NEATKARĪGĀ OGRĒ. Konkurētspējīga izglītība

VĒRTĪBA. Izglītība ir pamatu pamats, lai cilvēks spētu dzīvē ko sasniegt, uzskata Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs Publicitātes © Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Ogres 1. vidusskolā mācās vairāk nekā tūkstoš audzēkņu, strādā spēcīgs simts pedagogu kolektīvs un cieņā tiek turētas tādas vērtības kā nemitīga pilnveide un jauninājumu ieviešana mācību procesā, kompetenču izglītība, sadarbība ar citām organizācijām, kā arī pieņemoša un labvēlīga attieksme un gaisotne. «Kaut arī esam liela skola, labi apzināmies, ka spēks slēpjas tieši sadarbībā,» atzīst skolas direktors Igors Grigorjevs.

Domājot par nākotni

Šis ir pirmais gads, kad Ogres 1. vidusskolā darbojas Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Bērnu un jauniešu universitāte. Tas ir izglītojošu nodarbību cikls, kura mērķis ir veicināt bērnu un jauniešu interesi par zinātni un tehnoloģijām, kā arī atklāt viņiem nākotnes studiju un karjeras iespējas inženierzinātņu jomās. Nodarbības domātas 2. līdz 9. klašu skolēniem, turklāt pieejamas visu Ogres novadā esošo izglītības iestāžu audzēkņiem. Tās vada RTU mācībspēki un studenti - katru mēnesi no citas fakultātes. «Bērnu un jauniešu interese par šīm nodarbībām ir tik liela, ka visus gribētājus pat nespējām uzņemt. Līdzšinējie rezultāti gandarī, jo apmeklējums ir ļoti labs, un redzams, ka bērniem ir interesanti, viņi praktiski darbojas un gūst no tā prieku,» novērojumos dalās I. Grigorjevs.

Uzbūvē savu vidusskolu pats!

Nav noslēpums, ka no 2020. gada 1. septembra 1., 4., 7. un 10. klasēs visās skolās Latvijā sāks īstenot pakāpeniskas pārmaiņas mācību saturā un pieejā. Izrādās, Ogres 1. vidusskolā dažādi jaunajā kompetenču pieejā balstītās sistēmas elementi iepriekšējo divu gadu laikā jau apgūti - mācību iestāde bija viena no 100 Latvijas pilotskolām, kas šo pieeju aprobēja un izmēģināja praksē. Kā norāda direktors, pilotprojekta ietvaros tika veiktas izmaiņas stundu sarakstos un veidā, kā organizēts mācību darbs, piemēram, vienā noteiktā laika periodā skolēni intensīvāk apguva dabaszinības, citā - sociālās zinības. Mācījās arī pedagogi, kuri projekta gaitā iegūtās atziņas un idejas pēc tam mēģināja īstenot savās klasēs.

Visbūtiskākās izmaiņas jaunajā mācību saturā pamanīs vidusskolēni. «Līdz šim valstī bija noteiktai četri izglītības programmu varianti ar nelielām skolas piedāvātajām variācijām. Patlaban skolai ir piešķirta krietni lielāka rīcības brīvība sava unikālā piedāvājuma izveidē,» stāsta I. Grigorjevs. «Kāda būs mūsu īpašā pieeja? Katram skolēnam tiks dota iespēja tajās robežās, ko skola piedāvā, izveidot savu individuālo plānu. Ne velti mūsu sauklis skan: «Veido savu vidusskolu pats!» Valstī kopumā ir iespējami divpadsmit padziļināti kursi, mēs piedāvāsim astoņus, no kuriem skolēns pats varēs izvēlēties trīs sev visnozīmīgākos. Uzskatu, ka šāds piedāvājums ļaus precīzāk pielāgoties bērnu interesēm un vēlmēm.»

Jau no nākamā mācību gada desmito klašu skolēniem tiks piedāvāta neklātienes programma, kas aizvietos pašreizējo vakara programmu. Darbības principi gan nemainīsies - joprojām tiks īstenotas divas vispārējās vidējās izglītības programmas, proti, Vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programma un Vispārējās vidējās izglītības izlīdzinošā programma.

Atbalsts visiem

Katrs bērns ir pelnījis iespējami labākos apstākļus ikvienā savas attīstības pakāpē, bet jo sevišķi svarīgi tas ir izglītības jomā. Mēdz būt, ka kādam mācības padodas krietni grūtāk nekā viņa vienaudžiem, savukārt citos gadījumos skaidri redzams - bērns ir īpaši apdāvināts. «Mēs meklējam dažādus veidus un formas, kā strādāt ar bērniem, kuriem konstatētas mācīšanās grūtības, kā viņiem palīdzēt. Viens no veidiem ir mazāku mācību grupu veidošana atsevišķos priekšmetos. Raugi, daļu mācību vielas šie bērni apgūst lielajā klasē kopā ar pārējiem, bet, piemēram, latviešu valodu mācās nelielās grupās,» skaidro I. Grigorjevs. Viņš uzsver - ne mazāk būtiski ir nezaudēt talantīgos bērnus, tādēļ jau otro gadu pēc kārtas sekmīgi darbojas olimpiskās komandas. Kāda ir to būtība? Bērni nelielās grupiņās - minimums ir trīs cilvēki - pedagoga vadībā mērķtiecīgi gatavojas mācību priekšmetu olimpiādēm. Rezultāti rāda, ka šāda kārtība nes augļus. Šobrīd dalībai valsts olimpiādē dažādos mācību priekšmetos uzaicināti jau astoņi Ogres 1. vidusskolas audzēkņi.

Svarīgākais