Mūsdienu sabiedrībā nozīmīga tās daļa dzīvo it kā divās pasaulēs: reālajā un virtuālajā. Lai informācijas sabiedrībā cilvēks būtu veiksmīgs – spētu iekļauties sabiedrībā, dibināt sociālos kontaktus, mācīties un pilnveidot sevi, atrast darbu, pat veikt ikdienā nepieciešamos maksājumus, viņam ir jābūt veiksmīgam abās šajās pasaulēs.
Ventspilī šo mūsdienīgo funkciju - palīdzēt cilvēkiem veiksmīgi iekļauties informācijas sabiedrībā - kvalitatīvi un inovatīvi veic pašvaldības iestāde Ventspils Digitālais centrs.
Šodien tehnoloģiju piedāvājums ir milzīgs un visaptverošs, tas nemitīgi mainās, papildinās, aptver cilvēku gluži vai visā viņa dzīves laikā un mudina tās izmantot, sākot no pirmsskolas vecuma mazuļa līdz sirmgalvim. Tādēļ Ventspils Digitālais centrs (VDC), piekrītot uzņēmēja, filantropa un tehnoloģiju speciālista Bila Geitsa domai, ka «vēl nekad vēsturē inovācijas nav sniegušas tik daudz iespēju tik daudziem cilvēkiem tik īsā laikā», nemitīgi paplašina savu piedāvājumu iedzīvotāju apmācībām jēgpilnam tehnoloģiju lietojumam.
Pateicoties Ventspils pilsētas pašvaldības pieņemtajai Rīcības programmai datorprasmju apguvei Ventspils pilsētas vispārizglītojošajās skolās 2015.-2018. gadam, VDC piecas dienas nedēļā kļuvis par sava veida tehnoloģiju skolu, kurā daudzveidīgas zināšanas un prasmes apgūst jaunie ventspilnieki, sākot no sešu gadu vecumam līdz 12. klases absolventam vai Ventspils Tehnikuma audzēknim.
Minētās rīcības programmas ietvaros organizētās tehnoloģiju apmācības ir bezmaksas interešu izglītības nodarbības. Laika posmā no 2015. gada oktobra līdz 2016. gada maija nogalei Ventspils Digitālā centra tehnoloģiju nodarbībās darbojās 300 Ventspils skolēnu. Tādējādi ļoti plašam skolēnu lokam atbilstoši viņu vecumam un prasmēm tika piedāvāta unikāla iespēja apgūt digitālā foto un video pamatus, datorgrafikas un datoranimācijas pamatus, datorzinību pamatus, mājaslapu izveidi ar un bez programmēšanas, digitālās mājturības prasmes. Skolēniem tika nodrošināts ļoti plašs programmēšanas kurss, gan programmēšanas pamati sākumskolēniem un pamatskolēniem, gan programmēšanas apmācības vidusskolēniem, izmantojot Microsoft IT akadēmijas un START(IT) sagatavotos materiālus. Sadarbībā ar uzņēmumu Learn IT Ventspils Digitālais centrs piedāvāja arī algoritmiskās un loģiskās domāšanas nodarbības. Kopumā 2015./2016. m. g. katru nedēļu digitālajā centrā tika organizēta 21 skolēna tehnoloģiju nodarbību grupa.
2016. gada septembrī tehnoloģiju nodarbību piedāvājums paplašināsies, papildinoties ar robotikas, trīsdimensiju datorgrafikas un mājaslapu/aplikāciju dizaina aktivitātēm. Nodarbību vadīšanai Ventspils Digitālais centrs ir piesaistījis plašu IT nozares profesionāļu loku, skolēni darbojas programmētāja, maketētāja, IT projektu vadītāja, jauno mediju speciālista u.c. zinošu un inovācijām atvērtu pasniedzēju vadībā.
Ventspils Digitālajam centram ir mērķtiecīgs uzstādījums sniegt arī pedagogiem tās inovatīvās prasmes un zināšanas, kas tiek piedāvātas skolēniem tehnoloģiju interešu izglītības nodarbībās, lai pedagogi sadarbībā ar skolēniem varētu organizēt mūsdienīgāku mācību procesu skolā un neatpaliktu no skolēniem savās spējās aktīvi lietot tehnoloģijas.
Ļoti svarīga arī Ventspils Digitālajam centram šķiet pilsētas senioru apmācība tehnoloģiju lietošanā, galvenokārt jau tādēļ, lai arī sirmgalvji spētu mūsdienīgi veikt komunālos maksājumus un izmantot sociālos tīklus saziņai ar tuviniekiem. Šī vecumposma ļaudīm sniegtas arī zināšanas datorzinību pamatu apguvei gan latviešu, gan krievu valodā.
Izzinot Ventspils iedzīvotāju vēlmes, tiek organizētas daudzveidīgas apmācības. Uzņēmēji darbinieku kvalifikācijas celšanai aktīvi izmanto digitālā centra sniegtās iespējas: apmācības par eparakstu, programmu AutoCad, SketchUp, Autodesk Investor, Adobe Photoshop lietošanu dažādos līmeņos, C programmēšanas valodas pamatus, animācijas filmu veidošanu.
2015. gadā VDC dažādās izglītības programmās un aktivitātēs iesaistījušies vairāk nekā 2000 Ventspils iedzīvotāju un interesentu. Jau šī gada septiņos mēnešos VDC piedāvājumu izmantojuši 1300 interesentu.