Sociālo lietu pārvalde ievieš mūsdienīgus risinājumus

DAUGAVPILS Sociālo lietu pārvalde sistemātiski veic iedzīvotāju un darbinieku apmācību, lai viņi apgūtu nepieciešamās zināšanas mūsdienu tehnoloģiju izmantošanai un klientu motivēšanai sociālās palīdzības pieteikumus iesniegt attālināti © Publicitātes foto

Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldē (SLP) jaunu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības veidu ieviešanai tiek veikta starpinstitucionāla sadarbība ar nevalstiskajām organizācijām, valsts un pašvaldības iestādēm, kā arī starpprofesionāla sadarbība.

Klientu apmierinātībai, kā arī jaunu sociālo pabalstu un sociālo pakalpojumu ieviešanai notika klientu anketēšana, savukārt sociālo pakalpojumu un palīdzības kvalitātes uzlabošanai ir veikta struktūrvienību infrastruktūras modernizācija. Vienlaikus ir uzlabota pakalpojumu pieejamība klienta dzīvesvietā - tagad arī dažādos pilsētas mikrorajonos uz vietas ir iespēja saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību.

Taupa laiku - pieteikumus iesniedz elektroniski

Pēdējo mēnešu laikā visi Sociālo lietu pārvaldes publiskie pakalpojumi ir elektronizēti, izmantojot epakalpojumu Eiesniegums iestādei, kuru piedāvā vienotais valsts un pašvaldību pakalpojumu portāls www.latvija.lv. Tādējādi visiem Daugavpils iedzīvotājiem ir radīta pilnvērtīga iespēja pieteikties visiem sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu veidiem SLP mājaslapas www.soclp.lv. Epakalpojumu ieviešanai tika veltīti Eprasmju nedēļas pasākumi Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldē. Martā notika trīs grupas nodarbības vairāk nekā 50 SLP darbiniekiem, kuri veic klientu pieņemšanu. Nodarbību rezultātā visi apmācību dalībnieki ieguva iemaņas paskaidrot klientiem, kā, nestāvot rindās, ietaupīt savu vai savu tuvinieku laiku un elektroniski pieteikties Daugavpils pašvaldības piedāvātajai sociālajai palīdzībai un sociālajiem pakalpojumiem. Vienlaikus šā pakalpojuma lietošanai ir izstrādāta detalizēta rokasgrāmata klientiem.

Aprīlī Sociālo lietu pārvalde ir saņēmusi vairāk nekā 70 elektronisko klientu. Tie ir cilvēki, kuri vai nu izgājuši apmācību, kas SLP notiek katru ceturtdienu, vai patstāvīgi apguvuši rokasgrāmatu, kuru atrada SLP vietnē www.soclp.lv. Kopumā 2016. gadā iepriekšminētās apmācības veikuši vairāk nekā 120 cilvēku. Vidējais klientu vecums, kuri izmantojuši elektronisko pieteikšanās veidu, ir 36-46 gadi. Pārsvarā tie ir strādājoši cilvēki, kas pretendē uz trūcīgās vai maznodrošinātās personas statusu, lai saņemtu visus sociālās palīdzības veidus, ko paredz šis statuss, kā arī daudzbērnu ģimenes. Daudz ir arī to cilvēku, kuri palīdzēja saviem gados vecākajiem radiem un paziņām pieteikties sociālajai palīdzībai elektroniski. Tie ir veco ļaužu radinieki vai aizbildņi, kuriem ir ģenerālās pilnvaras par tiesībām likumīgi pārstāvēt veco cilvēku. Bērni un mazbērni iesniegumus elektroniski palīdz iesniegt arī tiem pensionāriem, kuri saņem pensiju bankas kontā un kuriem ir pieslēgums interneta bankai.

Klientu atsauksmes par iespēju iesniegt iesniegumu elektroniski ir ļoti pozitīvas. Viņi ir gandarīti par šo pakalpojumu, jo iesniegšanas procedūra nav sarežģīta, tā ietaupa daudz laika un dod iespēju nekavēt darbu un nestāvēt rindās.

Pagarina maznodrošinātā statusa termiņu

2016. gada 3. maijā stājās spēkā 2016. gada 15. aprīlī pieņemtie grozījumi Daugavpils pilsētas domes Saistošajos noteikumos Nr. 4 Ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšana par maznodrošinātu. Saskaņā ar grozījumiem turpmāk maznodrošinātās ģimenes (personas) statuss tiks piešķirts darbspējīgām personām uz sešiem mēnešiem (iepriekš trīs mēnešiem). Vienlaikus grozījumi nosaka, ka ģimenēm, kurās ir trīs un vairāk bērnu, maznodrošinātās ģimenes (personas) statuss tiks piešķirts uz 12 mēnešiem. Jāpiebilst, ka arī pensijas vecuma personām saskaņā ar Saistošajiem noteikumiem Nr. 4 maznodrošinātās ģimenes (personas) statuss tiek piešķirts uz 12 mēnešiem. Šis jauninājums dos iespēju SLP darbspējīgiem klientiem, kuriem ir piešķirts minētais statuss, divreiz retāk griezties Sociālo lietu pārvaldē tā atjaunošanai, kas savukārt manāmi samazinās pieprasītāju rindas.