Noord Natie Ventspils termināla pamatdarbība saistās ar ģenerālkravu apstrādi, kas bieži ir nestandarta, un katras kravas pārvietošanai un nostiprināšanai ir nepieciešama inovatīva pieeja.
Noord Natie Ventspils termināla (vai NNVT) speciālisti izstrādā unikālus risinājumus, lai tā droši tiktu pārvietota no kuģa uz noliktavu, dzelzceļa platformu, iekrauta autofurgonos vai otrādi.
Vairāk stāsta Noord Natie Ventspils termināla valdes locekle Viktorija Zeļenkeviča.
– Kāds kopumā ir bijis pagājušais gads, un ko gaidāt no šā?
– Pagājušajā gadā mums ir izdevies strādāt ar peļņu, un, vērtējot šā gada pirmā pusgada rādītājus, ceram, ka šogad rezultāts nebūs sliktāks par iepriekšējā gada rādītājiem. Vienlaikus jāatzīst, ka ir jūtama Krievijas un Ukrainas notikumu ietekme un vēl arvien nav zudušas pasaules ekonomiskās krīzes atstātās sekas.
– No Ventspils ir aizgājusi prāmju līnija Finnlines, ko apkalpoja termināls. Vai tas būtiski ietekmēs prāmju kravu apgrozījumu?
– Sava ietekme tam noteikti ir, bet ir jāsaprot arī šis prāmju līnijas operators – kravu apgrozījums no Ventspils nebija tik liels, lai uzturētu regulāro prāmju satiksmi. Taču mēs nesēžam rokas klēpī salikuši, bet rīkojamies, lai piesaistītu Ventspilij un mūsu terminālam jaunus kravu pārvadātājus. Šogad jau ir realizēts viens ASV kompānijas prāmja reiss no Baltimoras, kas atveda kravu tālākai nosūtīšanai uz Krieviju. Atsauksmes par šo reisu ir pozitīvas, tāpēc ir noslēgts līgums par turpmāko sadarbību. Tas nozīmē, ka šī kompānija perspektīvā ir gatava izmantot Ventspils ostu un konkrēti Noord Natie Ventspils terminālu kravu piegādēm no ASV uz Krieviju un Eiropas valstīm.
Veiksmīgi turpina darboties Stena Line prāmju līnijas no Ventspils uz Vāciju un Zviedriju, kas apkalpo gan pasažierus, gan veic kravu pārvadājumus.
– Noord Natie Ventspils termināls vienmēr ir bijis viens no tiem, kas gatavi pielāgoties klienta vēlmēm un vajadzībām. Tam nepieciešama ne tikai elastīga pieeja, bet arī ļoti labi sagatavoti speciālisti, kas katrai unikālai situācijai spēj radīt inovatīvu pieeju.
– Jā, to, ko spēj mūsu speciālisti visās darbības jomās, var izdarīt tikai tiešām augstas klases profesionāļi. Mēs cenšamies atbalstīt savus darbiniekus gan viņu profesionālajā izaugsmē, nodrošinot apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanu, gan personīgajā dzīvē, radot draudzīgu, uz savstarpēju cieņu balstītu darba atmosfēru.
Varbūt tieši tāpēc viņi ir tik lojāli savai darbavietai un katru jaunu problēmu uzņem kā personīgu izaicinājumu, kas uzlabo viņu profesionālās spējas un sniedz pārliecību par saviem spēkiem. Kravas ir ļoti dažādas, un tikpat dažādi ir iespējamie risinājumi, piemēram, varētu šķist, ka cukura pārkraušana nevar būt sarežģīta. Jā, nekā unikāla tajā nav, taču viena kravu apstrādes tehnoloģija tiek izmantota, ja cukurs ir 50 kg maisos, un pilnīgi cita jāizmanto, lai pārkrautu cukuru 1 tonnu smagos iepakojumos.
Īpaša pieeja vajadzīga lielgabarīta ģenerālkravu apstrādē, piemēram, esam pārvadājuši rūpnīcu iekārtas un šogad arī kalnrūpniecības tehniku. Katrs gadījums ir unikāls, – mēs nebaidāmies uzņemties atbildību, lai krava tiktu pārkrauta kvalitatīvi un tā sasniegtu galamērķi nesabojāta.
– Termināls nevar pastāvēt pats par sevi – tam nepieciešama gan pakārtota infrastruktūra – dzelzceļa un auto pievedceļi, gan atbilstošs kuģu ceļu garums un platums. Kā jūs vērtējat Ventspils brīvostas infrastruktūru?
– Ik gadu Ventspils brīvostas pārvalde veic miljoniem eiro vērtus ieguldījumus infrastruktūras pilnveidošanā un atbalsta arī terminālu privāto investoru iniciatīvas. Vislielākā vērtība ir kuģu ceļu un piestātņu dziļums – mēs varam apkalpot praktiski visus kuģus, kas var ienākt Baltijas jūrā. Nenoliedzami, ka to novērtē arī mūsu klienti.
– Ventspils brīvostā ir pabeigta jaunā sauskravu termināla būvniecība un kokmateriālu pārkraušana pārcēlusies uz jauno vietu, atbrīvojot teritoriju, kas atrodas tieši blakus Noord Natie Ventspils terminālam. Vai apgūsiet arī šo teritoriju?
– Jā, mēs jau esam sākuši to izmantot, piesaistot jaunus kravu veidus, tostarp beramkravas – šķembas un rapša raušus. Taču turpmākajai termināla attīstībai mums nepieciešamas jaunas noliktavu platības. Tās vajadzīgas kravu uzglabāšanai, jo Latvijas klimatiskie apstākļi ir nepastāvīgi. Ir vairāki kravu veidi, ko ietekmē lietus, sniegs, vējš, un pat īslaicīga tās pakļaušana ārējiem faktoriem to var sabojāt. Atzīmēšu, ka arī lielajās Eiropas ostās, piemēram, Roterdamā, noliktavas ir praktiski katram terminālam. Patlaban gaidām atbildi no Ventspils brīvostas pārvaldes – ceram, ka atļauju noliktavas būvniecībai saņemsim.
Paplašinātā teritorija dod mums iespēju dažādot kravu sortimentu, no izteikta ģenerālkravu termināla mēs pakāpeniski pārtopam par daudzfunkcionālu terminālu, jo, kā jau teicu, aktualizējam beramkravu segmenta attīstību. Esam gatavi uzņemt arī jūras konteinerus, diemžēl šobrīd nav izdevies piesaistīt NATO konteineru pārvadājumus. Tajā pašā laikā mēs apkalpojam autofurgonus un Ro-Ro kravas.
– Vai izjūtat, ka palielinās konkurence starp Baltijas jūras ostām?
– Nenoliedzami, – mums ir jākonkurē ne tikai ar Sanktpēterburgu, Ustjlugu, Klaipēdu un Tallinu, bet arī savā starpā – ar Rīgu un Liepāju tajā skaitā. Bieži vien kravu nosūtītājs izvēlas Rīgu tikai tāpēc, ka ir tuvāk un mazāk kilometru krava jāpārvadā pa dzelzceļu. Savu lomu nospēlē arī politiskie aspekti, – par valsts līdzekļiem ļoti ātrā tempā tiek attīstīta Sanktpēterburgas un Ustjlugas osta, būvēti dzelzceļi, un ar politiskām metodēm tiek veicināta Krievijas kravu pārkraušana caur Krievijas ostām.
Mūsu trumpis ir prognozējamība, precīza termiņu ievērošana un klientam lojāla cenu politika. Ja klientam tiek piedāvāts ļoti labs serviss un garantijas, ka krava nonāks īstajā vietā un īstajā laikā, viņš ir gatavs samaksāt arī vairāk. Tāpēc servisa kvalitāte un pozitīva attieksme pret klientu mūsu uzņēmumā ir viena no prioritātēm. Klientam ir svarīga ne tikai cena, bet arī attieksme – ja mēs ejam ar atvērtām sirdīm pie klienta un esam gatavi sniegt viņam visaugstākās klases pakalpojumu, viņi ir gatavi par to maksāt un atgriežas atkal mūsu terminālā.
Esam gatavi apstrādāt jebkura veida kravu ātri un kvalitatīvi. Laipni lūgti NNVT!