Starptautiskā projektā aktualizē lasīšanas un valodu prasmes

SVEŠVALODAS. Angļu valodas skolotājas Ilona Fiļipova un Irēna Kalniņa kopā ar bērniem pagājušajā vasarā devās uz Itāliju. Viņas atzīst, ka bērni pēc brauciena un tikšanās ar citu valstu pārstāvjiem uz svešvalodu zināšanām skatās savādāk – ir novērtēts, ka brīva komunikācija svešvalodās paver daudzas durvis © Publicitātes foto

Bauskas 2. vidusskola jau daudzus gadus aktīvi strādā, lai visu vecumu skolēniem būtu iespēja jau skolā apgūt prasmes, kas vēlāk lieti noderēs dzīvē, kā arī rod arvien jaunus risinājumus, lai zinības tiktu apgūtas efektīvi un mērķtiecīgi. Skolas direktore Vera Grigorjeva uzsver, ka viena no skolas prioritātēm un šodienas skolas izaicinājumiem ir sagatavot bērnus un jauniešus sekmīgai nākotnei mainīgā pasaulē.

Kopš 2015./2016. mācību gada Bauskas 2. vidusskolas pedagogi un skolēni ir iesaistījušies jaunā starptautiskā projektā. Projekts Booktrailers and Videostorytelling: How to teach and learn reading appreciation (Grāmatu treilers un video stāstu stāstīšana: kā mācīt un mācīties novērtēt lasīšanu) darbojas Erasmus+Starpskolu stratēģisko partnerību skolu izglītības sektora programmā, kurā iesaistītas sešas skolas no šādām valstīm: Itālijas (koordinējošā), Spānijas, Rumānijas, Grieķijas, Apvienotās Karalistes un Latvijas. Projekta ideja ir lasītprasmes veicināšana sākumskolas posmā, kā arī IT pielietojums šo prasmju papildināšanai.

Projekta iesākumā tika noteikti pirmie darbi: klašu grupu atlase (4.-6. klase); lasāmvielas izvēle; projekta darba grupas noteikšana - angļu un latviešu valodu skolotāji attiecīgajā posmā. Kad darba grupas ir izvēlētas, notiek skolēnu iepazīstināšana ar jau paveikto un nākamiem projekta uzdevumiem. Projekta ideja ir ne tikai skolēnu lasītprasmes uzlabošana, bet arī iesaiste trijos starptautiskos teatralizētos pasākumos Itālijā, Spānijā un Apvienotajā Karalistē.

Pagājušā mācību gada laikā notika darbu sagatavošanas pasākumi: skolotāju vienošanās, apmācības un scenārija izstrāde. Maijā projekta koordinatoram - Itālijas skolai - tika iesniegta filma par vienu no izvēlētajām pasakām - Sprīdītis. Filmā tiks fiksēta gan grāmatas lasīšana, gan zīmējumu veidošana, gan vēlāk arī atsevišķi pasaku lugas fragmenti. Skolēni ar lielu aizrautību veidoja šo mākslas darbu. Visatbildīgākā loma bija 9.b klases skolēnam Aigaram Miķelsonam, jo viņš gan filmēja, gan veica uzfilmētā materiāla montāžu. Šo filmu bērni prezentēja Sicīlijā - pirmajā tikšanās festivālā. Satiekoties ar skolēniem no citām valstīm, bērni izjuta, cik svarīga loma ir valodu zināšanai un spējai brīvi komunicēt ar citu valstu pārstāvjiem.

Projekta pirmā un otrā tikšanās notika Madzārā del Vallo Itālijā - skolā, kura ir projekta vadošais partneris, trešā - Volā Grieķijā. Pirmais festivāls notika Itālijā 2016. gada septembra beigās, kur piedalījās arī mūsu skolas skolēni - Aigars Miķelsons (9.a klase), Magda Ivzāne (7.b klase) un Emīls Upenieks (7.a klase). Skolu pārstāvēja angļu valodas skolotājas Irēna Kalniņa, Ilona Fiļipova, Anita Avotiņa un Inga Grišule un latviešu valodas skolotājas Kristīne Hutornaja un Daila Simsone. Kopā ar skolas pedagogiem un partneriem tika apspriests, kā efektīvāk motivēt skolēnus lasīt šodien, akcentējot lasītprasmes vērtību. Projekta partneri no sešām valstīm kopīgi analizēja paveikto: par kādu no konkrētajā valstī populāriem stāstiem bērniem sagatavotas filmas, kas rosina lasīt prieku un attiecīgi arī lasīt prasmi.

Lai piedalītos nākamajā braucienā uz Lielbritāniju 2017. gada martā, ir izsludināts konkurss. Skolēni izrāda ļoti lielu interesi un aktivitāti, jo iespējas aizbraukt būs tikai trim bērniem.

Vienlaikus ar līdzdalību projektā, lai veicinātu lasīšanas tradīcijas, sākumskolā ir izveidots svešvalodas kabinets ar iespēju mācību procesā izmantot jaunākās tehnoloģijas. Darbam stundā skolēniem ir pieejami planšetdatori, ka arī ir interaktīva tāfele, ar kuru palīdzību ir iespēja mācību stundu padarīt par ļoti interesantu un aizraujošu procesu.

2017. gadā jūnijā visu valstu pārstāvji ieradīsies Bauskas 2. vidusskolā, lai apkopotu paveikto un apciemotu mūsu skaisto valsti.



Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais