A/s Cesvaines piens ražotie produkti – piens, kefīrs, paniņas, rjaženka, krējums, jogurts un siers – ir pazīstami un cilvēku iecienīti visā Latvijā.
2009. gadā Madonas novada lielākais uzņēmums spēra nozīmīgu soli attīstībā, veiksmīgi realizējot iekārtu un cehu modernizācijas projektus. "Modernizējot ražošanu, esam pilnveidojuši produkcijas kvalitāti un funkcionāli uzlabojuši uzņēmuma darbību," saka a/s Cesvaines piens izpilddirektore un valdes locekle Dzintra Simsone.
Uzņēmuma siera ceha rekonstrukcijas darbi tika sākti pērn, marta beigās, un jau 15. decembrī ražotnes rekonstrukcija veiksmīgi noslēdzās, kā rezultātā tapis jauns un moderns centrālais piena pirmapstrādes cehs, darbu sākusi jauna piena pirmapstrādes līnija, ieviesta centralizētā mazgāšanas sistēma. Uzlaboti arī darba apstākļi – izremontētas strādnieku ģērbtuves, tādējādi telpas nu ir plašas, modernas un Eiropas Savienības prasībām atbilstošas. Kā ģenerāluzņēmējs projektā darbojās SIA Rūja un dēli, montāžas darbus veica SIA Friteks, bet iekārtas piegādāja SIA Citur. Kopumā projektā tika ieguldīti ap 800 000 latu, no kuriem 48 procentus sastādīja Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi. Ražotnes kopējā platība ir 6000 kvadrātmetru.
"Lai uzņēmums attīstītos, ir jāiet līdzi laikam, tādēļ nevienam pat neradās šaubas par modernizācijas nepieciešamību un lietderību. Mums ir liels prieks par rekonstrukcijas rezultātu, jo ar jauno iekārtu palīdzību esam spējuši samazināt ražošanas izmaksas un pilnveidot produkcijas kvalitāti. Turklāt vienmēr ir patīkami strādāt modernās un skaistās telpās," atzīst Dz. Simsone, piebilstot, ka veiktie uzlabojumi ir drošs pamats, lai domātu par attīstības iespējām eksporta tirgū. Šobrīd a/s Cesvaines piens ražotās produkcijas noieta tirgus ir vietējais, bet uzņēmuma vadības skats vēršas arī aiz mūsu valsts robežām – Austrumeiropas virzienā. Valdes priekšsēdētāja Dace Eglīte apstiprina, ka notiek plānošanas process, bijušas arī sarunas par eksporta iespējām uz konkrētām valstīm, tomēr priekšā vēl pamatīgs analītisks un praktisks darbs. "Mūsuprāt, potenciālie eksporta tirgi ir bijušās NVS valstis un Tuvie Austrumi, piemēram, Uzbekistāna, Kazahstāna. Jā, arī Krievija, bet šīs valsts tirgus, lai arī liels, ir riskants un visai neprognozējams." Kā galveno eksporta produktu viņa min sieru, jo tā priekšrocība ir pietiekami ilgs derīguma termiņš.
Konkurences apstākļos būtiska ir ne tikai kvalitāte un māka ražojumus sekmīgi virzīt tirgū, bet arī piedāvājuma daudzveidība un pārsteiguma elements. D. Eglīte nenoliedz, ka līdz ar jauno ražotni uzņēmums plāno sākt kāda jauna produkta ražošanu, līdztekus nodrošinot patērētājus ar jau ierasto sortimentu. Viens no variantiem – ražot tādu produktu, kas nav domāts masu patēriņam un kuram ir pievienotā vērtība, piemēram, krējumu ar bifido piedevām. Zinātniskajos pētījumos noskaidrots, ka bifido baktērijas labvēlīgi ietekmē cilvēka veselību – uzlabo zarna trakta mikrofloru un aktivizē organisma imūno sistēmu.
A/s Cesvaines piens nesenākais veikums produktu klāsta papildināšanā ir svaigais biezpiens Cesvaine, kas veikalu plauktos parādījās pirms septiņiem mēnešiem. Šis produkts top a/s Siera nams mājas siera ražotnē. Jau iepriekš ziņots, ka a/s Siera nams ir pārcēlusi mājas siera ražotni, kas atbilst Eiropas Savienības prasībām, no Stelpes ražotnes uz a/s Cesvaines piens un abu uzņēmumu sadarbība izvērsusies gana plaša – a/s Cesvaines piens pamatdarbība kopš 1. janvāra saistīta tikai ar piena produktu ražošanu, bet par produkcijas realizāciju pilnībā atbild un rūpējas a/s Siera nams.