā apritē, bet līdz ar jaunās mākslīgā ledus starta estakādes nodošanu ekspluatācijā tā ir kļuvusi vēl vairāk konkurētspējīga. Pasaulē bez Siguldas ir vēl piecas starta estakādes.

Trases valdes priekšsēdētājs Dainis Dukurs ir ļoti iepriecināts un patīkami pārsteigts, ka projekts ir īstenots četros mēnešos. Šis fakts ir lauzis iepriekšējos stereotipus par sadarbību ar būvniekiem, jo SIA Siguldas būvmeistars, kas konkursa kārtībā saņēma tiesības šo projektu realizēt, ir strādājis godprātīgi, kvalitatīvi, ātri un radoši. «Tagad manas domas par būvniecības procesu ir stipri mainījušās, un es drošāk uzņemšos jaunu projektu virzīšanu. Būvnieki strādāja teicami!»

Ideja par mākslīgā ledus starta estakādes būvniecību pieder Latvijas bobsleja federācijai (LBF) un Latvijas kamaniņu sporta federācijai. Sākumā starta estakādi bija plānots būvēt Ventspilī, tomēr dzīve ieviesa savas korekcijas. Dainis Dukurs spriež, ka zināmā mērā pat labi, ka projektu realizēja tieši Siguldā, – tagad viss ir vienuviet, un gan mūsu sportistiem, gan citu valstu komandām, kas Siguldā organizē treniņnometnes, ir iespējams saņemt pilnu pakalpojumu klāstu. Projekts ir ļoti veiksmīgs, jo Arho speciālistiem bija iespēja iepazīties ar labākajiem paraugiem Eiropā. Šopavasar stafeti pārņēma būvkompānija, un jau augustā tika uzklāts pirmais ledus. Todien gaisa temperatūra sasniedza +25 grādus, bet viss noritēja tieši tā, kā bija plānots, – arī tik siltā laikā starta estakādi var izmantot! Papildus mākslīgā ledus starta estakādei izbūvēts sintētiskā seguma iesildīšanās celiņš. Jauno estakādi jau izmēģinājis pasaules čempions skeletonā un atzinis to par ļoti labu. Arī skeletonisti jau trenējas, un tiek gaidīti bobslejisti, lai izsaka savu viedokli. Jau tagad zināms, ka vajadzēs uzlabot bremzēšanas tehnoloģiju, bet tas ir salīdzinoši neliels darbiņš, kas vienkārši jāpadara.

Siguldas trase ir izslavēta ar savu labo ledus kvalitāti un augsto servisu, un te nu paldies pienākas darbiniekiem. Laika gaitā kolektīvsir izkristalizējies, un šeit strādā tikai tie, kam Siguldas trase ir daļa no dzīves. Dainis Dukurs īpaši atzīmē aukstuma iekārtu operatorus, kas ir ļoti specifiska profesija, un ledus meistarus, kas ir ja ne paši labākie, tad vismaz otrie labākie pasaulē noteikti.

Kā jau ierasts, arī šogad Siguldā notiek Krievijas komandu treniņnometne bobslejistiem un skeletonistiem, kā arī turpmāk sezonā trases laiki jau praktiski ir rezervēti. Trenēsies mūsu skeletonisti, kamaniņbraucēji un bobslejisti, un pa vidu jāspēj izbrīvēt laiku citu valstu komandām, kas jau pieteikušas treniņnometnes. «Būs rūpīgi jāplāno trases laiks, jo nākamā gada pavasarī notiks ziemas olimpiskās spēles Vankūverā un visi šiem startiem grib sagatavoties ļoti labi, tāpēc nepieciešams kvalitatīvs ledus. Atzīmēšu, ka Krievijas komanda par labu Siguldai atteikusies no treniņnometnes Itālijā un Vācijā.»

Siguldas trase ir visīstākā eksporta prece – citu valstu sportisti šeit ne tikai trenējas, bet arī dzīvo, pusdieno un vakariņo, izmanto sporta zāles, nomā automašīnas un izklaidējas. Tas ir reāls ieguvums Siguldas uzņēmējiem.

Rudens ir visaktīvākais tūrisma periods Siguldā, un daudzi grib redzēt arī bobsleja un kamaniņu trasi. Tas ir iespējams, un trases direktors pat priecājas, ka cilvēkiem ir interese par šo objektu. Kaut kādas izklaides jau arī varēs izbaudīt,bet vislielākais pārsteigums tūristiem tiks sagādāts nākamgad, kad būs gatavs kāds īpašs braucamrīks. Kas tas ir un kā izskatīsies, trases saimnieks neatklāj.

Latvijā

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm ir jāļauj ieviest atšķirīgus un konkrētās valsts klimatiskajiem apstākļiem atbilstošus pasākumus, aģentūrai LETA pauda biedrības "Zemnieku saeima" ārpolitikas eksperts un Apvienības par ilgtspējīgu lauksaimniecību un lauku vidi valdes loceklis Valters Zelčs.