Ne katram ir sava personīgā automašīna, bet ikdienā jāmēro ceļa gabals, ko kājām grūti vai pat neiespējami pieveikt.
Šādos gadījumos talkā nāk sabiedriskais transports. Lai arī krīzes un nepietiekamā finansējuma ietekmē daudzviet samazināti reisi un arī biļešu cenas regulāri pieaug, sabiedriskajam transportam bija, ir un būs nozīmīga loma cilvēku ikdienā.
"Cenšamies noturēties virs ūdens un izdzīvot šajos nebūt ne vieglajos laikos. Mūsu galvenā prioritāte ir saglabāt esošo maršrutu tīklu Aizkraukles rajona robežās un nodrošināt pasažieru pārvadājumu kvalitāti atbilstoši normatīvajiem aktiem. Svarīgs nosacījums izdzīvošanai bija uzvara Aizkraukles rajona padomes izsludinātajā konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos. Noslēdzām konsorcija līgumu uz 12 gadiem," vaicāta par situāciju SIA Aizkraukles ATU, saka valdes locekle Aija Ciganoviča. Viņa atzīst, ka pasažieru plūsma ir samazinājusies, jo cilvēki rūpīgi izvērtē katra brauciena nepieciešamību un savu maksātspēju, bet situācija nav tik dramatiska, lai masveidā iepirktu mazas ietilpības autobusus vai ieviestu būtiskas izmaiņas maršrutos. "Protams, mums ir jauni autobusi ar 30 vietām, kas domāti izmantošanai reģiona ietvaros, bet problēma gandrīz vienmēr ir tā, ka vienā virzienā pasažieru ir ļoti daudz, savukārt atpakaļ – maz. Ir maršruti, kuros uz vienu pusi nepieciešams lielas ietilpības autobuss, bet atpakaļceļā pietiktu arī ar 10 vietām. Uzņēmumam ir finansiāli neizdevīgi turēt autobusu ar mazu ietilpību vienam maršrutam. Jebkura transporta vienība, kas ir uzņēmumā, prasa finansiālos ieguldījumus, tādēļ mēs maksimāli cenšamies sabalansēt vajadzības ar iespējām. Labāk lai ir mazāk transporta vienību, toties esošās tiek intensīvi izmantotas," stāsta A. Ciganoviča.
Intensīvas izmantošanas apstākļos nolietojas jebkura tehnika, un arī autobusi nav izņēmums, tāpēc ir ļoti svarīgi autoparku regulāri atjaunot. SIA Aizkraukles ATU pēdējais pirkums tika veikts 2008. gadā, kad uzņēmums iegādājās sešus jaunus autobusus. Šobrīd, ņemot vērā valsts dotāciju samazinājumu, pirkums sevi pilnībā attaisnojis, jo vismaz pāris turpmākos gadus nav nepieciešams iegādāties jaunas transporta vienības. "Transporta kalpošanas ilgumu ietekmē ne tikai tā izmantošanas intensitāte, bet arī ceļu kvalitāte. Mums ir liels prieks par to, ka beidzot notiek autoceļa Aizkraukle–Sece rekonstrukcija, jo līdz šim tas bija lielākais sāpju bērns, praktiski neizbraucams. Pērnā gada rudenī remontdarbi tika uzsākti, un ceram, ka šogad tiks pabeigti," gandarījumu neslēpj A. Ciganoviča.